Środa, 6.11.2024, Imieniny: Elzbieta, Zachariasz, Slawomir
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii INFORMACJE LOKALNE

Rewitalizacja Kolei Nadzalewowej? "Ta inwestycja uzupełnia się z przekopem Mierzei"

09.03.2019, 12:00:00 Rozmiar tekstu: A A A
Rewitalizacja Kolei Nadzalewowej? "Ta inwestycja uzupełnia się z przekopem Mierzei"

To będzie już kolejna próba reaktywowania Kolei Nadzalewowej. Projekt uchwały w tej sprawie stanie na najbliższej sesji sejmiku warmińsko-mazurskiego. Uruchomienie połączenia Elbląg - Braniewo współgra z rządowym projektem przekopu Mierzei Wiślanej, przekonuje Marcin Kazimierczuk (PiS), radny wojewódzki.

Szansę na reanimację Kolei Nadzalewowej, radny PiS, upatruje w rządowym programie Kolej Plus, z którego można się starać nawet o 85 proc. dofinansowania. Marcin Kazimierczuk po raz drugi już próbuje zainteresować zarząd województwa tą możliwością ratowania zabytkowej trasy.

Pierwszą próbę radny podjął w styczniu tego roku. Wtedy skierował do marszałka interpelację w tej sprawie przywrócenia połączeń na trasie Kolei Nadzalewowej.

Przywrócenie połączeń na trasie Kolei Nadzalewowej: Elbląg, Tolkmicko, Frombork, Braniewo, dzięki wykorzystaniu rządowego programu Kolej Plus będzie także komplementarne z rządowym projektem przekopu Mierzei Wiślanej. Celem tego programu jest zwiększenie bezpieczeństwa i obronności w regionie poprzez otwarcie Zalewu Wiślanego na Morze Bałtyckie oraz na inne istniejące drogi. Kanał żeglugowy ma doprowadzić także do zniesienia istniejących barier infrastrukturalnych, które ograniczają rozwój północno-wschodniej cześci Polski, szczególnie miasta Elbląg, powiatu elbląskiego oraz braniewskiego.

- przekonuje w interpelacji radny Marcin Kazimierczuk.

Wznowienie połączeń na trasie Kolei Nadzalewowej daje możliwości stworzenia ciekawych opcji transportowych nie tylko do Braniewa, Tolkmicka czy Fromborka, ale także, z wykorzystaniem promu pasażerskiego przez Zalew Wiślany do Krynicy Morskiej, do której dojazd drogowy jest ur trudniony z powodu korków. Taka organizacja transportu służyłaby także ożywieniu miasteczek i miejscowości nad Zalewem Wiślanym

- dodaje radny.

Ta próba się nie powiodła. Marszałek skierował ten temat na Komisję Strategii i Rozwoju. Stanął on również podczas sesji sejmiku w luty - o tym pisaliśmy tutaj, ale bez większych nadziei na realizację.

Radny PiS tematu nie zamierza jednak odpuścić. Teraz radny złożył inicjatywę uchwałodawczą, którą podpisało pięciu radnych z klubu PiS.

Projektu uchwały zakłada, że sejmik województwa warmińsko-mazurskiego złoży wniosek o włączenie do programu Kolej Plus rewitalizacji Kolei Nadzalewowej i przywrócenia połączenia na trasie Elbląg-Braniewo. Co więcej, podejmie się opracowania studium wykonalności tej inwestycji. Czy taki projekt zyska głosy większości radnych wojewódzkich? Dowiemy się już podczas najbliższej sesji, 26 marca.

Natasza Jatczyńska
Wyślij wiadomość do autora tekstu

Oceń tekst:

Ocen: 8

%87.5 %12.5


Komentarze do artykułu (40)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    --30
    ~ wybrany
    Sobota, 09.03

    Bóg pokarał niektórych dyletanctwem. Ten teraz będzie woził ludzi z portu oceanicznego Elbląg koleją do Tolkmicka aby promem popłynęli do Krynicy, bo przypłynęli z Hamburga. Chory musi być elektorat wybierający tak zdrową tkankę osiedloną po 1947. Kolej przez Tolkmicko do Braniewa ma sprzyjać bezpieczeństwu państwa - tacy nami rządzą i wydają nasze miliardy. Jest porządna kolej z Braniewa w świat. W Tokio w kasie spytano mnie gdy poprosiłem o bilet do Braniewa: "główne czy Brama?". Bóg karze tą przesiedloną ludność "najmądrzejszymi" u władzy. Dlaczego nikt prywatny nie chce zarabiać na tak strategicznej i obłożonej linii? Poza bełkotem, że połączy się "strategicznie" z rowem, to żadnego zrozumiałego argumentu. "Tak, bo tak". Atrakcją będzie przejazd przez zardzewiały most.

  2. 2
    +20
    ~ kiki
    Sobota, 09.03

    Chciałoby się powiedzieć, nareszcie. Co na to radni wojewódzcy z KO i PSL? No i co na to "wybraniec" mieszkańców Elbląga?

  3. 3
    +10
    ~ hd
    Sobota, 09.03

    Radny z Bartoszyc i do tego z PIS.A nasze elbląskie POKOkomuchy ze swoim ogłupiałym elektoratem śpią.Mielibyśmy większość pisowców w sejmiku,już by było po przenosinach urzędu do Elbląga.Mielibyśmy Wilka na stołku,byłoby jeszcze większe ciśnienie PIS na pompowanie Elbląga kosztem Niemieckiej Republiki Gdańskiej.Ale nie,na złość babci odmrożę sobie uszy,a miasto niech zdycha.

  4. 4
    +21
    ~ ...
    Sobota, 09.03

    Trzymam kciuki za inicjatywę p. Kazimierczuka . Niestety , śmiem domniemywać , że liczna grupa światłych Europejczyków z własną wizją , zrobi wiele i wytoczy wszystkie domniemane argumenty , aby kolej nadzalewowa nie została reaktywowana . Dla nich sprawa jest załatwiona . Istnieje przecież kolejowe połączenie Braniewa z Olsztynem i wystarczy . Żadne argumenty tyle razy już tutaj powtarzane , do nich nie przemówią . Dla nich Elbląg nie jest tą przysłowiową koszulą bliższą ciału , a poza tym to przecież inicjatywa PiS-u jest .

  5. 5
    +24
    ~ W.. K..
    Sobota, 09.03

    Ty " wybrany " - szkoda że w tym Tokio nie poprosiłeś o bilet do Szyman . Pewnie i tak byś usłyszał - wszystkie bilety sprzedane ...

  6. 6
    +24
    ~ Nowe tramwaje dla Elbląga.
    Sobota, 09.03

    Wicia obiecał że będzie ścieżka rowerowa nad zalewem,urzędniki zadowolone bo domki pobudowali koło linii i co nam jaki pociąg będzie jeździł,hehe a tu lipa,aby wam jeszcze gagariny z towarem jeździły . Brawo Kolej Zalewowa ma żyć. Elbląg ma się rozwijać.

  7. 7
    +8
    ~ wer
    Sobota, 09.03

    tak kolej musi mieć trwałe połączenie z Kaliningradem inaczej się nie obroni w kadłubkowej formie

  8. 8
    --4
    ~ czekam
    Sobota, 09.03

    ~... - podaj jeden sensowny argument "za", poza "tak, bo tak".

  9. 9
    +5
    ~ Gienek
    Sobota, 09.03

    wybrany jak reaktywują połączenie to pomoże rozwinąć port w Elblągu, bo będą wozić tam towary z terminala w Braniewie. I odciąży transport drogowy przez S7, a w wakacje uda się ominąć korki drogą wodną i kolejową.

  10. 10
    +3
    ~ chcesz - masz
    Sobota, 09.03

    ~Gienek - a skąd będą te towary i dokąd wiezione tą koleją? Odkorkowanie S-7 - Warszawista zostawi auto w E-gu, pojedzie koleją do Tolkmicka i kutrem do Krynicy? Mojżesz tego nie wymyślił. Kto utrzyma kolej jako pustostan skoro nikt nie kwapi się aby utrzymać "oceaniczny port" a on grosza na siebie nie zarobi. W tych dwóch "inwestycjach" tylko mucha trzyma się kupy. Potrzeba nam mądrych ludzi w kierowaniu miastem i regionem a nie Huty Katowice w Elblągu. Jest XXI wiek i inna struktura zatrudnienia , transportu, ważności w regionie niż proponujecie. Dlaczego PKP nie chce tej "złotej" żyły?

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


1.3124029636383