A ja proponuję w tym miejscu - zamiast bezmyślnej szkodliwej likwidacji - taką przebudowę przejścia PDP , aby skonsolidować w tym miejscu dla obu stron wyspowe - przystanek tramwajowy wraz z przystankiem BUS (Tramwaj i Autobus korzystają z tej samej infrastruktury przystankowej, a autobus wjeżdża na betonem utwardzone torowisko). Pobliski Plac Grunwaldzki kompletnie przestał pełnić swoją rolę jako miejsce przesiadkowe, stamtąd do przystanków BUS oraz Centrum handlowego ELZAM jest zwyczajnie daleko. Likwidacja przejścia - spowoduje dzikie przekraczanie ruchliwej alei i wzrost liczby potrąceń z tragicznymi skutkami.
Dokładnie zgadzam się z przedmówcami, w tym miejscu powinien być zintegrowany przystanek tramwajowo-autobusowy z przejściem dla pieszych i ograniczenie do 40 km/godz tak jak w Olsztynie. Takie są teraz trendy ogólnoświatowe. Nie wyobrażam sobie przesiadki przy Elzamie na tramwaj na pl. GRUNWALDZKIM i iść dookoła na przejście przy Frabrycznej. Niech kierowcy pojadą sobie dookoła Grota Roweckiegi i Bema a nie piesi z buta!!!
Ja mam lepszy pomysł , Gdy pieszy zbliża się do przejścia la pieszych opuszczają się szlabany i pieszy wchodzi jak gość ,bezpieczny ,uśmiechnięty cały i zdrowy . Panowie więcej myśleć kasa będzie po wykonaniu dzieła .
Do pana Andrzeja Tomczyńskiego . Ja proponuję z Alei Grunwaldzkiej zrobić deptak , tramwaj może zostać . Zmotoryzowani i tak są szybciej na miejscu niż piesi . Dlaczego w Elblągu Pieszych się dyskryminuje ?
Radni , którzy uważają ,że te przejście powinno być zlikwidowane, powinni odejść z Rady Miasta ponieważ działają na szkodę mieszkańców. Jeżdżą samochodami i mają w d...e przejścia dla pieszych, a pieszy niech zapieprza kilometr dalej do następnych pasów. Wystarczy dołożyć świateł ,skonfigurować z pozostałymi i sprawa załatwiona.
A może by tak zwęzić lekko chodniki i po obu stronach torów tramwajowych zrobić wysepki (z przejścia jednoetapowego zrobić dwuetapowe)? Aktualnie każdy pieszy biega przez te przejście, żeby nie musieć zatrzymywać się na torach. Zamiast tego mógłby po prostu przejść na spokojnie mając chwilę czasu na rozejrzenie się. Przy okazji kierowcy nie musieliby zatrzymywać się pod groźbą mandatu jak pieszy wchodzi na skrajnym końcu przejścia tylko jechałby do momentu aż pieszy będzie po jego stronie, co na pewno upłynniło by ruch w godzinach szczytowych. Wysepka ma jeszcze drugą zaletę, gdyż wymusza lekkie spowolnienie samochodu przy przejeździe. Aha i na wysepce można zamontować dodatkowe oświetlenie.
Z uwagi na dość istotny problem ,że w tym miejscu poruszają się tez tramwaje,proponuję zwykłą sygnalizacje najazdową ,która w momencie przejeżdżania tramwaju załączy światło czerwone dla samochodów, umożliwiając wjazd tramwaju w ul . Parkową. Piesi będą mieli zielone do przejścia przez jezdnię i wszyscy będą zadowoleni.Kocie oczka niestety zatrzymają ruch na tej ulicy.
A ja proponuję w tym miejscu - zamiast bezmyślnej szkodliwej likwidacji - taką przebudowę przejścia PDP , aby skonsolidować w tym miejscu dla obu stron wyspowe - przystanek tramwajowy wraz z przystankiem BUS (Tramwaj i Autobus korzystają z tej samej infrastruktury przystankowej, a autobus wjeżdża na betonem utwardzone torowisko). Pobliski Plac Grunwaldzki kompletnie przestał pełnić swoją rolę jako miejsce przesiadkowe, stamtąd do przystanków BUS oraz Centrum handlowego ELZAM jest zwyczajnie daleko. Likwidacja przejścia - spowoduje dzikie przekraczanie ruchliwej alei i wzrost liczby potrąceń z tragicznymi skutkami.
Dokładnie zgadzam się z przedmówcami, w tym miejscu powinien być zintegrowany przystanek tramwajowo-autobusowy z przejściem dla pieszych i ograniczenie do 40 km/godz tak jak w Olsztynie. Takie są teraz trendy ogólnoświatowe. Nie wyobrażam sobie przesiadki przy Elzamie na tramwaj na pl. GRUNWALDZKIM i iść dookoła na przejście przy Frabrycznej. Niech kierowcy pojadą sobie dookoła Grota Roweckiegi i Bema a nie piesi z buta!!!
Jak by spróbowali tknąć to przejście to od razu mogą liczyć na Referendum
Ja mam lepszy pomysł , Gdy pieszy zbliża się do przejścia la pieszych opuszczają się szlabany i pieszy wchodzi jak gość ,bezpieczny ,uśmiechnięty cały i zdrowy . Panowie więcej myśleć kasa będzie po wykonaniu dzieła .
Takie kolejowe nadadzą się,a ja będę dróżnikiem.
Do pana Andrzeja Tomczyńskiego . Ja proponuję z Alei Grunwaldzkiej zrobić deptak , tramwaj może zostać . Zmotoryzowani i tak są szybciej na miejscu niż piesi . Dlaczego w Elblągu Pieszych się dyskryminuje ?
Radni , którzy uważają ,że te przejście powinno być zlikwidowane, powinni odejść z Rady Miasta ponieważ działają na szkodę mieszkańców. Jeżdżą samochodami i mają w d...e przejścia dla pieszych, a pieszy niech zapieprza kilometr dalej do następnych pasów. Wystarczy dołożyć świateł ,skonfigurować z pozostałymi i sprawa załatwiona.
A może by tak zwęzić lekko chodniki i po obu stronach torów tramwajowych zrobić wysepki (z przejścia jednoetapowego zrobić dwuetapowe)? Aktualnie każdy pieszy biega przez te przejście, żeby nie musieć zatrzymywać się na torach. Zamiast tego mógłby po prostu przejść na spokojnie mając chwilę czasu na rozejrzenie się. Przy okazji kierowcy nie musieliby zatrzymywać się pod groźbą mandatu jak pieszy wchodzi na skrajnym końcu przejścia tylko jechałby do momentu aż pieszy będzie po jego stronie, co na pewno upłynniło by ruch w godzinach szczytowych. Wysepka ma jeszcze drugą zaletę, gdyż wymusza lekkie spowolnienie samochodu przy przejeździe. Aha i na wysepce można zamontować dodatkowe oświetlenie.
Z uwagi na dość istotny problem ,że w tym miejscu poruszają się tez tramwaje,proponuję zwykłą sygnalizacje najazdową ,która w momencie przejeżdżania tramwaju załączy światło czerwone dla samochodów, umożliwiając wjazd tramwaju w ul . Parkową. Piesi będą mieli zielone do przejścia przez jezdnię i wszyscy będą zadowoleni.Kocie oczka niestety zatrzymają ruch na tej ulicy.
Ludzie przestańcie wybierać baranów od 25 lat tylko ci sami żadnego pomysłu tylko likwidować zamykać niszczyć a kasę biorą i to nie mała