Po tym co widzę to jej wykształcenie to chyba Telewizyjne Technikum Rolnicze (coś takiego było w latach jej młodości) ale nie skończone tylko obejrzane.
Czy redakcja zadała sobie trud by sprawdzic kto ma rację? Wbrew temu co głosi pan Mariusz L. Konstytucja nic nie wspomina o "prawie obywatela do rejestracji dźwięku lub obrazu z obrad rady gminy i posiedzeń jej komisji" to jest tylko "interpretacja" tego Pozarządowego Centrum Dostępu do Informacji Publicznej i tyle w temacie!
No i taki o pan Mariusz utarł nos jej "wysokości" M. Koseckiej. Brawo! "Nie jest pan gościem zaproszonym odbieram Panu głos"... Pani Mario na Boga. Odebrać to można buty od szewca.
dla mnie zdecydowanie ciekawszy byłby film z narady trzech prezydentów Wilka / Hajdukowskiego / Pruszaka .
choć nie sądzę , że tam elbląski mistrz kamery i amator wchodzenia ,gdzie go nie zaproszono był wpuszczony .
Ty Znawca nazryj się trocin interpretować to możesz swoje IQ a nie prawo. Nie można być trochę w ciąży cymbale.. http://i.iplsc.com/-/0003B6A50RXBUAVL-C116.jpg
W myśl art. 8a ust. 2 ustawy o samorządzie powiatowym ,,jawność działania organów powiatu obejmuje w szczególności prawo obywateli do uzyskiwania informacji, wstępu na sesje rady powiatu i posiedzenia jej komisji, a także dostępu do dokumentów wynikających z wykonywania zadań publicznych, w tym protokołów posiedzeń organów powiatu i komisji rady powiatu’’. Zawarty w tym przepisie katalog jawnych działań organów powiatu, z uwagi na użyty zwrot „w szczególności”, ma charakter otwarty, a więc obejmuje również możliwość nagrywania sesji Rady Powiatu czy jej poszczególnych komisji. W wyroku WSA w Łodzi z dnia 9 lipca 2008 r. sygn. II SA/Łd 89/2008 wskazano, iż pojęcie „wstępu na sesje rady gminy i posiedzenia jej komisji” użyte w art. 11b ust. 2, podobnie jak pojęcie „dostępu do posiedzeń kolegialnych organów władzy publicznej”, użyte w art. 3 ust. 1 pkt 3 ustawy o dostępie do informacji publicznej należy interpretować szeroko, a więc nie tylk
~ Dotyczy jawności posiedzen rady miast i gmin.- Część 2
Środa, 11.06
Przebieg posiedzenia Komisji Rewizyjnej jako wewnętrznej instytucji organu władzy publicznej (Rady Powiatu), stanowi informację publiczną, do której każdy ma prawo dostępu bez wykazywania interesu prawnego lub faktycznego (art. 8a ust. 2 ustawy o samorządzie powiatowym w zw. art. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej). W rozumieniu art. 18 ustawy o dostępie do informacji publicznej posiedzenia kolegialnych organów władzy publicznej pochodzących z powszechnych wyborów są jawne i dostępne, a także podlegają udostępnieniu na zasadach i w trybie określonych w ustawie. Artykuł 7 tej ustawy określa sposoby udostępnienia informacji, wśród których wymienia się wstęp na posiedzenia kolegialnych organów władzy publicznej pochodzących z powszechnych wyborów (art. 3 ust. 1 pkt 3 ustawy) i udostępnienie materiałów, w tym audiowizualnych i teleinformatycznych, dokumentujących te posiedzenia. Skoro Rada Powiatu, w tym Komisja Rewizyjna ma obowiązek udostępnienia wszelkich materiałów dokumentuj
~ Dotyczy jawności posiedzen rady miast i gmin.-Część 3
Środa, 11.06
Wobec powyższego uprawniony jest pogląd, iż każdy ma prawo do nagrywania obrad na dowolnym nośniku (w tym również audiowizualnym), co więcej brak jest podstaw, aby informować kim jest nagrywający i wskazywać, w jakim celu prowadzi nagrania. Ponadto regulamin Rady Powiatu nie może zakazywać rejestracji obrad na żadnym nośniku, gdyż działalność organów gminy jest jawna, a ograniczenie jawności może wynikać wyłącznie z ustaw.Pomimo możliwości nagrywania posiedzeń komisji zarówno przez obywateli, jak również przez członków komisji, to o fakcie tym powinno się bezwzględnie poinformować osoby, które zostaną w sporządzonym zapisie utrwalone. Osoba, która dokonuje zapisu, zobligowana jest każdorazowo uprzedzić o swoim zamiarze uczestników posiedzenia. Tym niemniej brak jest przepisów, które pen
"Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r. (Dz. U. z. Nr 78, poz. 483 ze zm.) Art. 61. Konstytucji RP. Obywatel ma prawo do uzyskiwania informacji o działalności organów władzy publicznej oraz osób pełniących funkcje publiczne. Prawo to obejmuje....................
Prawo do uzyskiwania informacji obejmuje dostęp do dokumentów oraz wstęp na posiedzenia kolegialnych organów władzy publicznej pochodzących z powszechnych wyborów, z możliwością rejestracji dźwięku lub obrazu."
Kto na ten salceson głosował?
Po tym co widzę to jej wykształcenie to chyba Telewizyjne Technikum Rolnicze (coś takiego było w latach jej młodości) ale nie skończone tylko obejrzane.
Czy redakcja zadała sobie trud by sprawdzic kto ma rację? Wbrew temu co głosi pan Mariusz L. Konstytucja nic nie wspomina o "prawie obywatela do rejestracji dźwięku lub obrazu z obrad rady gminy i posiedzeń jej komisji" to jest tylko "interpretacja" tego Pozarządowego Centrum Dostępu do Informacji Publicznej i tyle w temacie!
No i taki o pan Mariusz utarł nos jej "wysokości" M. Koseckiej. Brawo! "Nie jest pan gościem zaproszonym odbieram Panu głos"... Pani Mario na Boga. Odebrać to można buty od szewca.
dla mnie zdecydowanie ciekawszy byłby film z narady trzech prezydentów Wilka / Hajdukowskiego / Pruszaka . choć nie sądzę , że tam elbląski mistrz kamery i amator wchodzenia ,gdzie go nie zaproszono był wpuszczony .
Ty Znawca nazryj się trocin interpretować to możesz swoje IQ a nie prawo. Nie można być trochę w ciąży cymbale.. http://i.iplsc.com/-/0003B6A50RXBUAVL-C116.jpg
W myśl art. 8a ust. 2 ustawy o samorządzie powiatowym ,,jawność działania organów powiatu obejmuje w szczególności prawo obywateli do uzyskiwania informacji, wstępu na sesje rady powiatu i posiedzenia jej komisji, a także dostępu do dokumentów wynikających z wykonywania zadań publicznych, w tym protokołów posiedzeń organów powiatu i komisji rady powiatu’’. Zawarty w tym przepisie katalog jawnych działań organów powiatu, z uwagi na użyty zwrot „w szczególności”, ma charakter otwarty, a więc obejmuje również możliwość nagrywania sesji Rady Powiatu czy jej poszczególnych komisji. W wyroku WSA w Łodzi z dnia 9 lipca 2008 r. sygn. II SA/Łd 89/2008 wskazano, iż pojęcie „wstępu na sesje rady gminy i posiedzenia jej komisji” użyte w art. 11b ust. 2, podobnie jak pojęcie „dostępu do posiedzeń kolegialnych organów władzy publicznej”, użyte w art. 3 ust. 1 pkt 3 ustawy o dostępie do informacji publicznej należy interpretować szeroko, a więc nie tylk
Przebieg posiedzenia Komisji Rewizyjnej jako wewnętrznej instytucji organu władzy publicznej (Rady Powiatu), stanowi informację publiczną, do której każdy ma prawo dostępu bez wykazywania interesu prawnego lub faktycznego (art. 8a ust. 2 ustawy o samorządzie powiatowym w zw. art. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej). W rozumieniu art. 18 ustawy o dostępie do informacji publicznej posiedzenia kolegialnych organów władzy publicznej pochodzących z powszechnych wyborów są jawne i dostępne, a także podlegają udostępnieniu na zasadach i w trybie określonych w ustawie. Artykuł 7 tej ustawy określa sposoby udostępnienia informacji, wśród których wymienia się wstęp na posiedzenia kolegialnych organów władzy publicznej pochodzących z powszechnych wyborów (art. 3 ust. 1 pkt 3 ustawy) i udostępnienie materiałów, w tym audiowizualnych i teleinformatycznych, dokumentujących te posiedzenia. Skoro Rada Powiatu, w tym Komisja Rewizyjna ma obowiązek udostępnienia wszelkich materiałów dokumentuj
Wobec powyższego uprawniony jest pogląd, iż każdy ma prawo do nagrywania obrad na dowolnym nośniku (w tym również audiowizualnym), co więcej brak jest podstaw, aby informować kim jest nagrywający i wskazywać, w jakim celu prowadzi nagrania. Ponadto regulamin Rady Powiatu nie może zakazywać rejestracji obrad na żadnym nośniku, gdyż działalność organów gminy jest jawna, a ograniczenie jawności może wynikać wyłącznie z ustaw.Pomimo możliwości nagrywania posiedzeń komisji zarówno przez obywateli, jak również przez członków komisji, to o fakcie tym powinno się bezwzględnie poinformować osoby, które zostaną w sporządzonym zapisie utrwalone. Osoba, która dokonuje zapisu, zobligowana jest każdorazowo uprzedzić o swoim zamiarze uczestników posiedzenia. Tym niemniej brak jest przepisów, które pen
"Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r. (Dz. U. z. Nr 78, poz. 483 ze zm.) Art. 61. Konstytucji RP. Obywatel ma prawo do uzyskiwania informacji o działalności organów władzy publicznej oraz osób pełniących funkcje publiczne. Prawo to obejmuje.................... Prawo do uzyskiwania informacji obejmuje dostęp do dokumentów oraz wstęp na posiedzenia kolegialnych organów władzy publicznej pochodzących z powszechnych wyborów, z możliwością rejestracji dźwięku lub obrazu."