Wiemy już, jakie są tegoroczne plany Magistratu związane z remontami największych elbląskich ulic. W okresie wakacyjnym, do końca sierpnia Miasto chce odnowić nawierzchnię jezdni przynajmniej 8 ulic. Nowa nakładka asfaltowa pojawić się ma m.in. na odcinkach Płk. Dąbka, Robotniczej i Obrońców Pokoju. Prace wykonywane będą w formie tzw. szybkich remontów weekendowych. Miasto wyłoniło już Inżyniera Budowy, który w imieniu urzędników nadzorował będzie cały proces inwestycyjny. Właśnie ogłoszony został przetarg na wykonawcę robót drogowych.
Magistrat w tym roku zamierza wykonać odnowę najbardziej zniszczonych odcinków przynajmniej ośmiu ulic. Do końca sierpnia nową nawierzchnię bitumiczną zyskają: ul. Korczaka o długości około 290 m (realizowana przy udziale finansowym Spółdzielni Mieszkaniowej „Nad Jarem”), ul. Nitschmana o długości około 112 m, ul. Obrońców Pokoju (od Robotniczej do ul. Płk. Dąbka o długości około 264 m), ul. Robotnicza (od Piłsudskiego do Węgrowskiej o długość około 561 m), ul. Płk. Dąbka (etap I - dwie jezdnie: od Piłsudskiego do Niepodległości o długości około 909 m, etap II - jezdnia zachodnia od Piłsudskiego do Cichej o długości około 876 m), a także ul. Zielona o długości około 90 m i ul. Trybunalska o długości około 140 m.
Na realizację powyższego zakresu prac w 2016 r. Miasto zabezpieczyło w budżecie 2 mln 862 tys. zł brutto oraz dodatkowo 250 tys. zł brutto zgodnie z umową zawartą z SM „Nad Jarem”. W przypadku, gdy Magistrat znajdzie wolne środki lub w sytuacji, gdy po przetargu na wykonawstwo robót pozostaną oszczędności, urzędnicy przewidują, że jeszcze w tym roku uda się zrealizować odcinki kolejnych dwóch ulic: Kościuszki (etap I - od ul. Bema do 13 Elbląskiego Pułku PLOT o długości około 845 m) oraz Królewieckiej (od Fromborskiej do Okrężnej o długości około 796 m). Gdy tak się nie stanie, prace na wspomnianych dwóch ulicach zrealizowane zostaną wiosną przyszłego roku (najdalej do 30 maja 2017 r.).
Po opracowaniu dokumentacji projektowej na odnowę 18 wytypowanych ulic, w opracowanym w zeszłym roku wieloletnim programie modernizacji i remontów dróg w mieście dokonano korekt. Z planu na rok 2016 wypadły: ul. Warszawska (odcinek od Orlej do Mostu Wyszyńskiego o długości około 742 m), ul. Orla (od Grochowskiej do Warszawskiej o długości około 255 m) oraz ul. Mazurska (etap I - odcinek od zakładu meblowego Wójcik w kierunku granicy miasta o długości około 1270 m). W ich miejsce pojawiły się: drugi etap odnowy jezdni ul. Płk. Dąbka oraz ulice Zielona i Trybunalska. Po opracowaniu kosztorysów okazało się, że odnowa ulic Warszawskiej, Orlej i odcinka Mazurskiej, pochłonie więcej środków niż przewidywano. Wobec tego w Magistracie postanowiono przełożyć ich remonty na rok 2017.
Miasto na początku czerwca wybrało Inżyniera Budowy dla zaplanowanych na ten rok prac drogowych. Wyłoniona w przetargu firma MILAG Usługi Budowlane z Gdyni, pełnić będzie funkcję tzw. inwestora zastępczego, który prowadził będzie m.in. nadzór nad wszystkimi pracami. Do podpisania wartej 58 tys. zł umowy z Inżynierem, dojdzie w najbliższych dniach.
14 czerwca Miasto ogłosiło także przetarg na wykonanie tegorocznych robót związanych z odnową nawierzchni ulic. Zainteresowane firmy mogą składać swoje oferty do 29 czerwca. W zakres zamówienia wchodzi m.in. wykonanie nakładki bitumicznej z niezbędnymi do jej wykonania przekładkami-remontami przyległych do jezdni chodników, zjazdów, parkingów i zatok autobusowych.
Prace na poszczególnych odcinkach ulic wykonywane będą w formie tzw. szybkich remontów weekendowych. Magistrat zakłada, że prace drogowe rozpoczynać się będą w piątek w godzinach wieczornych od zamknięcia dla ruchu kołowego remontowanego odcinka (z zapewnieniem dojazdu dla mieszkańców i służb ratowniczych). Jeszcze tego samego dnia nastąpi frezowanie i usuwanie starych warstw bitumicznych, nadanie wstępnego profilu (spadków podłużnych i poprzecznych) jezdni oraz oczyszczenie i skropienie emulsją, wyrównanie ubytków i ułożenie siatki przeciwspękaniowej. Następnego dnia, w sobotę od godzin porannych harmonogram zakłada układanie warstwy wiążącej, skropienie emulsją asfaltową i regulację studzienek infrastruktury podziemnej do poziomu warstwy ścieralnej. Trzeciego dnia, w niedzielę od godzin porannych wykonawca robót ułoży warstwę ścieralną nawierzchni jezdni tak, by w poniedziałek rano remontowany odcinek mógł zostać otwarty dla ruchu.
Przed rozpoczęciem odnowy nawierzchni przeprowadzone zostaną roboty przygotowawcze bez zamykania ruchu kołowego tj. wykonana będzie regulacja wysokościowa krawężników i regulacja studzienek infrastruktury podziemnej do poziomu warstwy wiążącej. Po wykonaniu warstwy ścieralnej jezdni wykonane zostaną niezbędne roboty w zakresie przełożenia nawierzchni chodników, zatok, oznakowanie poziome oraz prace wykończeniowe i porządkowe.
Dlaczego po raz kolejny nie ujęto w planach ul Daszyńskiego ? - MOŻE TO KARA DLA SZKOŁY ZE STRONY urzędników ZA DOBRE WYNIKI W NAUCZANIU ??? , rodzi się wiele pytań .........
Ulica Chopina i Skłodowskiej-Curii !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ul. Warszawska powinna być naprawiona natychmiastowo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Pomijam ul. Wodną
chodnik NA Grottgera!!!
POWSTAŃCÓW WARSZAWSKICH!!!
Milusz został dyrektorek na Korczaka to i droge zrobia, widocznie Soja za cienki ;)
A co z chodnikiem na Grunwaldzkiej ( od Grottgera do Rawskiej) ? Przecież tam nogi można połamać !
a co z ulicami i chodnikami Krakua,Topolowa ,ktore sa tragiczne i nie remontowane od 50 lat,nikt tymi ulicami
Brawo Prezydencie Nowak, coś się dzieje ronda, nakładki, poprawa jakości ( Marymoncka ), jeszcze tylko tondo Grottegra i "plan" na kadencję wypełniony - brawo
jak zwykle ZAWODZIE wydymane na remont ulic kasę zabrali na rewitalizacje fosy wokół wyspy spichrzów kasę zabrali na remont przedszkola kasy nie ma na ochronę przeciw powodziową też jak na razie środków brak tak władze miasta dbają o swoich mieszkańców szkoda że pan prezydent i jego świta przypomina sobie o Zawodziu tylko wtedy gdy nie ma gdzie zorganizować miejskich imprez .