Na ulicy Fromborskiej dobiega końca budowa nowego odcinka ścieżki pieszo – rowerowej. W środę i czwartek jej wykonawca układa asfaltową nawierzchnię drogi dla rowerów. Przyjazna dla rowerzystów trasa, ma długość 800 metrów i zostanie oddana do użytku jeszcze w tym miesiącu.
Budowa ścieżki rowerowej i pieszej między Bielanami a Zajazdem, rozpoczęła się w październiku 2014 r. Jej początek to dowiązanie do istniejącego ciągu wzdłuż ul. Fromborskiej (na wysokości przepustu rzeczki Babica). Trasa kończy się przy skrzyżowaniu z ul. Kruczkowskiego. Wykonawcą robót jest firma Skanska S.A.
Inwestycja realizowane jest według nowych wytycznych dotyczących budowy ścieżek rowerowych w Elblągu. Oznacza to, że trasa jest w pełni przyjazna rowerzystom.
Część piesza ścieżki o szerokości 1,5 m wykonana jest z betonowej kostki brukowej, natomiast część rowerowa o szerokości 2,25 m - na podbudowie z kruszywa łamanego i jednej warstwy masy bitumicznej. Wyjątkiem jest odcinek początkowy o długości 100 m, gdzie są dwie warstwy asfaltu. Jest on przystosowany do ruchu pojazdów cięższych, obsługujących istniejące w tym miejscu urządzenia
– mówi Marcin Łach, inżynier budowy z ramienia Urzędu Miejskiego w Elblągu.
Oprócz budowy ścieżki rowerowej oraz chodnika, zakres inwestycji obejmował szereg innych robót. Były to między innymi: remont i regulacja zjazdów, budowa oświetlenia ulicznego i przepustu na Babicy, wykonanie oznakowania pionowego i poziomego oraz urządzeń BRD, a także ustawienie obiektów małej architektury.
Na dzień dzisiejszy wykonanych jest 95% wszystkich zaplanowanych robót. Po zakończeniu robót bitumicznych, do wykonania zostaną już tylko prace wykończeniowe. Będą to resztki prac ziemnych, malowanie oznakowania poziomego, ustawienie barierek, znaków, ławek i koszy na śmieci oraz wiaty autobusowej na przystanku na wysokości ul. Kruczkowskiego. Całość będzie gotowa jeszcze w tym miesiącu
– wylicza Marcin Łach, inżynier budowy nadzorujący prace budowlane.
Wartość realizowanej inwestycji to 1 mln 433 tys. zł. Całość to środki własne miasta. Na kolejny odcinek ścieżki w kierunku Krasnego Lasu przyjdzie nam niestety poczekać. Miasto już w zeszłym roku zapowiedziało, że nie ma wystarczających środków na kontynuowanie tej inwestycji i będzie szukać ich ze źródeł zewnętrznych.
teraz nalezaloby w taki sam sposob naprawic ta droge dla rowerow od ul ogolnej do bielan gdzie wykonano ja z pozapadanych i rozjechanych plyt
Gamonie na rowerach i tak będą jeździć ulicą, parami, obok siebie oczywiście.
PIĘKNIE. Oby dalej zmierzać w tym kierunku. Przy okazji może ktoś pokusi się o porządek na "ścieżce rowerowej" przy jednostce wojskowej na Królewieckiej?. Tamtejsza ścieżka rowerowa służy w całości za parking samochodowy.
Zwróćcie państwo uwagę na oświetlenie jak są skierowane źródła światła,nie na ścieżkę rowerową tylko na rów pomiędzy ścieżką a drogą??, Znając życie to pewnie tak ma być i tak zostanie bo ktoś zwalił projekt, niech miasto jeszcze przed oddaniem inwestycji, albo tuż po to zmieni, bo to przecież żaden problem.
Kiedyś wystarczyło powiedzieć "na dzisiaj" obecna nowomoda to "na dzień dzisiejszy" . Jeszcze trochę i będą mówić "dzień jutrzejszy" zamiast jutro.
@korba666 - rok temu było naprawiane, dawno nie byłeś ;) @Zdrowy_rozsądek - to nie laser, żeby świecił punktowo. Pewnie chodziło też o to by świeciło i na ścieżkę i częściowo na drogę. Zauważ, iż słupy przynajmniej poprawnie zamontowane, a nie na środku ścieżki/chodnika. Jeśli już można coś jeszcze zrobić lepiej, to są to detale. Studzienka mogła by być w części pieszej, a ścieżka w kolorze czerwonym jak to zazwyczaj się przyjęło. Ogólnie jest dobrze ;)
niech to bedzie inspiracja dla naszych wlodarzy!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nalezy natychmiast przebudowac sciezki na Dabka - od tego mozna zaczac!!!
A "mentalny Janusz" na 1-szym zdjęciu musiał być "prawdziwym polakiem" i musiał jechać chodnikiem, zamiast drogą rowerową obok. :( Wiem, że to jest jeszcze w budowie, ale jak widać po zdjęciach "przejezdność" już jest (nieoficjalnie). Druga sprawa, to wspomniane przez kolegę @Zdrowy-rozsądek oprawy na latarniach. Też zauwarzyłem, że są "odwrócone". Sądząc po wysokości lamp, to jest to oświetlenie ciągu pieszo-rowerowego, bo do ulicy to światło nie sięgnie, bo lampy są za niskie. Poza tym, samochody mają swoje oświetlenie, a pieszy świecić oczami sobie nie będzie.
W Elblągu ścieżki rowerowe tak są budowane że :nie mają połączeń ze sobą,lub jest i koniec nie ma dalszej ścieżki.
~ Zdrowy_rozsądek, zwróć uwagę że lampy są odwrócone po to żeby żadna maszyna nie zahaczyła o nie, bo cały czas trwają prace a lampy są niskie.