Poniedziałek, 23.12.2024, Imieniny: Dagna, Wiktoria, Slawomir
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama

Komentarze do artykułu (40)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    +5
    ~ Elbinger
    Niedziela, 10.03

    Przy takim powodzeniu Krynicy Morskiej juz dawno powinno zafunkcjonowac lamane polaczenie Elblag Tolkmicko pociag I Tolkmicko Krynica prom pasazerski albo pasazersko-samochód owy. Ale komus bardzo zalezalo I dalej zależy aby tego polaczenia nie bylo.

  2. 2
    +5
    ~ BEZ SCIEM proszę
    Niedziela, 10.03

    Pragnę zauważyć, że w elblaskim porcie rzeczno - zalewowo - morskim nawet dzisiaj kiedy nie ma przekopu a korzystanie z ciesniny pilawskiej jest problematyczne, dzieje się dużo więcej niż w międzynarodowym porcie lotniczym Olsztyn - Mazury w Szymanach. Mimo to z powodu lotniska wyremontowano kilkadziesiąt km torów kolejowych z Olsztyna do Szczytna z nowym odcinkiem do Szyman. Jeżdżą po nich szynobusy dowozace okolicznych mieszkańców do szkół i pracy w Olsztynie, pasażerów lotniska jakoś w nich nie widać. Lotnisko, będące pomysłem SLD i PO generuje co roku straty, natomiast doskonale prosperuja busy wożące olsztynian na lotnisko w Gdańsku. Nie ma argumentów aby twierdzić że port morski w Elblągu oraz kanał przez mierzeje są mniej potrzebne od lotniska w lasach pod Szczytnem. Przeciwnie są to inwestycje racjonalne, uzasadnione historycznie, ekonomicznie, turystycznie a także pod względami politycznymi i militarnymi. Tylko dlatego, że postulat odbudowy kolei nad zalewem podnosi radny PiS, pomysł jest utrącany przez zarząd województwa zdominowany przez PO. Z drugiej strony ten sam zarząd nie dba o rozwój subregionu elblaskiego forsujac tylko Olsztyn i okolice, co jest nazbyt widoczne.

  3. 3
    +7
    ~ Joluś
    Niedziela, 10.03

    Wszyscy, którzy są przeciwnikami rewitalizacji kolei nadzalewowej z pewnością są patriotami łąkowo bagiennego miasta zwanego Olsztynem. Tylko ta wiocha zyskała na likwidacji szynobusu z Elbląga do Braniewa. Dzięki temu, cały ruch turystyczny, a przynajmniej ze strony niemieckiej dość znaczny, poszedł przez Olsztyn i Bogaczewo. Nie wiem jak będzie z przekopem bo w historii Elbląga było takich pomysłów już kilka, ale żaden nie doszedł do realizacji. Wiem natomiast, że rewitizacja kolei ma sens. Dziwi mnie tylko jedno, w artykule jest mowa, że radny PiS rozpoczął inicjatywę uchwałodawczą, którą podpisali tylko członkowie tej samej partii. Pytam więc, gdzie są pozostali radni miasta i powiatu elbląskiego? Czy dla nich Elbląg i jego przyszłość jest nieistotna?

  4. 4
    +1
    ~ Najnowocześniejszy
    Niedziela, 10.03

    Jestem ZA ale niech utrzymuje to wszystko samorząd województwa;)

  5. 5
    --1
    ~ wygraliście mądrzutcy
    Niedziela, 10.03

    Najlepiej tor od rowu należy poprowadzić do Braniewa - Starej Pasłęki. Będzie bliżej po i z torfem, może jakąś krowę przewiozą promem (samochodowym w bagnie 2m głębokim), a jeżeli prom to ten zdemontowany w Marzęcinie. Nada się jak kumpelski "wyciąg" na Chrobrego.Gdynię budowano, bo dostaliśmy 80 km wybrzeża a port "morski" był w Tczewie i Toruniu. Mieszkacie w parterowym domu ale budujecie windę na koszt sąsiada. A mity o blokadzie Cieśniny Pilawskiej opowiadajcie jako tak samo prawdziwe jak zamach w Smoleńsku. Jestem za rozsądną inwestycją, czyli przedsięwzięciem które na siebie zarobi i przyniesie zysk. Prywatny inwestor nie jest zainteresowany ani rowem ani koleją. Co do kolei nowodworskiej - jeden rejs na dobę w niedzielę bo jedzie pusta.Nawet małego ruchu granicznego nie ma.

  6. 6
    --2
    ~ czym myślimy
    Niedziela, 10.03

    Poprzedniku , na pewno zmęczyło Cię pisanie tego długiego postu , więc wróć do oglądania TVN .

  7. 7
    --2
    ~ Gienek
    Niedziela, 10.03

    wygraliście mądrzutcy: mity to ty opowiadasz i zachowujesz się jak Troll, bo zapewne dobrze wiesz o tych blokadach, tylko udajesz, że ich nie było. Najpierw były od 1945 do 1990, potem w 2003, potem w 2004 i w końcu na 3 lata od 2006 do 2009, nawet w GW i TVN o tym było :D przez te 3 lata sam port i Żegluga Gdańska na samych opłatach traciły 2,7 mln zł rocznie sprzedali wodoloty i statki pływające z Elbląga, a ludzie stracili pracę upadło kilka firm, a przeładunki w porcie spadły z kilkuset tysięcy ton rocznie do zera prawie. A prywatni inwestorzy zwłaszcza nad rzeką Elbląg czekają na przekop. Firmy prywatne nie wyłożą na to pieniędzy, bo takie dyzie inwestycje zawsze buduje państwo, tak samo wybudowano porty w Trójmieście i autostrady czemu wg Ciebie prywatni właściciele i ludzie nie budują sami sobie autostrad, chodników, a rowerzyści czemu sami sobie nie budują ścieżek rowerowych? Gadasz takie bzdury. Każdy średnio rozgarnięty człowiek, który był nad rzeką i widział zakłady nad nią wie, że przekop rozwinie to miejsce inne miasta i wsie nad Zalewem też popierają tą inwestycję jak Tolkmicko, Kadyny, Braniewo, Kąty Rybackie, Wójt Sztutowa jasno powiedział, że jego gmina będzie budować wokół przekopu infrastrukturę noclegową, gastronomiczną i handlową a będą też przystanie dla jednostek oczekujących na wpłynięcie na Zalew i na Bałtyk, praca przy obsłudze infrastruktury technicznej i na statku hydrograficznym. Rybacy z Zalewu też będą pływać na Zatokę Gdańską, a mariny nad Zalewem przyjmować gości z jachtami i nie jest prawdą, że żaden jacht morski tutaj nie wpłynie, bo kapitan Tomasz Cichocki opłynął KULĘ ZIEMSKĄ jachtem o zanurzeniu max ok 2.2 m.

  8. 8
    +1
    ~ spuszczam wodę
    Niedziela, 10.03

    Genek - a w Smoleńsku... Wyliczasz pobożne życzenia. Wodoloty zlikwidowało nasze państwo - spytaj w Halexie. Turysta wieziony nadzalewówką na torfie jako strategicznym towarze. Tego to nie wiedziałem, że elbląscy "producenci" dają na mszę aby przekop się stał. No i ci światowi turyści z jachtami prującymi do E-ga bez toy toy. Wydane zostaną nasze pieniądze niczym na "rewitalizację " Kanału Ostródzko - Elbląskiego co miał wozić miliony ton towarów i rzesze turystów. jak brak argumentów "za" to sięga się po demagogię. Mamy już poniemiecki basen, Dolinkę, Bażantarnię, Chrobrego, ..., a wszystko to nie chce się stać perpetu mobile. Rów i nadzalewówka będzie cudem dla nierobów i zdechnie po jednym sezonie.

  9. 9
    --2
    ~ Gienek
    Niedziela, 10.03

    spuszczam wodę. To sobie zobacz teraz w lato ile ludzi pływa Kanałem, jest muzeum w Buczyńcu dużo osób je odwiedza, jedź do Jelonek na parkingu koło mostów w sezonie jest tłoczno od samochodów i turystów. Jeżdżą też rowerami koło Kanału, korzystają z agroturystyki dookoła i hoteli. Weź pojedź do Ostródy, Miłomłyna, Nowa Karczemka. A jachty i łodzie wynajmują, żeby płynąć po pochylaniach. A co do toi toiów to masz łazienki w hotelach i restauracjach i w marinach są pokoje i łazienki i na starówce. W Ratuszu Staromiejskim też są. A Kanał nie jest Ostrodzko- Elbląski, tylko Elbląski. A argumentów to ty nie masz, bo ja przedstawiłem je tutaj.Przede wszystkim przekop skróci drogę do morza z Elbląga o ok 100 km. Nie będziemy zdani na łaskę Rosji, która juz wielokrotnie blokowała ruch statków po Zalewie i port w Elblągu, dodatkowo pobierają opłaty za odprawy i wizy, niepewność ruchu statków zniechęca potencjalnych inwestorów. Natomiast nad Rzeką Elbląg znajdują się liczne zakłady ciężkiego przemysłu metalowego-General Electric produkujące turbiny energetyczne, Siemens, Kromet, Maag Gear produkujący przekładnie przemysłowe dla kopalni, cementowni i cukrowni, fabryka łożysk ślizgowych i elementów do budowy wiatraków, 3 odlewnie żeliwa i staliwa, producenci armatury okrętowej i cystern Stokota, producent agregatów na biomasę, browar Elbaski- 1 z największych w Polsce. Firmy produkujace stalowe konstrukcje wielkogabarytowe i zbiorniki na plyny i materiały sypkie jak MSC i Proxmus, Metal Expert, Eltech, W porcie jest utwardzony plac, obrotnica dla statków, elewator zbożowy, Mariny dla jachtow, nabrzeża pasazerskie można z Elbląga przez jezioro Druzno i Kanał Elbląski dopłynąć do Ostródy i Iławy a także do Wisły przez Szkarpawę. Nad Rzeką Elbląg są też firmy zajmujące się przeladunkiem węgla i sprowadząjace torf do Pasłęka, także jest co wozić, a po przekopie znajdą się nowi inwestorzy w okolicy. Kiedyś Elbląg był portem morskim, gdzie produkowano niszczyciele, torpedowce, promy kolejowe i inne jednostki jak małe okręty podwodne ,,seehund'' wyprodukowano tutaj też ponad 5 tys. parowozow, a elbląska stocznia była siedzibą koncernu Schichau- Werke, który był także właścicielem Stoczni Gdańskiej i Piławskiej. Wtedy się opłacało produkować to i w przyszłości przemysł może się rozwijać na tych terenach oczywiście w innej skali i formie. Natomiast tor wodny jest na rzece Elbląg, był i musi być pogłębiany ze względów przeciwpowodziowych.

  10. 10
    +4
    ~ Sed
    Poniedziałek, 11.03

    Inwestycja w infrastrukturę kolejową to szansa na rozwój Elbląga i miejscowości nadzalewowych. Wreszcie ktoś pamięta o wyborcach z Elbląga!

Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


1.0711488723755