Osiem przetargów i tylko jedna sprzedana działka budowlana na Modrzewinie Północ. Tak było przez ostatnie 3 lata. Nowe władze Elbląga widząc nikłe zainteresowanie terenami przyszłego osiedla mieszkaniowego, zamierzają je przeprojektować i dostosować do potrzeb potencjalnych inwestorów.
W tym celu na najbliższej sesji, miejscy radni będą rozpatrywać projekt uchwały dotyczącej zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dzielnicy mieszkaniowej Modrzewina-Północ część I. Plan został uchwalony przez radnych w grudniu 2007 r.
Zgodnie z obowiązującym planem, na terenie osiedla Modrzewina Północ wydzielono kilkadziesiąt działek przewidzianych pod zabudowę mieszkaniową jednorodzinną i wielorodzinną. Mieszkania na tym terenie budować miało Elbląskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego. Inwestycja powinna ruszyć w tym roku, jednak ze względu na dziurę budżetową zrezygnowano z niej.
Ratusz wielokrotnie ogłaszał również przetargi na zbycie niezabudowanych nieruchomości, przeznaczonych pod funkcje zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej. Ich efektem była zaledwie jedna sprzedana działka.
W związku z brakiem zainteresowania inwestorów, nowe władze Elbląga zamierzają zmienić sposób zagospodarowania zabudowy jedno i wielorodzinnej odpowiednio do oczekiwań inwestorów.
- Wydział Mienia Komunalnego i Spraw Mieszkaniowych podejmował wielokrotne próby sprzedaży działek przewidzianych pod zabudowę mieszkaniową na Modrzewinie Północ. Zainteresowanie było minimalne, sprzedano tylko jedną działkę pod zabudowę jednorodzinną. Sytuacja ta przemawia za potrzebą zmiany ustaleń planu i dostosowania nowych zapisów planu zgodnie z potrzebami potencjalnych inwestorów – tłumaczy Anna Kleina, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego.
Zgodę na przystąpienie do sporządzenia zmian w planie wyrazić musi Rada Miejska. Radni nad projektem tej uchwały debatować będą 25 lutego.
Po przystąpieniu do opracowania zmiany planu, zgodnie z przewidzianą procedurą planistyczną, wyznaczony zostanie (w formie Obwieszczenia Prezydenta Miasta oraz ogłoszenia w prasie miejscowej i na stronie internetowej), termin składania wniosków.
- Złożone wnioski zobrazują oczekiwania i potrzeby przyszłych inwestorów, co da podstawę do formułowania nowych zapisów ustaleń planu z uwzględnieniem możliwości inwestycyjnych miasta – informuje Anna Kleina.
W kuluarach mówi się między innymi o potrzebie zmiany planów lokalizacji budynków ETBS i przeniesieniu ich z terenów Modrzewiny, bliżej centrum miasta.
O tym, że nowe władze miasta chcą zmienić kierunki polityki przestrzennej miasta, świadczy także kolejny projekt uchwały Rady Miejskiej, dotyczący wprowadzenia zmian w Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy–miasta Elbląg.
- Zapisy obowiązującego Studium wymagają kompleksowego dostosowania odpowiednio do przyjętych kierunków zmian w strukturze przestrzennej miasta. W szczególności zmian wymagają rozwiązania w zakresie: obsługi komunikacyjnej miasta, przeznaczenia terenów oraz systemów infrastruktury technicznej – czytamy w uzasadnieniu projektu uchwały, która będzie rozpatrywana na lutowej sesji.
A może zamiast zmieniać sposób zagospodarowania Modrzewiny trzeba urealnić ceny działek
Nikłe zainteresowanie Modrzewiną .Było by większe lecz nadal PO blokuje budowę przekopu mierzei ,było sporo chętnych do inwestowania ale gdyby kopano .Jeśli chodzi o budownictwo mieszkaniowe ,ostatnio uciekają olsztynianie do Elbląga ale jak są takie cuda z mieszkaniami to nikt nie będzie chciał tu się osiedlać.Dlaczego miasto nie buduje na nowych terenach które są Elbląga ,przecież nowe dzielnice to nowe sklepy i inne obiekty.Jeśli chodzi o komunikację to dziwi mnie dlaczego linie tramwajowe nie są wydłużane do nowych dzielnic Elbląga.Unia daje na ten typ komunikacji pieniądze na co się czeka aż przepadną.Widzę że zamiast rozwoju cofamy się.Dlaczego nikt nie myśli o remoncie lotniska ,kasa ucieka koło nosa i to jaka.
tak niech sobie pobniżają ceny działek i sami swoim je posprzedają to o to tu chodzi????
@myślcie: kazdy mysli tak jak umie, a potem przelewa to w komentarzach. po pierwsze to nie PO blokuje przekop tylko 500mld zl kosztow, z czego unia nie da ani grosza, a panstwo musi budowac drogi, z ktorych skorzysta kazdy, a ne tylko 1 miasto. po drugie miasto samo buduje tylko mieszkania socjalne, a reszta jego wplywu to po prostu wydzielanie dzialek (ktore podobno poprzednia wladza kiepsko wytyczala). zagospodarowanie nowych terenow to ogromne koszy, a bardzo duzo miejsca jest jeszcze w centrum. po trzecie: tramwaje w nowych dzielnicach? moze niech one najpierw powstana, co? bo inaczej to bedzie jezdzil tramwaj po polach. remont lotniska- ten temat przewija sie stale, ale czy takie lotnisko utrzymaloby sie? jesli wiesz, ze tak, to przedstaw dlaczego. budzet to nie studnia bez dna, a elblag nie jest jakims super bogatym miastem.
nie 500 MILIARDOW zl tylko 500 MLN zl. dla porownania: stadion w Warszafce kosztowal 2 MILIARDY zl
@abc przepraszam, literowka, oczywiscie chodzi o miliony. ale nalezy doliczyc do tego koszt poglebiania toru wodnego do elblaga, i to moze kosztowac wiecej niz sam przekop. dodatkowo nie wiadomo czy Komisja Europejska zgodzi sie na ten projekt - obszar chroni Natura 2000
I bardzo dobrze. Wg mnie to jedynie słuszna droga! Co więcej, pora przyjrzeć się też działkom w sąsiedztwie S22. Jeśli tylko jest opcja uwolnienia tych działek po kątem inwestycji, to warto to zrobić.
Unia u siebie buduje i nie patrzy na nic a u nas g...o się buduje i widzą nas w świecie jako prostaków na wozach drabiniastych.Nic nie robić,nic nie budować bo to wieś.Nie dobrze mnie się robi jak czytam te komentarze ludzi zacofanych nie chcących zmian.
po co miasto pcha się w przeniesienie tramwajów na ul. 12 lutego - nie lepiej puścić go od ratusza w stronę I LO tj do ul. Pocztowej. Taniej to będzie - a pod ul. 12 Lutego idzie magistrala ciepłownicza - nie daj Boże co będzie w razie awarii.
Obniżyć cenę działek- będą inwestorzy którzy kupią działki a potem zostawią podatek dla miasta.