Z TikToka korzysta ponad miliard osób na świecie. Ilość filmów i użytkowników aplikacji ciągle rośnie. To jedna z najbardziej popularnych platform w Polsce i na świecie. Już dawno przestała być stroną służącą wyłącznie rozrywce. TikToka wykorzystuje się w celach rekreacyjnych i reklamowych, staje się on pracą i źródłem stałego dochodu.
TikTok jest bardzo popularną aplikacją w każdej grupie wiekowej. Użytkownikami TikToka są nawet dzieci i osoby w podeszłym wieku. Aplikacja jest mostem pomiędzy pokoleniami oraz przenosi się na podobne platformy i media społecznościowe.
Jakie treści tworzyć na TikToka?
Początki TikToka opierały się na krótkich filmach muzycznych, które trwały kilkadziesiąt sekund. Z czasem, aplikacja wzrastała i poszerzała swoje możliwości o nowe filtry i formaty. Obecnie, każdy użytkownik jest w stanie tworzyć ciekawy content, który z odrobiną szczęścia i właściwym algorytmem - trafia do milionów odbiorców. Ty też możesz być popularny na TikToku – mówi ekspert z polskielajki.pl.
Jak korzystać z trendów na TikToku?
Wokół poszczególnych utworów muzycznych tworzone są treści, na które panuje moda. Bardzo popularne i uniwersalne trendy to między innymi: układy taneczne, pranki, dramy i etiudy, tutoriale, wyzwania i wcielanie się w role.
Odtworzenie trendów wymaga kreatywności. W filmiki trzeba włożyć wysiłek, aby dotrzeć do dużej ilości użytkowników i znaleźć się na stronie “Dla Ciebie” - stronie głównej TikToka.
Co można osiągnąć korzystając z TikToka?
Dzięki aplikacji możesz dotrzeć do szerszego grona odbiorców, zwiększyć popularność marki i produktów, zbudować zaufanie i więź z użytkownikami, pokazać wiarygodność firmy, zwiększyć ruch na stronie sklepu.
Jak uzyskać popularność na TikToku?
Działanie algorytmów i wykorzystanie płatnej reklamy mogą korzystnie wpłynąć na zasięg marki. Treści tworzone na TikToku są na tyle angażująca, że zapadają w pamięci na dłużej. TikTok oferuje różnorodne formaty reklamowe, które pomagają w poszerzeniu wiedzy o marce lub określonym produkcie. Ruch na stronie można zwiększyć poprzez:
- Top View – pierwsza reklama, również wyświetlana w feedzie organicznym,
- Bran Takeover – reklama, która jednodniowo przejmuje stronę główną aplikacji od razu po jej otwarciu,
- In Feed Ads – reklama, która znajduję się na stronie głównej aplikacji,
- Hashtag Challenge – umożliwia utworzenie osobistego hasztagu, który określa i promuje markę.
Reklama na TikToku – Spark Ads
Popularnym formatem reklamowym, podobnym do pozostałych opcji reklamowych jest Spark Ads. Umożliwia on korzystanie z treści organicznych, które w jakimś stopniu mogą być połączone z marką. Na przykład, influencer X korzysta z produktu firmy Y w swoim filmiku. Firma Y może nawiązać współpracę z twórcą i wykorzystać jego klip wideo w płatnych reklamach.
Praktyczne wskazówki
Poleć swój profil na TikToku na innych platformach - przyciągnij pierwszych TikTok followers.
Twórz ciekawe i nieszablonowe treści o wysokiej rozdzielczości. Uatrakcyjnij film popularną ścieżką dźwiękową.
Używaj hasztagów
Hasztagi powinniśmy dodawać do opisu każdego filmiku. Oczywiście musimy pamiętać, żeby były one związane z tematyką wideo i, aby nie było ich za dużo, ponieważ może to przynieść odwrotny efekt.
Zrezygnuj z firm, które udają ruch na profilu
Treści dodawane na TikToka przynoszą duże rezultaty reklamowe. Kreatywność w tworzeniu różnorodnych klipów pozwala uzyskać atrakcyjną kampanię komercyjną, która jest zupełnie inna, niż standardowe reklamy, które oferuje Facebook lub Instagram. Daje to możliwość spojrzenia na markę i produkty z odmiennej strony. Kluczem do uzyskania popularności jest systematyczność i podążanie za trendami. Z czasem grono odbiorców powiększa się, a Ty wyróżniasz się spośród tysięcy użytkowników.