Budowa kutrów pełnomorskich, w elbląskim porcie, wbrew wcześniejszym zapewnieniom, ruszy dopiero za dwa tygodnie. W chwili obecnej trwają ostatnie prace adaptacyjne hali produkcyjnej przy ul. Dojazdowej, w której będą powstawały jednostki.
- Mieliśmy ruszyć w styczniu, ale nadal nie mamy pełnego wyposażenia hali i podłączenia wszystkich mediów — mówi Radosław Pankiewicz, z Przedsiębiorstwa Remontowo - Budowlanego Pankowski i Spółka, współudziałowca spółki North Star odpowiedzialnej za inwestycję w Elblągu. — W poniedziałek podłączona zostanie woda, a na dniach mają zostać zamontowane drzwi. Za dwa tygodnie produkcja powinna ruszyć pełna parą.
Choć spółka North Star nie wybudowała jeszcze ani jednego kutra, zarząd elbląskiego portu już cieszy się z nowego inwestora.
- To bardzo solidna firma — zapewnia Arkadiusz Zgliński, dyrektor Zarządu Portu w Elblągu. — Jesteśmy bardzo zadowoleni z pozyskania takiego inwestora. Tym bardziej, że istnieje możliwość ich jeszcze zwiększą produkcję planowaną w Elblągu.
Pozyskanie takiego kontrahenta niesie za sobą wiele korzyści dla portu i miasta, zapewnia dyrektor.
- Oprócz wymiernych efektów ekonomicznych, stworzone zostaną nowe miejsca pracy — dodaje Zgliński.
Zainteresowanie zatrudnieniem w nowej spółce jest spore.
- Otrzymujemy wiele zapytań w tej kwestii — twierdzi Zgliński. — Niestety od razu odpowiadam zainteresowanym, że to kwestia, która leży w gestii samego inwestora. Mamy jednak nadzieję, że znajdą tam pracę specjaliści z Elbląga. Tych nie powinno zabraknąć.
Sygnały od potencjalnych pracowników docierają również do spółki North Star.
- Rzeczywiście mamy sygnały od osób zainteresowanych pracą dla nas — przyznaje Pankiewicz. — Planujemy zatrudnić lokalnych fachowców, jednak w tej chwili nie mogę jeszcze dokładnie określić ilu. Jeśli zaistnieje taka potrzeba część osób przeszkolimy.
Docelowo zatrudnienie w firmie znajdą 24 osoby. Pierwsze kutry zostaną wyprodukowane już wiosną tego roku. Zdolność produkcyjna zakładu to jeden kuter w miesiącu, w pełni wyposażony i sprawny technicznie. Jednostki będą wodowane w Elblągu po uzyskaniu wszelkich niezbędnych certyfikatów i drogą wodną poprzez Zalew Wiślany, a następnie Cieśniną Piławską i Morze Bałtyckie będą płynęły do norweskiego odbiorcy. Kutry produkowane będą z tworzyw sztucznych i wyposażone w kompletny sprzęt techniczny i nawigacyjny.
Przedsiębiorstwo Remontowo - Budowlane Pankowski i Spółka pochodzi z Małdyt. Działa od 1996 roku. Firma świadczy usługi ogólnobudowlane, zajmuje się renowacją i konserwacją obiektów, adaptacjami i remontami. Jest również współudziałowcem docelowej spółki North Star, która zajmuje się budową i pełnym wyposażeniem pełnomorskich kutrów rybackich.
AA
Firma budowlana będzie budować kutry a stocznie będą remontować obiekty budowlane, przedsięwzęcie bardzo rokuje na przyszłość i daje nadzieję na rozwój przemysłu stoczniowego w Elblągu...
A gdzie jest port na Dojazdowej?
troche przesada z ta nagonka na rynek pracy. inwestotow odstraszycie
"W poniedziałek podłączona zostanie woda, a na dniach mają zostać zamontowane drzwi." brzmi prawie jak cytat z filmu Barei
PRZEKOP MIERZEI ROZKRĘCI GOSPODARKĘ MORSKĄ I DA MIEJSCA PRACY CAŁEMU REGIONOWI ELBLĄSKIEMU.!!!!!!W ELBLĄGU BYŁA PRAWDZIWA STOCZNIA ZA NIEMCA A CO PRZESZKADZA BY ZNÓW POWSTAŁA NA DOBRE!!!!!
popieram "oby" przekopać mierzeję ruskom nie ma co wierzyć w obietnice i jakieś umowy międzypaństwowe przykład portu świnoujście
Elbląg calkiem zszedl na psy, firma budowlana z Ilawy ( bez obrazy Ilawa bardzo ladne miasto)) będzie w Elblągu budować kutry, Ferdynand Sch. przewraca się w grobie