Wtorek, 5.11.2024, Imieniny: Elzbieta, Zachariasz, Slawomir
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii INWESTYCJE

Jaka będzie ulica Nitschmanna?

03.09.2010, 14:32:22 Rozmiar tekstu: A A A
Jaka będzie ulica Nitschmanna?
Fot. Mateusz Milanowski

Po zakończeniu przebudowy ulicy Grota Roweckiego, ul. Nitschmanna przestanie być ulicą ślepą. W związku z tym Zarząd Dróg przedstawia mieszkańcom  trzy warianty zorganizowania ruchu na tej ulicy. W celu poprawy płynności ruchu na ul. Hetmańskiej, z którą są obecnie problemy, każdy z tych wariantów zakłada wyeliminowanie możliwości wykonywania skrętów w lewo na skrzyżowaniu tej ulicy z ul. Nitschmanna oraz likwidację przejścia dla pieszych.

- Nie oznacza to jednak pogorszenia dostępności ul. Nitschmanna, bo zostanie ona otwarta w kierunku ulicy Grota Roweckiego – zaznacza Joanna Urbaniak, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego. - Ze względu na bezpieczeństwo ruchu drogowego niemożliwe będzie także pogodzenie na całej długości ulicy Nitschmanna ruchu dwukierunkowego z parkowaniem wzdłuż ulicy, ze względu na zbyt małą szerokość ulicy, przy zwiększonym natężeniu ruchu, które wystąpi po otwarciu jej w kierunku Grota Roweckiego.

Poniżej prezentujemy warianty, które Zarząd Dróg przedstawia mieszkańcom. Miasto na opinie elblążan czekać będzie do 13.09.2010 roku.

Wariant I - ruch dwukierunkowy na całej długości ulicy, bez możliwości parkowania pojazdów (Załącznik 1).

Wariant II - ruch dwukierunkowy na odcinku od nowego ronda do zjazdu między budynkami nr 38 i 30. Na pozostałym odcinku jeden kierunek ruchu w stronę ul. Hetmańskiej z możliwością parkowania po lewej stronie jezdni. Gwarantuje to łatwy dostęp do ul. Nitschmanna od ul. Grota Roweckiego z możliwością wyjazdu w prawo w ulicę Hetmańską (Załącznik 2)

Wariant III - ruch dwukierunkowy na tym samym odcinku, co w wariancie drugim. Na pozostałym odcinku ruch jednokierunkowy, od ulicy Hetmańskiej  w kierunku nowego ronda z możliwością parkowania po prawej stronie jezdni. Jest to wariant o ograniczonej dostępności do jednokierunkowego odcinka ul. Nitschmanna, wiążący się z koniecznością objazdów (Załącznik 3)

A co sądzą na temat proponowanych wariantów nasi czytelnicy? Czekamy na komentarze.

Rafał Kadłubowski
Wyślij wiadomość do autora tekstu

Oceń tekst:

Ocen: 0

%0 %0
GALERIA ARTYKUŁU ( zdjęć 3 )


Komentarze do artykułu (56)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    0
    ~ ori
    Piątek, 03.09

    A gdzie IV wariant - cała jednokierunkowa? :)

  2. 2
    0
    ~ mundek
    Piątek, 03.09

    a gdzie są te załączniki

  3. 3
    0
    ~ tak
    Piątek, 03.09

    Tylko wariant 1 a dlatego że pora w okolicy wybudować pierwszy budynek a w nim wielopiętrowy parking.Ulice są do płynnej jazdy samochodem a bez parkingów wielopoziomowych miasto zginie bo albo stanie się wielkim parkingiem a gdzie jazda .Na dodatek takie parkowanie po ulicach wstrzymuje np.ruch służb ratowniczych które i tak mają problemy na wąskich ulicach.Likwidacja przejść dla pieszych tak ale wybudować przejścia nad jezdnią uskuteczni to ruch pojazdów.Pora zacząć budowę przejść górą lub dołem w miejscach dużego ruchu samochodowego bez tego zginiecie w korkach a piesi też ludzie.Parkowanie na Ul Nitschmanna nie obowiązywało by jedynie dostawców towaru.Proste jak drut.

  4. 4
    0
    ~ elbing
    Piątek, 03.09

    wariant 1-zdecydowanie

  5. 5
    0
    ~ trokot
    Piątek, 03.09

    Warian 1 bez dyskusji

  6. 6
    0
    ~ tomaszek
    Piątek, 03.09

    ruch dwukierunkowy

  7. 7
    0
    ~ cent
    Piątek, 03.09

    Wariant I

  8. 8
    0
    ~ wiadomo
    Piątek, 03.09

    Co za różnica, i tak jak zwykle w tym zacofanym kraju robi się wszystko dla samochodów a nic dla ludzi. Ulice, chodniki, osiedla - wszystko to jest oblepione samochodami niczym g... które nie chce się odkleić. Tak zwani "kierowcy" zarówno jeżdżąc jak i parkując myślą wyłącznie o sobie, chętnie utrudniając ruch wszystkim wokół jeżeli tylko tak im jest wygodnie. Tramwaje mamy najwolniejsze w Polsce (średnia prędkość około 12 km/h!), na rowerze jeździ się po Elblągu niebezpiecznie i niewygodnie, a o chodzeniu pieszo w ogóle szkoda gadać - dodatkowo ludzie korzystający z w/w są na każdym kroku gnębieni dodatkowymi światłami i innymi rozwiązaniami komunikacyjnymi promującymi samochody. Nasi inżynierkowie od 7 boleści powinni zwiedzić sobie kraje zachodniej Europy i zobaczyć że tam nie wolno stawiać samochodzików gdzie popadnie, a poruszanie się komunikacją miejską i na rowerach jest łatwe, wygodne i przyjemne. Polska przez te samochody to zaścianek!

  9. 9
    0
    ~ prezes
    Piątek, 03.09

    tylko wariant 2 lub 3 wszyscy prowadzący tam działalność chcą aby można parkować przed ich sklepami

  10. 10
    0
    ~ prch
    Piątek, 03.09

    Taki wybór, to w sumie żaden wybór. Z punktu widzenia właścicieli sklepów wariant 1 nie wchodzi w grę, zaś z punktu widzenia użytkowników drogi jedynie wariant pierwszy jest racjonalny. Moim zdaniem trzeba jednak rozważyć jakiś kompromis z całkowitym ruchem i miejscami postojowymi. TRZEBA rozumieć handlowców, ale nie po to poszło tyle milionów, żeby niewiele się zmieniło.

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


2.6498198509216