W październiku rozpoczną się pierwsze prace związane z przebudową staromiejskich kładek na mosty zwodzone oraz przebudową, znajdującego się pomiędzy nimi, odcinka Bulwaru Zygmunta Augusta. W ubiegłym tygodniu Miasto podpisało umowę z wykonawcą tej inwestycji - warszawską spółką Warbud. Wartość robót, które według planów zakończą się do końca 2011 r, to ponad 32,7 mln zł.
Inwestycja polegać będzie na modernizacji wschodniego nabrzeża rzeki Elbląg przy Bulwarze Zygmunta Augusta, połączonej z przebudową istniejących staromiejskich kładek. Opracowanie obejmuje również wykonanie dróg połączonych z nowo zaprojektowanymi mostami zwodzonymi oraz rozbiórkę i przebudowę fragmentów istniejących nawierzchni ulic Studziennej, Orlej i Giełdowej do skrzyżowania z ul. Warszawską.(wraz budową nowych utwardzonych nawierzchni drogowych, chodników, zjazdów z niezbędnymi robotami ziemnymi).
Dzięki tej inwestycji, w przyszłym roku Stare Miasto zyska nowe połączenie kołowe z Wyspą Spichrzów. Projekt przewiduje połączenie ulicy Studziennej i Orlej samochodowym mostem zwodzonym. Będzie on jednak dostępny wyłącznie dla pojazdów uprzywilejowanych. Nad rzeką Elbląg przebiegać będzie ciąg komunikacyjny z jezdnią o szerokości 6 m, przechodzącą w przekrój 7 m w obrębie skrzyżowania z ulicą Wodną oraz chodnikami o szerokości około 3 m po obu jej stronach.
Z kolei kładka w ciągu ulicy Mostowej nie zmieni swojej funkcji i nadal będzie stanowić ciąg pieszo-rowerowy. Podobnie jak most dolny w ciągu ul. Studziennej, po przebudowie będzie to zwodzony obiekt mostowy o konstrukcji trójprzęsłowej z podnoszonym przęsłem środkowym
Prace budowlane obejmować będą również zmianę wyglądu najbardziej reprezentatywnego odcinka Bulwaru Zygmunta Augusta pomiędzy obu mostami. Cześć ta, w momencie podniesienia stanu wód rz. Elbląg, nie będzie już narażona na podtopienia. Zmodernizowane nabrzeże Bulwaru zostanie bowiem podniesione o około 1 m.
Nowy Bulwar podzielony zostanie na trzy strefy funkcjonalne: strefę komunikacyjną (najbardziej odsuniętą od krawędzi nabrzeża, przeznaczoną dla ruchu pieszego i rowerowego), strefę buforową (rozdzielającą, w której zlokalizowane będą elementy małej architektury takie jak ławki, zieleń kontenerowa, rzeźby itp.) oraz ścieżkę cumowniczą i strefę obsługi nabrzeża (wraz z wyposażeniem niezbędnym dla obsługi jachtów).
Szczegółowo o tej inwestycji informowaliśmy już wcześniej, w artykule „Zwodzone kładki i reprezentacyjny bulwar”. W materiale zaprezentowaliśmy także wizualizacje mostów zwodzonych i Bulwaru Zygmunta Augusta po przebudowie.
13 września Miasto podpisało umowę z wykonawcą prac budowlanych, którym będzie firma Warbud z Warszawy. Koszt inwestycji to 32 mln 786 tys. 102 zł. Inwestycja pod nazwą „Modernizacja i rozbudowa infrastruktury Portu Morskiego w Elblągu (w obrębie Starego Miasta)” otrzymała dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach „Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko” w kwocie 16 mln zł.
- W najbliższy poniedziałek, 27 września odbędzie się spotkanie wykonawcy z przedstawicielami Urzędu Miejskiego i Portu Morskiego w Elblągu, w sprawie przekazania placu budowy. Pierwsze prace rozpoczną się więc najprawdopodobniej już w październiku – mówi Joanna Szwed z Biura Prasowego firmy Warbud.
Wszystkie prace powinny zakończyć się do 31 grudnia 2011 r.
WARBUD mógł dać kasę na Olimpię ale oczywiście Słonina nie wpadnie na to aby ściągać od takich firm należny miastu haracz zwany wkładem w lokalną społeczność.
wszytsko tylko na ta olimpie. Czy to jedyny klub w teym miescie? NIE!!! Juz bym wolał dac na ekstaklase na Start niz na 3 ligę piłki nożnej
Na zime zaczną rozkopywać i do marca bedzie wszystko stałO!!! Genialnie!!
Asz, parówo miejska! Po co ta napinka? Dziecko neostrady albo od małego bite dziecko!!!
A ja jak idiota cieszyłem się,że będzie normalny most drogowy pomiędzt Starym a Wyspą! Patrzę w lustro i myślę: jak jesteś stary - tak i głupi i naiwny.Podejrzewam też,że za 10 góra 15 lat wszyscy będą pluć sobie w brodę,iż zamiast normalnego,drogowego mostu w ciągu ulicy Mostowej - wybudowano zwodzoną kładkę - jedynie dla pieszych.Henryku S.- zejdź mi z oczu!!!!
Panie wredny - jesteś Pan jak dziecko.Nie rozumie pan że dzięki temu zwalczymy w mieście bezrobocie?Zatrudni sie nowych starżników miejskich i postawi po obu brzegach 2 budki żeby te pojazdy nie uprzywilejowane tamtędy nie jeździły.A szczególnie w nocy.A jak to nic nie da to się postawi przed mostami słupki i znowu ktoś zarobi.Ale fakt,że Henio powinien iść już na ryby.
Kasa pojdzie do Warszawy i nic z tego nie będziemy mieli. Lepiej tą kasę wydać na przyciąganie inwestorów do miasta (w formie ulg lub grunty na Modrzewinie sprzedać w rozsądnej cenie) Za działkę 10 arów ponad 100 000zł to przecięcie...
Wcale mnie to nie śmieszy!! Za kilkadziesiąt milionów złotych,robi się na Starym dekorację!!Tylko czekać jak w Wikipedii znajdziemy hasło: Głupota Elbląska - oczywiście i obowiązkowo pisane z WIELKIEJ LITERY!
"most dostępny wyłącznie dla pojazdów uprzywilejowanych" --> i ja mam za to płacić i nie mieć z tego korzyści? HAŃBA HAŃBA HAŃBA
z tym wyłącznie dla uprzywilejowanych to kogos zdrowo poj.... jakim trzeba być debilem aby cos takiego wymyslić