Nie ulega wątpliwości, że umiejętnie zaplanowany proces sprzedaży to fundament działalności biznesowej. Każdej firmie zależy na pozyskaniu i utrzymaniu klientów, których zakupy przecież przynoszą zyski, niezbędne do przetrwania w surowych warunkach współczesnego rynku. Chcąc skuteczniej prowadzić potencjalnych klientów do sfinalizowania transakcji warto stworzyć funkcjonalny, dostosowany do indywidualnego charakteru marki lejek sprzedażowy. Co to jest i dlaczego lejek sprzedażowy może przynieść Twojej firmie konkretne korzyści?
Co to jest lejek sprzedażowy?
Lejek sprzedażowy to pojęcie określające ścieżkę konsumenta, którą ten musi przejść od osoby zainteresowanej konkretną ofertą do klienta kończącego proces zakupowy i decydujący się na skorzystanie z określonych produktów lub usług. Na szczycie lejka znajduje się grupa potencjalnych klientów o różnych potrzebach i preferencjach – jest to poziom, na którym ręka w rękę mogą iść użytkownicy w zasadzie zdecydowani na zakup oraz ci, u których dopiero budzi się potrzeba zakupowa, ale do zakończenia procesu jest jeszcze długa droga.
Możliwe, że część z nich nigdy nie zdecyduje się na zakup. Działania, jakie podejmiesz na tym etapie wpływają na to, ile osób przejdzie do kolejnych poziomów lejka. Na każdym następnym etapie lejka liczba potencjalnych klientów się zmniejsza, stąd charakterystyczny kształt, od którego proces wziął swoją nazwę. Twoim celem jest pozyskanie uwagi możliwie jak największej liczby konsumentów na pierwszym etapie lejka i poprowadzenie działań promocyjnych i sprzedażowych tak, by zachęcić maksymalnie dużą grupę użytkowników do skorzystania z Twojej oferty. Im więcej osób przeprowadzisz do końcowej fazy lejka, tym lepiej.
Jakie są podstawowe zalety lejków sprzedażowych?
Stworzenie lejka sprzedażowego ma na celu przede wszystkim, jak można się domyślić już dzięki samej nazwie, zwiększenie poziomu sprzedaży. Odpowiednio zaprojektowany lejek powinien docelowo sprawić, że na ostatni poziom przejdzie możliwie jak najwięcej konsumentów, zwiększając zyski – to proste. Na tym jednak nie koniec jego zalet. Lejek sprzedażowy pozwala również na wychwycenie momentu, w którym duża grupa osób rezygnuje z dalszej interakcji z Twoją ofertą. Co Ci to daje? Wiedząc, w którym punkcie lejka odchodzą potencjalni klienci możesz zdiagnozować przyczyny tego stanu rzeczy i na tej podstawie wprowadzić odpowiednie modyfikacje, ograniczając odpływ użytkowników i zwiększając liczbę klientów.
Za pośrednictwem platformy Landingi możesz stworzyć nie tylko konwertujące landing page’e, dzięki którym pozyskasz tak pożądane leady, ale również lejki sprzedażowe. Dla każdego z kroków projektowanego lejka wybierzesz inny szablon, dostosowany do Twoich potrzeb i preferencji. To świetny sposób na to, żeby zachęcić użytkownika do wypełnienia więcej niż jednego formularza. Co więcej, dzięki rozdzieleniu formularzy zyskasz większą przejrzystość, co jest bardzo istotne z punktu widzenia odbiorcy.
Landingi to narzędzie umożliwiające tworzenie skutecznych lejków z połączonych landing page’y. Łączenie stron nie jest w żaden sposób limitowane, a duża liczba zewnętrznych integracji daje szansę na skuteczniejsze zarządzanie zebranymi danymi. Więcej informacji na ten temat jest dostępnych na stronie www https://landingi.com/pl/konwersja/lejki/. Sam proces projektowania lejków z Landingami jest bardzo intuicyjny. Co więcej, platformę można testować przez 14 dni, upewniając się, że jej funkcjonalności wychodzą naprzeciw Twoim potrzebom.