Piątek, 22.11.2024, Imieniny: Cecylia, Jonatan, Stefan
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii INWESTYCJE

Rośnie Elbląg, rosną nasze potrzeby. Sklepy Netto i Aldi dostępne także u nas?

10.12.2014, 14:00:44 Rozmiar tekstu: A A A
Rośnie Elbląg, rosną nasze potrzeby. Sklepy Netto i Aldi dostępne także u nas?
Fot. arch. redakcji (zdj. Ireneusz Rupniewski)

Elbląg rośnie i z dnia na dzień potrzeby mieszkańców naszego miasta są coraz większe. Kolejne, nowe sklepy, wyrastają jak grzyby po deszczu. Ostatnio informowaliśmy, że już niedługo zakupy zrobimy w dwóch nowych sklepach marki Lidl, które rozpoczną swoją działalność w przyszłym roku. Tymczasem nasi czytelnicy pytają, czy w Elblągu są szanse na otwarcie sklepów innych marek: Netto oraz Aldi.

Sklep z charakterystycznym żółtym logo i czarnym terierem szkockim niosącym w pyszczku koszyk, to Netto - popularna w Europie sieć duńskiego koncernu Dansk Supermarked A/S. Pierwszy supermarket tego  typu w Polsce otwarto w 1995 w Szczecinie; do chwili obecnej w Polsce znajduje się już ponad 300 placówek tej marki.

W 2013 roku sieć Netto otworzyła 38 sklepów. Plan na 2014 rok był równie ambitny: spółka planowała otworzyć dodatkowo 50 nowych punktów. Skąd taki boom na budowę nowych sklepów? Netto rozwija swoją sieć głównie na zachód od linii Elbląg-Łódź-Zakopane. Polityka firmy na rok bieżący zakładała, że punkty handlowe powinny zacząć pojawiać się także w drugiej części kraju tak, by mogły obsługiwać rozwój tej sieci na terenach Polski wschodniej, gdzie praktycznie Netto w ogóle nie jest reprezentowany. Niestety, Elbląga zabrakło na trasie, a najbliższe sklepy tej marki znajdują się w Pasłęku, Braniewie, Ostródzie i w Iławie. Zaś na zachód od Elbląga zakupy w Netto mogą robić mieszkańcy Nowego Dworu Gdańskiego i Malborka.

Zapytaliśmy w siedzibie firmy, czy sklep ze szkockim terierem w logo pojawi się w najbliższym czasie w Elblągu? - W chwili obecnej nie planujemy budowy sklepu w Elblągu, ale miasto jest w kręgu naszych zainteresowań - mówi Mariola Skolimowska z biura prasowego sieci sklepów Netto.

Podobnie rzecz ma się ze sklepem marki Aldi - niemieckiej sieci marketów spożywczo-przemysłowych. Ta, w przeciwieństwie do Netto, swoich sklepów w naszym kraju ma znacznie mniej - bo niespełna 80. Wielu konsumentów bardzo sobie jednak chwali asortyment i produkty, jakimi dysponuje sieć.

Aldi działalność w Polsce rozpoczął w 2006 roku. Pierwsze osiem sklepów zostało otwartych równocześnie 25 lutego 2008 roku. Siedziba polskiego oddziału Aldi mieści się w Chorzowie. Zasięgnęliśmy więc informacji, co do ewentualnych planów powstania w Elblągu punktu tej marki - Takich planów na chwilę obecną nie ma - usłyszeliśmy w centrali firmy.

 

 

Aleksandra Szymańska

Oceń tekst:

Ocen: 10

%10.0 %90.0


Komentarze do artykułu (32)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    +17
    ~ AM ale już nie koniecznie
    Środa, 10.12

    nie rozumiem tego zdziwienia - wystarczy wykonać jeden telefon lub jedno pismo w sprawie jakiejkolwiek informacji lub lokalizacji jednego przedsięwzięcia na tym terenie lub zakupu najmniejszej nieruchomości i wszystko jasne - dziki wschód i dzikie zwyczaje

  2. 2
    +24
    ~ k864
    Środa, 10.12

    gdzie Elbląg " rośnie" , dobry żart

  3. 3
    +23
    ~ prawie robi wielką różnicę
    Środa, 10.12

    chyba starzeje się Elbląg a do potrzeb już przywykliśmy. W Elblągu nie ma połowy dużych sklepów jakie można spotkać w innych nawet mniejszych miastach. Gdzie Practiker gdzie Ikea gdzie Tesco wyliczać można prawie w nieskończoność

  4. 4
    +17
    ~ magicInfoEg
    Środa, 10.12

    to się zdecydujcie propagandyści... Elbląg rośnie czy się zwija? Od dwóch lat mędzicie, że nadchodzi emlonski armagedon. Po Wilku Wam rozum odebrało? Za idiotów macie swoich czytelników? POebało Was?

  5. 5
    +18
    ~ felek
    Środa, 10.12

    A to taki prestiż mieć w mieście sklepy Netto albo Aldiego, że trzeba aż o tym artykuł napisać i rozmyślać dlaczego koło jest okrągłe?? Jakby w mieście ważniejszych spraw nie było...

  6. 6
    +17
    ~ dno
    Środa, 10.12

    teraz popatrzmy w mieścinkach małych powstają nowe marki handlowe a w Elblągu centra chińskie i biedronki.WIOCHA NIE MIASTO.Obiecano galerię Porto55,Siódemka itd.Czekamy na Obi,Real,Ikea,Tesco,Saturn itd.Ekipy rządzące Elblągiem się zmieniają a handel taki sam-ZACOFANY.KIEDY KONIEC JAZDY PO TOWARY DO GDAŃSKA DO SKLEPÓW?????????

  7. 7
    +22
    ~ Dante
    Środa, 10.12

    nie samymi biedronkami człowiek żyje...

  8. 8
    +24
    ~ karamba
    Środa, 10.12

    Byscie chcieli wiekszosci sieci.A prawda jest taka, ze ludzie na wiaderka i to na kreske .wegiel w Elblagu kupują.Nie wystarczy 20 Biedronek aptek , banków i emerytów w wieku 35 lat

  9. 9
    +24
    ~ zez
    Środa, 10.12

    nie rozumię sensu tego artykułu.

  10. 10
    +29
    ~ ja
    Środa, 10.12

    Rośnie Elbląg, rosną nasze potrzeby. Disneyland dostępny także u nas? Zadzwoniliśmy do Disneylandu i John Dickinson z Disneyland Europe powiedział że "nie". Aha i koniec artykułu

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


1.0535941123962