Budowa trakcji tramwajowej na ulicy Grota Roweckiego i 12 Lutego jest dopiero na etapie przetargu. Jednak już teraz widać, że początek inwestycji może się przeciągnąć. Właśnie po raz kolejny zmieniono termin jego rozstrzygnięcia. Ratusz zalała fala pytań od firm, zainteresowanych wykonaniem inwestycji. Miasto udzieliło już blisko stu odpowiedzi.
Planowana inwestycja ma być kontynuacją przebudowy drogi wojewódzkiej 504 - od ul. Grota-Roweckiego do 12 Lutego. Na ten ciąg dalszy czekaliśmy długo, bo inwestycja drogowa zakończyła się blisko cztery lata temu. Początkowo planowano, że trakcja tramwajowa powstanie w jej trakcie. Ostatecznie udało się tylko położyć kawałek torowiska, przez lata prowadzący donikąd.
Na więcej nie starczyło pieniędzy, bo koszt budowy nowego torowiska szacowano na 12 mln zł. Wraz z nowym rozdaniem unijnych pieniędzy pojawiła się szansa na dofinansowanie tego przedsięwzięcia.
30 sierpnia miasto złożyło do urzędu marszałkowskiego wniosek o dofinansowanie inwestycji z funduszu tzw. Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (bis). Władze Elbląga na to zadanie chcą pozyskać ponad 9 mln zł. Cała inwestycja ma kosztować prawie 13,5 mln zł.
Projekt jest kontynuacją przebudowy ul. 12 Lutego leżącej w ciągu drogi wojewódzkiej nr 504 i ma na celu zwiększenie efektywności energetycznej transportu miejskiego oraz rozwój zrównoważonego transportu publicznego. Chcemy stworzyć bogatszą ofertę transportu miejskiego. Będzie to najkrótsza droga łącząca dzielnice północnych z południowymi. Wniosek, który złożyliśmy dotyczy tylko i wyłącznie budowy infrastruktury. Nie wchodzi w to zakup taboru, gdyż takiej możliwości Regionalny Program Operacyjny w tym konkretnym działaniu w ramach ZIT nie przewiduje
– mówił Witold Wróblewski, prezydent Elbląga.
Dzień wcześniej (29 sierpnia) ogłoszono przetarg na drugi etap przebudowy drogi wojewódzkiej nr 504 w Elblągu, czyli budowę torowiska oraz trakcji tramwajowej w ul. Gen. Grota Roweckiego i 12 Lutego.
Wykonawcę inwestycji będzie czekało sporo pracy. Do jego zadań będzie należała m.in. budowa układu torowego wraz z odwodnieniem, sieci trakcyjnej i peronów przystanków tramwajowych. Niezbędna okaże się także przebudowa sygnalizacji świetlnej i skrzyżowania ulic: 12 Lutego, Grota-Roweckiego i Armii Krajowej oraz 12 Lutego, Królewiecka, Teatralna, Nowowiejska i Płk. Dąbka.
Początkowo planowano, że przyjmowanie ofert zakończy się 27 września. Tak się jednak nie stało. We wtorek, po raz kolejny przesunięto ten termin, tym razem na 11 października.
To normalna procedura. Do miasta dotarło wiele zapytań dotyczących tej inwestycji, na wszystkie musimy odpowiedzieć
– mówi Joanna Urbaniak, rzecznik prasowy prezydenta Elbląga.
Śmiało, można powiedzieć, że ratusz wręcz zalała fala zapytań. Do tej pory miasto udzieliło już stu odpowiedzi, a do zakończenia przetargu zostało jeszcze sporo czasu. Jeśli przetarg uda się rozstrzygnąć w pierwszym terminie, to w przyszłym roku mogłyby ruszyć pierwsze prace. Nowa trakcja tramwajowa miałaby być gotowa na początku 2018 roku.
A co z nowymi tramwajami?
po co nam tory, jak nie stać nas na porządne tramwaje, lepiej wybudować sieć ścieżek rowerowych.
Dopóki nie wyremontują torowisk na Grunwaldzkiej, 3maja i Królewieckiej to na nowe tramwaje nie ma co wydawaś kasy bo i tak nie pojadą! Inna sprawa, że kończą się środki UE a miasto nie chciało połączyć trakcji Królewiecka/Fromborska/Ogólna /Odrodzenia! Wstyd Olsztyn pobudował sobie tramwaje za 400 mln zł i zaraz zrobi za drugie tyle a my co?!
Już raz zaczęli budowę torów na ul. 12 Lutego a potem były zdejmowane . Kto za to odpowiadał i poniósł koszty? ... A teraz znowu będą kłaść tory i znów rozbierać jak komuś się nie spodoba albo zabraknie pieniędzy na dokończenie .I najpierw niech miasto zadba o nowy tabor bo jak do tej pory kupujemy stare tramwaje z Niemiec które zaraz się rozkraczają .AŻ WSTYD!!!
Ja startuję często w przetargach budowlanych dla UM w Elblągu i jedyne co mogę powiedzieć to to, że projektanci to ignoranci. Odwalają taką kichę że aż przykro. Projekty robione na kolanie, dokumentacja często nie pełna, ogrom błędów i niedomówień. Masakra.
kurka aż tyle z tym problemów żeby tyle czekać - szok
jak dlaczego ? bo do olsztyna trzeba kupić nowe tramwaje!
Tramwaj w ciągu tej ulicy to pomysł i.....
Wiadomo było że to gra pod publiczkę jak wszystko od wyborów .Zobaczymy te torowisko i nowe tramwaje jak u świni kamizelkę.Huczne hasło 120 lat tramwai w Elblągu - zmienia się na upadek TE i złom tramwajowy.Za takie udogodnienia komunikacja darmowa bo jakość usługi nie zezwala na pobieranie opłaty.
olsztyn zgarnął wszystkie fundusze na rozwój Polski wschodniej i wybudował u siebie nowe torowiska tramwajowe + dotacje z UE a na Elbląg nie ma dofinansowania UE.olsztynowi pomaga Marszałek we wszystkim a Elblągowi nikt.Czy rządzący myślicie że Polacy to głupcy i niczego nie widzą i nigdzie nie byli.To nie tamte czasy że było zacofanie.Chyba politycy zapomnieli jak wywożono na taczkach czas to przywrócić ot zaraz.