Poniedziałek, 23.12.2024, Imieniny: Dagna, Wiktoria, Slawomir
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii INWESTYCJE

Na elbląskich ulicach przybędzie „śpiących policjantów”

28.05.2009, 12:46:06 Rozmiar tekstu: A A A
Na elbląskich ulicach przybędzie „śpiących policjantów”
Fot. Rafał Kadłubowski / istniejący próg zwalniający przy SOS-W na ul. Kopernika

Progi zwalniające na ulicach to dla wielu kierowców przekleństwo, z kolei dla niezmotoryzowanych mieszkańców gwarancja bezpieczeństwa. Jeszcze w tym roku Miasto zamierza zamontować kolejne progi w ciągach kilku miejskich ulic. ”Śpiący policjanci” pojawią się na ul. Dąbrowskiego, Szczyglej, Łowickiej, Grochowskiej i Żyrardowskiej. Ponadto na ulicach Kopernika i Daszyńskiego zamontowane zostaną progi płytowe z przejściem dla pieszych. To jednak nie koniec zmian. Urząd Miejski planuje m.in. przebudowę sygnalizacji świetlnych na kilku ruchliwych skrzyżowaniach. Wszystko to ma przynieść poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego na wybranych ciągach dróg publicznych w mieście.

W tym roku w mieście przybędzie 7 nowych progów zwalniających, które pojawią się na 5 elbląskich ulicach: po jednym progu na ul. Dąbrowskiego, Łowickiej i Żyrardowskiej oraz po dwa na Szczyglej i Grochowskiej.

- Progi zwalniające, na ciągach dróg publicznych w naszym mieście, są ustawiane na podstawie wniosków końcowych ze szczegółowej analizy bezpieczeństwa ruchu drogowego na danej ulicy – mówi Piotr Rzepczyński, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego.

Nowością na naszych ulicach będą dwa progi płytowe z przejściem dla pieszych, które znajdą się w okolicach szkół przy ul. Kopernika i Daszyńskiego. Tego typu progi są znacznie większe od tych standardowych i posiadają na „wzniesieniu” przejście dla pieszych w kolorystyce biało/czerwonej. Progi płytowe z tworzyw sztucznych zastąpią istniejące już  na tych ulicach progi, które zostaną zdemontowane.

Piotr Rzepczyński podkreśla, że lokalizacja nowych progów wybierana jest po analizie wielu szczegółowych czynników, które mają wpływ na bezpieczeństwo ruchu drogowego na danej ulicy.
- Zarządca drogi w czasie wizji w terenie analizuje stan istniejący, parametry techniczne drogi, jej oznakowanie, statystykę zdarzeń drogowych (m.in. z ostatnich trzech lat) oraz zakresy prac budowlanych zrealizowane w tym samym okresie na przedmiotowym odcinku ulicy – wyjaśnia Piotr Rzepczyński. - Pod uwagę brana jest także lokalizacja zdarzeń drogowych i czynniki przyczyniające się do zaistnienia kolizji i wypadków, opinie organów i instytucji zgłaszających potrzeby montażu progów (policja, zarządcy nieruchomości) oraz wnioski samych mieszkańców wpływające do wydziału bezpośrednio lub poprzez Radnych Miasta.


Fot. Rafał Kadłubowski

Ponadto Zarząd Dróg Urzędu Miejskiego przymierza się do oznakowania dwustronnymi znakami typu U-3e, czterech niebezpiecznych zakrętów na ciągach dróg wojewódzkich. Dobrze widoczne w nocy znaki z tłem fluoroscencyjnym pojawią się na trzech łukach w ciągu ul. Łęczyckiej (łącznie 15 sztuk) i na jednym łuku ul. Mazurskiej (5 sztuk).

Oznakowane zostaną także drzewa rosnące przy ul. Fromborskiej w kierunku Jeleniej Doliny. Na 20 drzewach zamontowane zostaną biało-czerwone tabliczki odblaskowe o wymiarach 200 x 300.

Zaprojektowaniem lokalizacji i montażem wszystkich wspomnianych elementów, zajmie się wyłoniona w przetargu firma. Aktualnie trwa postępowanie przetargowe. Otwarcie ofert zaplanowano na 1 czerwca. Ta sama firma w ramach umowy, zaprojektuje i wykona również przebudowę sygnalizacji świetlnych na siedmiu dużych skrzyżowaniach w Elblągu.

Na pierwszym z nich - skrzyżowaniu ulic Browarna- Brzeska- Trasa Unii Europejskiej, zmiana polegać będzie na wydzieleniu w sygnalizacji fazy ruchu dla tramwaju. Na skrzyżowaniu ul. Płk. Dąbka z Piłsudskiego wydzielona zostanie faza lewoskrętu dla pojazdów skręcających w lewo z ul. Piłsudskiego. Nad pasami lewoskrętu z ul. Piłsudskiego pojawią się dodatkowe, diodowe sygnalizatory kierunkowe, a przy jezdni sygnalizatory żarowe.

Z kolei na trzech skrzyżowaniach ulicy Grunwaldzkiej z ulicami Mickiewicza, Żeromskiego i Lotniczą oraz na skrzyżowaniach ul. Robotniczej z ulicami Brzeską i Piłsudskiego oraz skrzyżowaniu z ul. Okrzei, przy sygnalizatorach typu S-5, zamontowane zostaną sygnalizatory dźwiękowe.

Zmiany czekają także sygnalizacje na skrzyżowaniach ul. Płk. Dąbka z ulicami: Cichą-Brzozową, Pionierską, Piłsudskiego i Węgrowską, gdzie zlokalizowane przy jezdni sygnalizatory typu S-1, S-3 wymienione zostaną na sygnalizatory z większą średnicą. Z kolei sygnalizatory nad jezdniami w ciągu ul. Płk. Dąbka, wyposażone zostaną w owalne ekrany kontrastowe z wkładkami typu LED.

Wszystkie prace związane z montażem progów i oznakowania oraz wykonaniem przebudowy sygnalizacji powinny zakończyć się do końca października tego roku. Miasto zarezerwowało na ten cel w budżecie 150 tys. zł.

Rafał Kadłubowski
Wyślij wiadomość do autora tekstu

Oceń tekst:

Ocen: 0

%0 %0


Komentarze do artykułu (22)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    0
    ~ sebo
    Czwartek, 28.05

    Ciekawe kto jest odpowiedzialny za zmianę świateł na Ogólnej, tak, że tramwaj zamiast jechać tam szybciej to zatrzymuje się co chwilę. Na początku zaraz po oddaniu tej linii do ruchu było OK ale ktoś madry wpadł na pomysł żeby spowolnić tramwaje w maszymmieście. Oj Unii by się to chyba nie spodobało...

  2. 2
    0
    ~ motorniczy
    Czwartek, 28.05

    A kto wpadł na idiotyczny pomysł aby przystanki tramwajowe na ulicy Ogólnej zlokalizować za skrzyzowaniami zamiast przed nimi? W przypadku zapalenia się czerwonego światła tramwaj musi 2 razy się zatrzymywać, raz przed skrzyżowaniem a raz za na przystanku. Gdyby przystanek był przed skrzyżowaniem to bez względu czy paliłoby się światło czerwone czy zielone tramwaj zatrzymywałby się tylko raz właśnie na przystanku a podróż byłaby nieco sprawniejsza i szybsza.

  3. 3
    0
    ~ kierowca
    Czwartek, 28.05

    Lepiej by zrobili gdyby pomyśleli a później poprawili ( z naciskiem na pomyśleli ) sygnalizację na Hetmańskiej. Codziennie jeżdżę tą ulicą do pracy i z pracy i jestem zdegustowany. Jadąc rano z Zawady w stronę dworca: skrzyżowanie Hetmańska-1 Maja "zatrzymanie", Hetmańska-Nischmana "zatrzymanie", Hetmańska-Tysiąclecia "zatrzymanie", Tysiąclecia-Fabryczna "zatrzymanie". Jadąc z pracy skrzyżowanie Tysiąclecia-Fabryczna problemy z wyjazdem z Fabrycznej, Hetmańska-Tysiąclecia "zatrzymanie", Hetmańska-Giermków "zatrzymanie", Hetmańska-Nischmana "zatrzymanie", Hetmańska-1 Maja "zatrzymanie". Według mnie taki stan rzeczy przyczynia się nie tylko do zwiększonego zanieczyszczenia środowiska ale i do większego hałasu w centrum miasta.

  4. 4
    0
    ~ kierowca
    Czwartek, 28.05

    do motorniczego Te przystanki są tak umieszczone ŻEBY KIEROWCY skręcający na skrzyżowaniach w lewo ( w przypadku gdy nie działa sygnalizacja - ale nie tylko ) MIELI LEPSZĄ WIDOCZNOŚĆ. Nie wiem czy jesteś kierowcą ale spróbuj skręcić np. z Dąbka w Pionierską. Nie dość że widoczność zasłania przystanek to jeszcze osoby stojące na nim powodują że kompletnie nic nie widać. Myślę że jest to główną przyczyną dość licznych w tym miejscu stłuczek i za to ktoś powinien być pociągnięty do odpowiedzialności ( za spowodowanie zagrożenia w ruchu )

  5. 5
    0
    ~ .
    Czwartek, 28.05

    Jak kierowcy widok zasłania przystanek to niech idzie okulisty!

  6. 6
    0
    ~ ***
    Czwartek, 28.05

    nad wyjazdem z ul.Fabrycznej w Al.Tysiąclecia powinni rzeczywiście pomyśleć, bo na skrzyżowaniu dzieją się cuda. Ale może sądzą, że z ul.Fabrycznej to już nikt nie wyjeżdża. Czas wziąć się za to skrzyżowanie

  7. 7
    0
    ~ gdańszczanin
    Czwartek, 28.05

    We wszystkich miastach przystanki są umieszczane PRZED światłami. Tak jest np. w Gdańsku i Poznaniu. Tylko Elbląg stanowi wyjątek. W życiu nie widziałem gorszej głupoty. Elbląscy kierowcy niech idą do okulisty. Argument o słabej widoczności jest zaiste śmieszny, gdyby tak było to w całej Polsce przystanki by były umieszczane za światłami. No ale cóż przecież to jest tylko wioska z tramwajami, która nie zasługuje na nie :)

  8. 8
    0
    ~ w
    Czwartek, 28.05

    Rzeczywiście, w UM chyba jeszcze siedzą dziadki z dyplomami z Moskwy. Kto normalny "przerabia" dwupasmowe ulice w jednopasmówki? Przykład ulicy ogólnej i Płk. Dąbka przy "Shell-u". Zgadzam się, że "zielonej fali" nie ma w żadną stronę. Jak tak dalej będą działać "nasze, kochane urzędaski", to po co progi zwalniające - będziemy poruszać się 5 km/h i będzie super bezpiecznie.

  9. 9
    0
    ~ motorniczy i kierowca
    Czwartek, 28.05

    do kierowcy... Zgadzam się, że w przypadku krzyżówki Dąbka-Pionierska widoczność jest ograniczona przez przystanek i stojących na nim ludzi, ale w przypadku ulicy Ogólnej na wszystkich jej skrzyżowaniach do skrętu w lewo jest wydzielony osobny pas z sygnalizacją ze strzałkami kierunkowymi dlatego przy założeniu, że na Ogólnej cały czas palą się światełka (rzadko kiedy się nie palą) umieszczenie przystanków za skrzyżowaniami na pewno nie przeszkadzałoby skręcającym w lewo samochodom. Poza tym po co budowali 2-pasmową jezdnię na całej długości Ogólnej skoro z pasa wewnętrznego można tylko skręcać w lewo bądź zawracać, wystarczyłoby zrobić 100 metrowy odcinek wewętrznego pasa przed każdym skrzyżowaniem i byłoby to samo a ile taniej.

  10. 10
    0
    ~ tadeusz25
    Czwartek, 28.05

    wszystko w tym miescie jest spiepszone! doslownie wszystko! i nawe6t jak cos zaczna nowego budowac to z gory jest to skazane na porazke!

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


1.5029590129852