To już pewne. Do połowy tego roku na skrzyżowaniu ulic Niepodległości i Konopnickiej powinna rozpocząć się budowa ronda. Miasto na jego realizację oraz przebudowę odcinka ul. Konopnickiej o długości 450 m, pozyskało dofinansowanie z Programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019. Inwestycja kosztować ma 1,4 mln zł, a połowa środków pochodzić będzie z rządowego wsparcia.
Przypomnijmy, że pod koniec października elbląski Magistrat złożył do wojewody warmińsko – mazurskiego wniosek, na dofinansowanie przebudowy ul. Konopnickiej, od ul. Niepodległości do Piłsudskiego. Środki na jej realizację pochodzić mają z nowego rządowego programu dotyczącego przebudowy dróg lokalnych, który jest kontynuatorem dotychczasowego programu tzw. schetynówek.
Na edycję, której realizacja nastąpi w roku 2016 wpłynęło 79 wniosków, w tym 52 dotyczące dróg gminnych i 27 dotyczących dróg powiatowych. Niedawno, 22 stycznia Wojewoda Warmińsko-Mazurski zatwierdził listę zakwalifikowanych wniosków o dofinansowanie zadań w 2016 r. Wcześniej - 19 stycznia ostateczną listę rankingową podpisał Minister Infrastruktury i Budownictwa. W kategorii dróg gminnych, w naszym województwie dofinansowanie przyznano na realizację 19 zadań. Natomiast w kategorii dróg powiatowych wsparcie otrzyma 15 zadań. W gronie tym znalazł się także wniosek Miasta Elbląg, który zajął dziesiąte miejsce na liście rankingowej. Oznacza to, że elbląski Magistrat otrzyma połowę środków (727 tys. zł) na realizację swojej inwestycji.
Szacowana na 1 mln 455 tys. zł przebudowa odcinka ul. Konopnickiej wraz z budową ronda, prawdopodobnie rozpocznie się jeszcze w pierwszej połowie tego roku. Samo zadanie jest dość ciekawe. Projektowane u zbiegu ulic Niepodległości i Konopnickiej rondo, przyjmie nietypowy kształt. Będzie bowiem posiadało wyspę środkową kształtem przypominającą „ósemkę”.
Zaprojektowanie w tym miejscu tradycyjnego ronda w kształcie okręgu o stałym promieniu, w praktyce nie było możliwe, gdyż wiązałoby się z koniecznością zastosowania większej średnicy zewnętrznej i co za tym idzie koniecznością wejścia w działki prywatne przyległe do pasa drogowego
– tłumaczy projektant Tomasz Raczkowski, którzy opracował dokumentację budowlaną dla tej inwestycji.
Takie rozwiązanie powodować ma, że liczba niebezpiecznych zdarzeń drogowych związanych z częstym wymuszaniem pierwszeństwa na powyższym skrzyżowaniu, zostanie w znacznym stopniu ograniczona. Pozwoli to zmniejszyć ilość kolizji i wypadków w tym miejscu, a co za tym idzie potencjalnych ich ofiar.
Oprócz budowy ronda, inwestycja zakłada jeszcze przebudowę chodników, przebudowę istniejących i budowę nowych odcinków ścieżek rowerowych oraz przebudowę jezdni ul. Konopnickiej, uwzględniającą zwiększenie dopuszczalnego nacisku na oś do 90kN wraz z przebudową zatok autobusowych, wyposażonych w perony przystankowe, przebudową odwodnienia (kanalizacja deszczowa z wpustami krawężnikowymi), budową azylu na przejściu dla pieszych, przebudową wyspy kanalizującej na wlocie ulicy Konopnickiej w obszarze skrzyżowania z Al. Piłsudskiego.
Zgodnie z wymogami rządowego programu, rozpoczęcie procedury przetargowej dla zakwalifikowanych do dofinansowania zadań, musi nastąpić do 31 marca. Miasto przetarg na przebudowę ul. Konopnickiej zamierza ogłosić w najbliższych tygodniach. Inwestycja miałaby rozpocząć się jeszcze w pierwszej połowie tego roku i zakończyć najdalej do końca listopada br.
Jezu to jak wiocha teraz dojedzie do szpitala? Zbudujcie na wjazdach parkingi żeby NEB-raski miały gdzie wieśwageny zostawiać, koniecznie zapewnić tam lawetę i górke do brania na pych. Inaczej się pozabijają, albo nie wrócą do swych pueblo
zupelnie nie widze potrzeby budowy takigo ronda, te pieniadze moglyby pójść na pożyteczniejsze sprawy ;)
Czy nie ma w Elblągu poważniejszych potrzeb?!?! Komu zależało, kto tak cisnął, żeby proste, czytelne skrzyżowanie przerabiać ?Czy jedna czy druga kolizja na tym skrzyżowaniu wymusza tak durne pomysły? Jeżdżę tamtędy codziennie.Jedynie przejazd Niepodległości od strony Dąbka jest bardziej wymagający, bo dom na rogu zasłania pojazdy z lewej strony, ale NIE ZASŁANIA ICH CAŁKOWICIE!!! W ostateczności można się zatrzymać! Rondo nie zmieni tego bo i tak trzeba będzie przepuścić tych z lewej. Co to znaczy :"pozwoli to zmniejszyć... ilość potencjalnych ofiar" . Na każdym skrzyżowaniu są "potencjalne ofiary" ! Ale niestety nie zmniejszyło to ilości potencjalnych ofiar, które wpadły na ten pomysł i będą realizować go z naszych pieniędzy... Skandaliczna niegospodarność publicznymi pieniędzmi!
wydaje mi sie ze na Grottgera / łęczycka bardziej potrzebne jest te rondo
w poprzednim artykule pisali ze przebudowa i Konopnickiej i Grottgera pochłonie 1,8mln zl , z czego sama Konopnicka 800tys a 1mln Grottgera, a teraz cena samej Konopnickiej to juz 1,4mln? tej sprawie trzeba sie przyjrzeć chyba ze mnie jakaś szybka inflacja ominęła
A na cholere tam komu rondo?? COs tam sie kiedys zakorkowalo?? Widze ze grube hajsy po kieszeniach poszly ze wymyslili by zbudowac tam rondo ladnie ladnie sie sypia piniazki po kieszonkach naszych politykow
Czy wróblelek potrafi coś innego poza drogami? Nie, na tym sie zna (tak mu się wydaje - patrz 503,504) i w tym się czuje dobrze. Dlatego to robi:-)
Cóż Elbląg dostał 50% dofinansowania .gdyby to był olsztyn dostałby 80% .Jaka to jest miara w dzieleniu kasa.I tak jest cały czas w tym województwie bagiennym.
W godzinach szczytu ciezko skrecic w lewo. Autobusy 7, 16,18, 30, 31 na specjalnych prawach wymuszajace pierwszenstwo i "kierowcy" ktorzy mysla ze Niepodleglosci to A1i jada na pewniaka na pelnym gazie przez skrzyzowanie - a tu trach, bo ktos osmielil sie jechac Konopnickiej. To wystarczajace argumenty aby cos zrobic z tym skrzyzowaniem - niekoniecznie musi to byc pokrecone 8semkowe rondo.
ciężko jest, owszem. Ale głownie to jest powod nieznajomości przepisów u kierowców. Niedawno zdałam prawo jazdy i często tamtędy przejeżdżam, ludzie nie potrafią się na nim kompletnie zachować. Jednak uważam, że rondo wcale nie jest potrzebne. Będzie tylko gorzej bo tym bardziej ludzie oszaleją jak zobaczą nowe rondo. Dobrze, że zawsze można jechać na około :)))))))))))