Piątek, 27.12.2024, Imieniny: Zaneta, Jan, Maksym
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii INWESTYCJE

Nowe mosty będą otwarte pod koniec roku?

17.02.2011, 14:09:05 Rozmiar tekstu: A A A
Nowe mosty będą otwarte pod koniec roku?
fot. Rafał Kadłubowski / od wtorku trwa rozbiórka Mostu Dolnego

W poniedziałek mieszkańcy Zawodzia zostali pozbawieni możliwości przedostania się na drugi brzeg rzeki Elbląg na wysokości Starego Miasta. Druga z kładek, tzw. most dolny w ciągu ul. Studziennej, została zamknięta i rozpoczęła się jej rozbiórka. Na ponowne otwarcie, przebudowanych mostów, elblążanie muszą poczekać przynajmniej do końca tego roku.

Od poniedziałku, 14 lutego zawodzian z miastem komunikuje bezpłatna linia autobusowa, która funkcjonować będzie do chwili oddania nowych mostów. Co pół godziny, z Placu Słowiańskiego w kierunku ulicy Warszawskiej wyrusza linia „Z”. W dni powszednie autobus kursuje w godz. od 5.30 do 22.15.

Nie wszyscy mieszkańcy jednak o tym wiedzieli. Do dziś, mimo komunikatów w mediach i wywieszonych przy kładce ogłoszeń, zdezorientowani mieszkańcy pytają pracowników budowy w jaki sposób mogą przedostać się na drugi brzeg rzeki.

- Zamknięcie mostu zaplanowaliśmy na godz. 10 w poniedziałek, jednak widząc tą sytuację i panujący w tym dniu spory mróz, kładkę wyłączyliśmy z ruchu o godz. 14 – mówi Józef Pieczulski, kierownik budowy i kontraktu z firmy Warbud.

Mieszkańcy Zawodzia będą musieli się uzbroić w cierpliwość, bowiem ponowne otwarcie mostów planowane jest dopiero z końcem roku. Najprawdopodobniej obie przeprawy zostaną uruchomione jednocześnie w tym samym czasie. Most, który powstanie jako pierwszy, nie będzie więc udostępniony w terminie wcześniejszym.

- Problem w tym, że oba te mosty będą ze sobą sprzężone elektronicznie – wyjaśnia Józef Pieczulski. - Jeżeli Miasto zdecydowałoby się uruchomić któryś most wcześniej, to musiałby on być sterowany ręcznie. Nie wiem czy instytucje, które te mosty odbierają i dopuszczają do ruchu, zdecydują się na to, w sytuacji, gdy systemy elektroniczne i sterowania nie będą do końca wykończone.  Na dzień dzisiejszy nie jestem jednak w stanie odpowiedzieć czy będzie możliwość uruchomienia mostu, bez końcowego odbioru obu mostów.

Kolejnym problemem jest możliwość żeglugi pomiędzy kładkami. W maju, z chwilą rozpoczęcie sezonu turystycznego, ruszą rejsy po Kanale Elbląskim. Co roku punkt cumowniczy dla statków żeglugi zlokalizowany był przy moście dolnym, a więc na obecnym placu budowy.
- Do końca kwietnia prace nie będą kolidowały z żeglugą na kanale Elbląskim – mówi kierownik budowy. - Problem może się pojawić, gdy ta zostanie uruchomiona. Były takie rozmowy, by przenieść cumowanie statków za most górny (na wysokości ul. Św. Ducha – przyp. red.)

Obecnie roboty skupione są na pracach rozbiórkowych kładki wzdłuż ul. Studziennej i Orlej, które rozpoczęto we wtorek. Projekt przewiduje połączenie ulicy Studziennej i Orlej samochodowym mostem zwodzonym. Będzie on jednak dostępny wyłącznie dla pojazdów uprzywilejowanych.

- Jesteśmy na etapie zdejmowania nawierzchni tego mostu. W przyszłym tygodniu zdejmować będziemy jego konstrukcję. Myślę, że na przestrzeni dwóch tygodni tej kładki praktycznie już nie będzie. Tak naprawdę, dopiero wtedy otworzy się nam front robót – przyznaje Józef Pieczulski. - Zgodnie z dokumentacją oba mosty miały być rozebrane jesienią. W tej chwili mamy opóźnienie z mostem dolnym, ale jest to do nadrobienia w tym roku. Musimy przeorganizować swoją pracę. Jesteśmy na etapie aktualizacji harmonogramów. Chcemy zakończyć całą inwestycje do końca roku.

W kolejnym etapie prace rozpoczną się na Bulwarze Zygmunta Augusta. Nowy Bulwar podzielony zostanie na trzy strefy funkcjonalne: strefę komunikacyjną (najbardziej odsuniętą od krawędzi nabrzeża, przeznaczoną dla ruchu pieszego i rowerowego), strefę buforową (rozdzielającą, w której zlokalizowane będą elementy małej architektury takie jak ławki, zieleń kontenerowa, rzeźby itp.) oraz ścieżkę cumowniczą i strefę obsługi nabrzeża (wraz z wyposażeniem niezbędnym dla obsługi jachtów).

- Koło 15 kwietnia myślę, że zaczniemy robić nawierzchnie nabrzeża, pod warunkiem, ze uda nam się szybko przebudować instalację burzową z miasta – mówi Pieczulski. - W projekcie mamy przełożyć głębiej trzy rury, dlatego część prac trzeba będzie wykonać pod wodą. Będziemy musieli zatrudnić do tego nurków. W tej chwili trudno jest przewidzieć, jakie niespodzianki nas czekają. Mam nadzieję, że żadnej bomby albo miny nie spotkamy. W naszym zakresie jest też pogłębienie dna rzeki między kładkami do 3,5 m. Obecnie miejscami dno ma tylko 1,5 m głębokości.

Rafał Kadłubowski
Wyślij wiadomość do autora tekstu

Oceń tekst:

Ocen: 2

%100.0 %0.0
GALERIA ARTYKUŁU ( zdjęć 8 )


Komentarze do artykułu (35)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    +1
    ~ kra
    Czwartek, 17.02

    Za te rozbieranie mostów ,budowę kładek i ponowne montowanie mostów to powinien ktoś z własnej kieszeni płacić.Teraz te pieniądze poszły by na inne obiekty.

  2. 2
    +3
    ~ zybi
    Czwartek, 17.02

    Co z tego że jżdzi bezpłatny autobus. Kierowcy robią łaskę że podjadą pod przystanek tylko stoją obok. Przecież jest zima i wiemy jakie są warunki atmosferyczne. Im jest ciepło bo siedzą w kabinie i silnik autobusu chodzi i grzeje im ciepłym powietrzem.

  3. 3
    +8
    ~ ====
    Czwartek, 17.02

    ten co wymyślił ten autobus to musi mieć ciekawie między uszami .jeden autobus na pół godziny .a nie lepiej było ogrodzić dzielnice wysokim murem i rzucać prowiant z samolotów może tak by było jeszcze taniej.

  4. 4
    +2
    ~ Elbląg moim miastem
    Czwartek, 17.02

    Ciekawe gdzie zacumuję Restauracja Admirał w letnim sezonie, skoro caly bulwar będzie rozkopany?

  5. 5
    +3
    ~ zx
    Czwartek, 17.02

    Zastanawiam się czemu to ma służyć. Pod drogowym to jeszcze da się przepłynąć. np. jachtem (i to niewielkim). Ale kolejowy, to już w kierunku Drużna nie do przebycia. Marzenie o Morskim Porcie Elbląg, ciąg dalszy...

  6. 6
    0
    ~ KLOZET
    Czwartek, 17.02

    jJKBY NIE PATRZYŁ ,TO I TK.,..DUPA Z TYŁU .

  7. 7
    +1
    ~ ja
    Czwartek, 17.02

    jeden autobus na 40 minut spóźnisz sie minute i stoisz 40 minut beznadzieja

  8. 8
    +3
    ~ kiks
    Czwartek, 17.02

    nikt Ci nie karze stać 40 min .Zalecam spacer przez most na tysiąclecia .Wyjdzie szybciej i zdrowiej;)0;

  9. 9
    +3
    ~ kiks
    Czwartek, 17.02

    a jak zamiast stać i marznąć poczytasz słownik w bibliotece to nie będziesz robić błedów jak ja;);p

  10. 10
    --2
    ~ jmaniek
    Czwartek, 17.02

    wątpliwa sprawa że mosty będą otwarte pod koniec tego roku ja rokuję na połowę roku 2012

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


0.99625992774963