We wrześniu, po zakończeniu przebudowy ul. Grota Roweckiego, miejski Zarząd Dróg wprowadzi spore zmiany w działaniu sygnalizacji świetlnej w ciągu ul. Hetmańskiej. Główne zmiany, dotyczyć będą skrzyżowania ul. Hetmańska – Giermków – Nitschmanna. W związku z tym, iż ostatnia z ulic zyska połączenie z nowobudowanym rondem przy ul. 3 Maja, wjazd i wyjazd z ul. Nitschmanna możliwy będzie jedynie z jednego pasa ul. Hetmańskiej, w kierunku ul. 12 Lutego.
Miasto zleciło właśnie wykonanie projektu nowej organizacji ruchu w obrębie skrzyżowania ulic Hetmańska – Giermków – Nitschmanna. W planach jest zaprojektowanie zmiany cykli świetlnych oraz wymiana sterownika obsługującego skrzyżowanie ul. Hetmańskiej z Giermków i Nitschmanna, wraz montażem wszystkich sygnalizatorów z wkładkami typu LED. Nowe cykle świetlne mają być skoordynowane z całym cyklem świetlnym w ciągu ul. Hetmańskiej, na odcinku od skrzyżowania ul. Tysiąclecia z Hetmańską do skrzyżowania ul. 12 Lutego z Grota Roweckiego.
Realizacja projektu nastąpi bezpośrednio we wrześniu, po zakończeniu robót związanych z przebudową ul. Generała Grota Roweckiego. Wówczas planowane jest wprowadzenie nowej organizacji ruchu na skrzyżowaniu Hetmańska – Nitschmanna. Na Hetmańskiej zlikwidowany zostanie pas skrętu w lewo w ul. Nitschmanna. W jego miejscu powstanie wyspa rozdziału jezdni o długości 40m, która uniemożliwi kierowcom wykonywanie tego manewru. Wyjazd z Nitschmanna w Hetmańską, możliwy będzie tylko na zasadzie skrętu w prawo.
Realizacją tego zadania zajmie się wyłoniona w przetargu firma AMP Consultant z Elbląga. Dodatkowo w ramach inwestycji pn. „Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na wybranych ciągach dróg w mieście Elblągu”, wykonawca ten dokona montażu kilkuset tarcz znaków pionowych i barier energochłonnych na terenie miasta.
W sumie wymienionych zostanie 411 tarcz skorodowanych, pogiętych, zamalowanych i wyblakłych znaków na kilkudziesięciu elbląskich ulicach. Zakres zadania obejmuje również zamontowanie dwóch odcinków barier energochłonnych o łącznej długości 100 m na drodze wojewódzkiej nr 509. Bariery o długościach odpowiednio 28 i 72 m, staną na niebezpiecznych łukach w ciągu ul. Łęczyckiej. Ponadto na czterech ruchliwych skrzyżowaniach: Płk. Dąbka – Pionierska, Płk. Dąbka- Węgrowska, Grunwaldzka-Grottgera i Malborska-Tysiąclecia, przy istniejących sygnalizatorach zamontowane zostaną sygnalizatory dźwiękowe typu S-5 tzw. buczki sygnalizacyjne.
Wszystkie prace zakończyć się mają do końca października tego roku. Ich koszt to ponad 141 tys. zł.
zeby tylko zrobili tgym razem dobrze a nie jak sie jedzie od strony tysiaclecia ze na kazdych swiatłach trzeba stac
Mieszkaniec ma rację tylko dla pieszych pora zrobić przejścia górą nad jezdnią chociaż w miejscach z największym ruchem w centrum miasta bo czasy przejścia na światłach są tak krótkie że trzeba jeszcze trochę to fruwać.Przykład ul.Robotnicza koło targowiska-Rynek.
Warto rownież usprawnić sygnalizacje na ul. Bema przy Saperów od strony Łęczyckiej ,bo tam przez dluzszą chwilę wszyscy maja czerwone i tworza się czasami niepotrzebne korki , ktore natychmiast znikaja po wylaczeniu sygnalizacji.
Wąskie ulice jest w wielu miejscach za ciasno a ruch samochodowy w mieście wzrasta nie maleje.Pora zatrudnić w mieście takiego projektanta ulic który projektuje ulice dla dużego miasta a nie dużej wsi bez kich jak koło Ratusza .Dlaczego poza granicami Polski potrafią myśleć i budować tylko w naszym mieście wszystko małe,ciasne,nie wygodne.
Bo to Elbląg jest, tu się na obywatela nie patrzy. Później się dziwią, że ludzie stąd uciekają.
Jak będę chciał z ul. Nitschmanna pojechać na Tysiąclecia to mam skręcić w prawo i niby gdzie zawrócić ? dopiero na Dąbka koło sądu? bo tylko tam można wykonać pierwszą zawrotkę.
dajcie fachowcom z Trojmiasta ustawic te swiatla bo inaczej znowu te gamo.nie ustawia po wariacku
może rondo przy Piłsudskiego/Beniowskiego/Konopnickiej?
Tylko nie firma z Elbląga (pewnie znajomki)! Znowu będzie bałagan.
Czy można poprosić o przedstawienie w jakimś artykule planów- jak mają wyglądać te nowe ulice? Dołączam się do pytania "~ fghj" dotyczącego wyjazdu z ulicy Nitschmanna...