Po 12 latach ze stanowiskiem dyrektora elbląskiego browaru pożegnał się Roman Korzeniowski. Jego miejsce kilka miesięcy temu zajął ówczesny szef produkcji - Jacek Sawicki. Nowy dyrektor opowiedział nam m.in. o nowej kampanii Specjala, w której skupiono się na regionalnych legendach.
Od 26 lat pracuje Pan w elbląskim browarze. Jak odnajduje się Pan w roli dyrektora?
Jest to bardzo duża odpowiedzialność i bardzo duże wyzwanie, ale jednocześnie spełnienie marzeń. Jest to pewne uwieńczenie mojej kariery zawodowej, które daje mi ogromną satysfakcję. Chciałbym, aby browar funkcjonował jako element lokalnej społeczności, którą powinien współtworzyć.
Skąd pomysł na kampanię Specjala pod hasłem „Legendy Północy”?
Piwo Specjal to prawdziwa legenda północy i duma mieszkańców regionu. Chcemy odnosić się do tradycji regionu, stąd legendy w nowej komunikacji marki. Produkujemy piwo regionalne, więc postawiliśmy na to, co jest regionalne. Skupiliśmy się na 30 legendach, które na tych terenach funkcjonują, a które młody, pełnoletni konsument niekoniecznie zna.
Chcecie rozwijać patriotyzm lokalny?
Tak. Patriotyzm lokalny jest bardzo ważny. Podobnie jak lojalność naszego konsumenta do naszego flagowego produktu jakim jest Specjal.
Ile z prezentowanych legend dotyczy Elbląga?
Trzy. Mamy legendę związaną z Piekarczykiem, z Czarnoksiężnikiem Kilianem i z Wikingami z Truso.
Do jakiej grupy wiekowej chcecie trafić?
„Młodych dorosłych” (25+) konsumentów. To pokolenie przyzwyczajone jest do obrazków stąd legendy przedstawiane są w atrakcyjnej dla nich formie komiksów.
Do jakiej kategorii wiekowej obecnie najskuteczniej trafiacie?
Specjal najchętniej jest kupowany przez konsumentów powyżej 30 roku życia.
Gdzie najlepiej sprzedaje się Specjal?
W województwie pomorskim.
Jaki procent produkowanego w Elblągu piwa stanowi Specjal?
Specjal stanowi ok. 45 procent produkcji. Jest to zdecydowanie marka, która przeważa.
Czy powrót do produkcji EB wpłynęła na sprzedaż Specjala?
Nie zaobserwowaliśmy wyraźnej kanibalizacji tych marek.
Zamierzacie zainteresować elblążan legendami, które znajdować się będą nie tylko na puszkach, ale będą prezentowane w formie muralami.
Konsument jest coraz bardziej wymagający. Dlatego też, kampania jest pomyślana w taki sposób, by była kompletna. Stąd też jej nowatorska i nowoczesna formuła. Legendy Specjala pojawią się na billboardach, prasie, radiu, muralach, w kinach i w Internecie.. Murale pojawią się w kilku większych miastach w naszym regionie, również w Elblągu.
Co będzie przestawiał mural i gdzie będzie się znajdował?
Na jednym z budynków przy ul. Browarnej, niedaleko Browaru zaprezentujemy legendę o Piekarczyku.
Kiedy będzie można ją zobaczyć?
Mural powstanie w ciągu najbliższych dwóch, trzech tygodni.
Na jak długo z nami zostanie?
Na pół roku.
Jakie macie oczekiwania względem tej kampanii? Na jaki wzrost sprzedaży liczycie?
Przede wszystkim liczymy na to, że trafimy do konsumentów, którzy dzisiaj naszego produktu nie znają. O liczbach nie chciałbym mówić. Pewnie założenia mamy, ale to niech zostanie owiane tajemnicą.
Z Jackiem Sawickim rozmawiała
Kampania zapowiafda się fajnie. Tylko piwo jest do niczego. Specjal, Lech, Żywiec i inne marki strasznie się popsuły. Od lat kupuję tylko imprtowane piwa z niemieckich, belgijskich czy czeskich browarów. Butelka 0,33 l kosztuje co prawda 4 zeta, ale jakość i smak nieporównywalne z piwem które kosztuje 2 złote za 0,5 l.
"Konsument jest coraz bardziej wymagający". Więc zacznijcie produkować piwo a nie szczyny. Jestem wymagający, dlatego wolę belgijski PALM niż elbląski Specjal. I lokalny patriotyzm nie pomoże jak piwo niczego. Dlaczego mój poprzedni komentarz został usunięty ? Krytyczne opinie nie po nosie szanownej redakcji ?
Jestem pod wrażeniem konkretów i zwięzłowatości wypowiedzi tego pana. Dobrze się czyta, a nie blablabla
Czy Specjal sponsoruje Stomil Olsztyn? Byłby to niebywały skandal.
Dlaczego lokalny, piłkarski klub sponsoruje konkurencja?
Gosciu wyglada ok, widac, ze lubi strzelic browarka. Kazdy pomysl jest cool, zwlaszcza promujacy lokalny produkt. Kto nie pil specjala niech pierwszy rzuci kamien.... Lokalny piwko dla lokalnych piwoszy, mozna kupic w UK bez problemu. Dzieki wielkie.
Specjal dawno temu to było piwo petarda ,teraz szkoda słów i jeszcze zadnego polskiego kapitału w tej korporacji nie ma, wiec zadne to lokalne piwo.Niech zyje BRANIEWO.
Specjal dawno temu to było piwo petarda ,teraz szkoda słów i jeszcze zadnego polskiego kapitału w tej korporacji nie ma, wiec zadne to lokalne piwo.Niech zyje BRANIEWO.
Na nalepce specjala przeczytałem, że w składzie pojawiła się kukurydza! Szjs zaczęli produkować.
Ja lubię piwo wypić, ale coś z tym Polskim jest nie tak. W Polsce jak wypiłem piwo to zawsze musiałem brać tabletkę na zgagę , od pół roku mieszkam w Niemczech, tu po piwie ten problem nie występuje.