Czwartek, 23.01.2025, Imieniny: Maria, Ildefons, Rajmund
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama

Komentarze do artykułu (36)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    0
    ~ ~SAs
    Środa, 08.09

    Średni koszt wozokilometra? No cóż, jest to niestety \"mydlenie\" oczu. Przez utrzymywanie dwóch - powtarzam - dwóch spólek miejskich tzn. Tramwaje Elbląskie sp. z o.o. i Zarządu Komunikacji Miejskiej sp. z o.o. mkiasto PODWÓJNIE płaci za komunikację. Poprzez ZKM \"pompuje\"pieniądze w zupełnie nierentowną spółkę TE i robi to tak, że wszelkie braki w kasie TE są skwapliwie uzupełniane \"cichymi\" pieniędzmi od ZKM. No po prostu super sprawa. Poza tym, wozokilometr tramwajowy jest najwyżej w Polsce \"wyceninym\" wozokilometrem w trakcji tramwajowej. Dlaczego? Bo trzeba utrzymać na siłę tramwaje nie licząc się z kosztami. Na całym świecie dotuje się komunikację zbiorową i nie ma wtym nic dziwnego. W Elblągu dziwne jest to, że miejska spółka tramwajowa, przewożąca ok. 30% pasażerów dostaje prawie 70% pieniędzy z niecałych 30 milionów przeznaczonych na komunikację i indywidualne dotacje wg potrzeb (np. utracone wozokilometry z tytułu remontów i skrócenia linii niweluje się przez podwójne składy wożące powietrze (byle koła stukały o szyny). Przewoźnicy autobusowi takich przywilejów nie mają. Ponoć ZKM zarządza komunikacją miejską. To nie prwada, zarządza jedynie autobusami. Tramwaje to samorządowa instytucja dostająca co chce (za zakupione tramwaje też płaci ZKM, który nie posiada ich na stanie). Problem w tym, że wożą powietrze a dla odległych połączeń autobusowych nie ma po prostu już kasy. Aby dalej mogło trwać tramwajowe eldorado, za bilety trzeba zapłacić więcej i spodziewć się dalszego znacznego ograniczenia ilości kursujących autobusów... bo stale spada liczba pasażerów - koszt jednostkowy rośnie. To nie wina torowisk, że są nie w tych miejscach gdzie są pasażerowie i od 30 lat nieremontowane nie nadają się do eksloatacji a i o rozbudowie trakcji nie ma co marzyć (patrz strategia rozwoju Elbląga na lata 2007-2013). Kryzys!

  2. 2
    0
    ~ KIBIC
    Środa, 08.09

    do "WKURWI..Y ELBLĄŻANIN" CHCESZ GŁOSOWAĆ NA PANA WILKA , PRZECIEŻ TO TEŻ BYŁY KOMUCH . A CO WIEĆEJ DOBRY KOLEŚ SŁONINY RAZEM PRACOWALI W KOMITECIE POWIATOWYM PZPR W ELBLAGU JAKO INSTRUKTORZY PARYJNI. A PO DRUGIE DLACZEGO TAK PIEKNIE ODRESTAUROWALI KAMIENICĘ NA WPROST DWORCA - BO MIESZKANKO TAM WYKUPIŁ PAN WILK - A DLACZEGO ZMIENIONO TARSĘ AUTOBUSU LINII NR 14 TAK ŻE Z DWORCA NAD JAR JEDZIE PRZEZ UL. WARSZAWSKA A NO PO TO ABY PAN WILK MAIŁ ŁATWY DOJAZD DO PRACY ITD .... A DO krzysio TAK ZAPOMNIAŁEM O PKS ALE ONI SA GNOJENI PRZEZ ZKM I W BIULETYNACH DO RADY NADZORCZEJ PRZEDSTAWIANI SA JAKO NAJGORSZA SPÓŁKA. A CO DO ILOŚCI SPÓŁEK TO TAK KOMUNIKACJE WYKONUJE PKS, TE. ALP I PKA RAZEM 4 SPÓŁKI PLUS ZKM CZYLI KOSZTY TO 5 PREZESÓW, 5 GŁ KSIEGOWYCH , 5 WARSZTATÓW, 5 DYZURNYCH KIEROWCÓW ., 5 DYZURNYCH MECCHANIKÓW IT DALEJ WSZYSTKO RAZY 5 - A KOSZTY TEJ ZABAWKI KOMUNIKACJ ROSNĄ .......

  3. 3
    0
    ~ krzysio
    Środa, 08.09

    Kibic - Dla tego powinno się rozpieprzyć te wszystkie spółeczki, bo to jest generacja kosztów. Jedna firma przewozowa - 1 szef, niewielka administracja, 1 budynek, nadzór nad działaniem komunikacji ( chodzi o punktualność autobusów i tramwajów) - elektroniczny Jak w niektórych miastach w kraju. Pieniądze w tej chwili ida w ogromnych ilościach na administrację zamiast pakować je w nowoczesny tabor.No i Elbląg stawia na tramwaje - ŻENADA. Utrzymanie tego na torach kosztuje krocie. Ciekawe co za idiota wpadł na ten pomysł. Może wy wiecie?

  4. 4
    0
    ~ Ano
    Środa, 08.09

    Niech wszyscy kasują bilety a nie rodzinki kierowców i kanarów oraz znajomi wożą dupy za darmo!!!!Nie raz widziałam taka sytuacje!!!!!

  5. 5
    0
    ~ Passenger
    Środa, 08.09

    Nie takie złe te zmiany.

  6. 6
    0
    ~ ArnnoldUPR
    Środa, 08.09

    tramwaje to marnotrastwo kasy - trzeba do nich doplacac grube miliony, za ktore moznaby wybudowac stadion. ponadto 1 tramwaj to ok 7 mln zl - moznaby za to kupic 7 nowoczesnych autobusow i dzieki temu ZNACZNIE zwiekszyc czestotliwosc ich kursowania. zauwazcie ze w USA praktycznie tramwajow sie nie spotyka

  7. 7
    0
    ~ gosc
    Środa, 08.09

    I znowu podwyżki...wszystko już teraz drożeje. Nic nie ma za darmo! Kiedyś bilety kosztowały 80 gr - normalny. I jeszcze więcej, i więcej.

  8. 8
    0
    ~ odsączacz ogórków
    Środa, 08.09

    @ArnnoldUPR: byś chociaż napisał, że te spostrzeżenie o tramwajach w USA to słowa Janusza K-M. :)

  9. 9
    0
    ~ przeszczęśliwa
    Środa, 08.09

    ehh... wiecie jakie miasto mi się marzy? ZERO autobusów, same tramwaje... bilety po 10 normalny i 5 ulgowy... ciekawe czy kiedyś dożyję tych jakże pięknych czasów... PARANOJA JAKAŚ, zgodzę się na podwyżkę biletów pod paroma warunkami: 1. czyste autobusy i tramwaje (a nie zalane, zaparowane szyby przez które nic nie widać) 2. więcej autobusów 3. wszyscy kasują bilety (nie ma żadnych VIP-ów) 4. lepsze połączenia (niektóre dzielnice są całkowicie odcięte albo kursuje jeden autobus na 2h) Szkoda tylko że nie mam na to żadnego wpływu... :(

  10. 10
    0
    ~ elbinger
    Środa, 08.09

    Paranoja!!!!!!!!!!! Co to ma być ? Mam płacić za przejazd tramwajem któremu korozja wytworzyła już dzióry na schodach przy drzwiach? Albo autobusy gdzie nic nie przez okno widać ? Ktoś pisał przede mną, że w Warszawie są duuuuuuuużo droższe bilety..... Ciekawe kto te bajki napisał. W warszawce kupiłem ulgowy bilet dobowy za 4,50 zł i mogłem jeździć czym chce, gdzie chce, i ile mi się podoba. A dodajmy jeszcze to, że jest w miarę czysto(choć nie wiem czy zawsze). A w Elblągu to co to niby jest ? Tramwaje Elbląskie - tabor: 1)wagon przegubowy typu GT6 firmy Düwag, lata produkcji 1958-1965, sprowadzone do Elbląga w 1996 roku 2) wagony typu 805Na produkcji polskiego Konstalu, lata produkcji: 1979-1972, do Elbląga trafiły w 1980 roku 3)wagon przegubowy typu 121N produkcji bydgoskiej PESY, lata produkcji: 2006, w tymże roku dostarczone do Elbląga. Niestety taboru autobusowego dokładnie nie znam, ale jest pewnie również mało imponujący. Ogólnie jestem na nie !

Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2025 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


1.3918828964233