Ponad milion złotych kosztować będzie miasto projekt przebudowy odcinka drogi wojewódzkiej nr 500 biegnącej ulicami Tysiąclecia, Plac Grunwaldzki i Al. Grunwaldzkiej. Wykonaniem dokumentacji zajmie się Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego w Gdańsku.
Firma ta już opracowuje projekty modernizacji trzech innych elbląskich ulic: Romualda Traugutta, Henryka Sienkiewicza i Elizy Orzeszkowej. W październiku gdańskie BPBK wygrało przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej przebudowy odcinka drogi wojewódzkiej nr 500, tj. fragmentu Al. Tysiąclecia, ul. Plac Grunwaldzki i fragmentu Al. Grunwaldzkiej, w Elblągu. Projekt, który ma być gotowy do 30 września 2009 r., kosztować będzie miasto 1 mln 85 tys. 800 zł.
Sama inwestycja dotyczyć będzie trzech odcinków ulic. Na pierwszy odcinek składać będzie się przebudowa Al. Tysiąclecia, od skrzyżowania z ul. Malborską (bez tego skrzyżowania) do ul. Plac Grunwaldzki (wraz ze skrzyżowaniami z ul. Hetmańską i z ul. Fabryczną oraz zjazdem z ulicy Fabrycznej do stacji benzynowej i układem komunikacyjnym w jej otoczeniu). Drugi obejmować będzie prace na Placu Grunwaldzkim wraz z włączeniem ul. 3 Maja (przebudowa odcinka torowiska i sieci trakcyjnej), nowo projektowanym włączeniem w tą ulicę ul. Związku Jaszczurczego oraz dwoma obiektami mostowymi (pod jezdnią i pod ciągiem pieszym) – mostem i kładką zlokalizowanymi w ul. Plac Grunwaldzki. Trzeci odcinek to z kolei fragment Alei Grunwaldzkiej, od Placu Grunwaldzkiego, wraz ze zjazdem do zespołu obiektów handlowych na terenie byłego „Zamechu”, do skrzyżowania z ul. Polną (bez tego skrzyżowania).
Oprócz kompleksowej przebudowy wspomnianych ulic (jezdnia, chodniki, ścieżki rowerowe, trakcja tramwajowa, oświetlenie, sygnalizacja świetlna, zatoki autobusowe i postojowe) wzdłuż ich pasów budowane będą kanały technologiczne oraz sieć światłowodowa (na to ostatnie zadanie ogłoszone będzie odrębne zamówienie publiczne).
Wspomniany odcinek jest pierwszym etapem przebudowy drogi wojewódzkiej nr 500 w Elblągu. Remont odcinka od wlotu ul. Malborskiej do ul. Polnej, kosztować będzie 16,3 mln zł. Większa część tej sumy pochodzić będzie z Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013. Zakończenie prac na tym odcinku planuje się na rok 2012.
Fot. Mateusz Milanowski
W 2012 roku nie bedzie kolejki samochodow od dworca do skrzyzowania z hetmanska tylko od ronda na koncu grunwaldzkiej
To jeździj tramwajem.
znając życie to te ścieżki rowerowe będą szersze jak ta cała ulica ... bo jak na razie to zamiast ulice robić szersze to je zwężają jak np. Mickiewicza , Beniowskiego , Wiejska , Zeromskiego itp. szkoda gadać a te pseudo ronda to chyba dla rowerów ...paranoja ... kiedy tam włączyć kierunkowskaz ???
jak sobie kupie tramwaj to bede nim jezdzil teraz mam samochod
Najwyższy czas zrobić obwodnicę północną, ponieważ centrum jest juz zakorkowane. Po wybudowaniu nowego ronda, kolejka będzie od ronda do ronda
DO GG: Gdzie ty w Elblągu masz korki? To ze postoisz dwie lub trzy zmiany swiatel nie swiadczy o tym ze masz korek;)
Z tego co pamiętam to Grunwaldzka była przebudowywana pare lat temu
gdzie w elblągu są korki? np. Na Mickiewicza po godz. 15
Najlepszym rozwiązaniem byłaby całkowita przebudowa Alei Tysiąclecia i Alei Grunwaldzkiej na ulice dwujezdniowe. Aleję Tysiąclecia od skrzyżowania z Rycerską do skrzyżowania z Hetmańską trzeba byłoby przebudować w taki sposób aby pomiędzy jezdniami powstał pas zieleni na przyszły tramwaj. Popieram modernizację torowiska tramwajowego na 3 Maja i włączenie w system drogowy Placu Grunwaldzkiego Ulicy Związku Jaszczurczego:D Jeśli chodzi o Aleję Grunwaldzką to od Placu Grunwaldzkiego do Żeromskiego jest już wyremontowana razem z torowiskiem tramwajowym. Czy chcemy czy nie Aleja Grunwaldzka będzie z roku na rok coraz bardziej ruchliwszą arterią Elbląga. Moim zdaniem Aleję Grunwaldzką od skrzyżowania z Żeromskiego do Ronda przy Druskiej należałoby przebudować na dwujezdniową trasę z pasem zieleni na tramwaj pośrodku. To wiązałoby się jednak z wielkimi kosztami i wyburzeniem wielu starych domów. Myślę, że i tak prędzej czy później cała Aleja Grunwaldzka stanie się dwujezdniowa.