Po zakończeniu przebudowy ulicy Grota Roweckiego, ul. Nitschmanna przestanie być ulicą ślepą. W związku z tym Zarząd Dróg przedstawia mieszkańcom trzy warianty zorganizowania ruchu na tej ulicy. W celu poprawy płynności ruchu na ul. Hetmańskiej, z którą są obecnie problemy, każdy z tych wariantów zakłada wyeliminowanie możliwości wykonywania skrętów w lewo na skrzyżowaniu tej ulicy z ul. Nitschmanna oraz likwidację przejścia dla pieszych.
- Nie oznacza to jednak pogorszenia dostępności ul. Nitschmanna, bo zostanie ona otwarta w kierunku ulicy Grota Roweckiego – zaznacza Joanna Urbaniak, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego. - Ze względu na bezpieczeństwo ruchu drogowego niemożliwe będzie także pogodzenie na całej długości ulicy Nitschmanna ruchu dwukierunkowego z parkowaniem wzdłuż ulicy, ze względu na zbyt małą szerokość ulicy, przy zwiększonym natężeniu ruchu, które wystąpi po otwarciu jej w kierunku Grota Roweckiego.
Poniżej prezentujemy warianty, które Zarząd Dróg przedstawia mieszkańcom. Miasto na opinie elblążan czekać będzie do 13.09.2010 roku.
Wariant I - ruch dwukierunkowy na całej długości ulicy, bez możliwości parkowania pojazdów (Załącznik 1).
Wariant II - ruch dwukierunkowy na odcinku od nowego ronda do zjazdu między budynkami nr 38 i 30. Na pozostałym odcinku jeden kierunek ruchu w stronę ul. Hetmańskiej z możliwością parkowania po lewej stronie jezdni. Gwarantuje to łatwy dostęp do ul. Nitschmanna od ul. Grota Roweckiego z możliwością wyjazdu w prawo w ulicę Hetmańską (Załącznik 2)
Wariant III - ruch dwukierunkowy na tym samym odcinku, co w wariancie drugim. Na pozostałym odcinku ruch jednokierunkowy, od ulicy Hetmańskiej w kierunku nowego ronda z możliwością parkowania po prawej stronie jezdni. Jest to wariant o ograniczonej dostępności do jednokierunkowego odcinka ul. Nitschmanna, wiążący się z koniecznością objazdów (Załącznik 3)
A co sądzą na temat proponowanych wariantów nasi czytelnicy? Czekamy na komentarze.
A gdzie IV wariant - cała jednokierunkowa? :)
a gdzie są te załączniki
Tylko wariant 1 a dlatego że pora w okolicy wybudować pierwszy budynek a w nim wielopiętrowy parking.Ulice są do płynnej jazdy samochodem a bez parkingów wielopoziomowych miasto zginie bo albo stanie się wielkim parkingiem a gdzie jazda .Na dodatek takie parkowanie po ulicach wstrzymuje np.ruch służb ratowniczych które i tak mają problemy na wąskich ulicach.Likwidacja przejść dla pieszych tak ale wybudować przejścia nad jezdnią uskuteczni to ruch pojazdów.Pora zacząć budowę przejść górą lub dołem w miejscach dużego ruchu samochodowego bez tego zginiecie w korkach a piesi też ludzie.Parkowanie na Ul Nitschmanna nie obowiązywało by jedynie dostawców towaru.Proste jak drut.
wariant 1-zdecydowanie
Warian 1 bez dyskusji
ruch dwukierunkowy
Wariant I
Co za różnica, i tak jak zwykle w tym zacofanym kraju robi się wszystko dla samochodów a nic dla ludzi. Ulice, chodniki, osiedla - wszystko to jest oblepione samochodami niczym g... które nie chce się odkleić. Tak zwani "kierowcy" zarówno jeżdżąc jak i parkując myślą wyłącznie o sobie, chętnie utrudniając ruch wszystkim wokół jeżeli tylko tak im jest wygodnie. Tramwaje mamy najwolniejsze w Polsce (średnia prędkość około 12 km/h!), na rowerze jeździ się po Elblągu niebezpiecznie i niewygodnie, a o chodzeniu pieszo w ogóle szkoda gadać - dodatkowo ludzie korzystający z w/w są na każdym kroku gnębieni dodatkowymi światłami i innymi rozwiązaniami komunikacyjnymi promującymi samochody. Nasi inżynierkowie od 7 boleści powinni zwiedzić sobie kraje zachodniej Europy i zobaczyć że tam nie wolno stawiać samochodzików gdzie popadnie, a poruszanie się komunikacją miejską i na rowerach jest łatwe, wygodne i przyjemne. Polska przez te samochody to zaścianek!
tylko wariant 2 lub 3 wszyscy prowadzący tam działalność chcą aby można parkować przed ich sklepami
Taki wybór, to w sumie żaden wybór. Z punktu widzenia właścicieli sklepów wariant 1 nie wchodzi w grę, zaś z punktu widzenia użytkowników drogi jedynie wariant pierwszy jest racjonalny. Moim zdaniem trzeba jednak rozważyć jakiś kompromis z całkowitym ruchem i miejscami postojowymi. TRZEBA rozumieć handlowców, ale nie po to poszło tyle milionów, żeby niewiele się zmieniło.