To nie jest norma, ale tym razem się udało. Zgodnie z umową, po sześciu miesiącach, ukończono budowę nowego fragmentu torowiska w ciągu ulic: Grota Roweckiego i 12 Lutego. - Procedura związana z odbiorem inwestycji rozpocznie się jutro i potrwa najprawdopodobniej cały październik - mówi Krzysztof Rabiej, kierownik budowy.
Budowa torowiska i trakcji tramwajowej na ulicach: Grota Roweckiego i 12 Lutego ruszyła 6 kwietnia. Wykonawca, wybrana przez miasto firma ZUE S.A. z Krakowa, zobowiązał się, że inwestycję zakończy do 30 września. Sprawdziliśmy, czy to się udało.
Skończyliśmy. Zostały nam tylko drobiazgi jak sprzątanie. Trwa również sprawdzanie trakcji, pierwsze próbne jazdy tramwajów już się odbyły, kolejną zaplanowaliśmy na jutro. Również jutro rusza procedura związana z odbiorem budowy przez miasto. Myślę, że potrwa cały miesiąc. Październik będzie więc przebiegał pod znakiem spraw formalnych, odbiorów, ewentualnych regulacji, czy poprawek, jeśli coś się nie spodoba zamawiającemu
- wyjaśnia Krzysztof Rabiej.
Budowę udało zakończyć się zgodnie z umową. Po drodze były i trudniejsze momenty. Na początku, gdy okazało się, że odwołano się do sądu, przez chwilę nie wiedzieliśmy, czy robić, czy nie robić. Po drodze, jak to w przypadku prac ziemny, również czekało nas kilka niespodzianek. Mimo to zdążyliśmy - dodaje kierownik budowy.
Budowa torowiska i trakcji już się zakończyła. Nadal jednak trwają prace związane z uruchomieniem sygnalizacji świetlnej, między innymi tej nowej na przejściu przy ul. Grota Roweckiego (między ratuszem a sądem okręgowym). Na ostatecznej jej wyregulowanie wykonawca ma jeszcze trzy miesiące.
Może się zdarzyć, że gdy już zaczną tamtędy jeździć tramwaje, pojawi się potrzeba, aby światło zielone w jednym miejscu świeciło dłużej, a w innym krócej. Ten czas mamy na to, aby wprowadzić wszystkie takie korekty i dostosować sygnalizację do potrzeb użytkowników
- tłumaczy Rabiej.
Budowa torowiska i trakcji w ulicach 12 Lutego i Grota Roweckiego została dofinansowana w ramach tzw. Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Wysokość dofinansowania wynosi 9,4 mln zł. Łącznie całe zadanie pochłonie 13,5 mln zł (w tym 10,3 to prace drogowe).
Brawo prezydent. Pan ma mój głos
I co ten trawaj ci da kolego poza ładnymi wizkami i podnisieniem prestizu tej czesci miasta? Do dworca dojedziesz o minute szybciej? Bo razczej ZKM popsuje polaczenia zawada-stoczniowa, gdzie duzo ludzi i uczniow jezdzi, wiec nie ciesz sie tak kolego. Trzeba spojrzec prawdzie w oczy inwestycja nie wnosi zupelnie nic do rozwoju miasta. Co innego gdyby puscili trawaj na odrodzenia, polaczyli z browarna, albo fromborska z krolewiecka, a tak zero null i utrudneinia tylko.
Kompletnie zbędna inwestycja. Podobnie jak przenoszenie torów spod dawnego kina Syrena. Komplikacja dwóch największych skrzyżowań w mieście plus bezcenny widok tramwaju w oknach mieszkańców ul. 12-lutego. Obwodnica wschodnia umarła a Grunwaldzkiej w 4-pasach jak nie ma tak nie ma. Łatwo się wydaje nie swoje miliony i nie ponosi za to żadnych konsekwencji.
Inwestycja nic nie wnosi jesli chodzi o poprawe komunikacji. To jedynie inwestycja polityczna i wizerunkowa.
Na marginesie prześwietnego wydarzenia, które podniesie Elbląg niemal do metropolii, wyrazy współczucia mieszkańcom budynku przy skręcie i rozjeździe Nitschmana-3Maja. To jest tak pomyślane, że donośne regularne piski i zgrzyty mają zapewnione. A przy okazji, i nowe ławeczki w nowych wiatach na płk. Dąbka to są zrobione raczej dla wielkoludów, tak jakoś komuś wyszło. Ktoś tam to odbiera, kontroluje? Przecie w Elblągu to standard takie socjalistyczne podejście do obowiązków i wykonywanej pracy. Nie ten fachowiec co potrafi wykonać dobrze robotę, tylko ten co potrafi wziąć pieniądze, zgarnąć kasę. Taki wzorzec od góry do dołu. Jak można wymagać od innych, kiedy samemu w ten sposób się działa.
zdazyli bo rozebrali plot od pl slowianskiego do GE i przeniesli go na 12 lutego
Nie mogli zamontować jakiś innych przystanków? Takich które wyglądałyby na 21 wiek? Pospawali kilka profili i przykręcili poliwęglan komorowy , trzeba było wsiąść przykład chociażby z Olsztyna.
W październiku mieliśmy jechać tramwajem tą trasa a nie próby i odbiory. Kłamiecie nadal. 1 października miało być wszystko skończone. Kręcą i tyle.
znowu kupę milionów psu w d..... włożył specjalista od topienia publicznych pieniędzy
Handlowiec nie przyznawał się że lubisz jak cię ropuch w kakao posuwa. Ten człowiek swoją niegospodarnością aż razi. Na dodatek to likwidator który zlikwidował elbląskie zakłady mięsne. A praktycznie każda inwestycja która powstała za jego panowania(most unijny, tartan przy saperów, tor do jazdy na rolkach) to bubel z wieloma wadami. Żal mi cię idioto