Czwartek, 26.12.2024, Imieniny: Dionizy, Szczepan
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii POLECANE

Dodatkowe zajęcia z fizyki dla elbląskich gimnazjalistów

22.11.2013, 08:11:00 Rozmiar tekstu: A A A
Dodatkowe zajęcia z fizyki dla elbląskich gimnazjalistów

„Eksperyment edukacją przyszłości - innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Okres realizacji projektu: 01.07.2010 - 30.11.2013
Wartość projektu: 465 800,00 zł
Partnerzy projektu: Gmina Miasto Elbląg, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Elblągu


W latach 2010 – 2013 w Elblągu prowadzone były zajęcia z jednego z najtrudniejszych przedmiotów w edukacji gimnazjalnej - z fizyki. Dodatkowe zajęcia, poświęcone metodzie eksperymentu w naukach ścisłych, miały na celu nie tylko zachęcać uczniów do pogłębiania wiedzy i umiejętności z zakresu tego przedmiotu, ale także pobudzać ciekawość poznawczą uczniów, pogłębiać ich zainteresowania, rozwijać kreatywność, czy wreszcie kształtować logiczne myślenie oraz umiejętność wnioskowania i rozumowania.

W projekcie wzięło udział 439 uczniów II klas elbląskich gimnazjów. Łącznie przeprowadzono 2040 godz. dodatkowych zajęć z fizyki. Szkoły uzyskały także niezbędny sprzęt - zestawy eksperymentalne do prowadzenia zajęć fizyki metodą eksperymentu na łączną kwotę 57.362,80 zł.

Beneficjentami w projekcie byli także elbląscy nauczyciele fizyki, którzy otrzymali do stosowania nowe skuteczniejsze metody swojej pracy - „Poradnik metodyczny dla nauczycieli do nauczania fizyki metodą eksperymentu”. Innowacja w zakresie metod i technik kształcenia realizowana jest w niniejszym poradniku w oparciu o podejście heurystyczne oraz algorytmiczne, które wspiera rozwijanie procesu rozumowania traktowanego, jako proces umysłowy, podlegający na formułowaniu wniosków na podstawie przesłanek. Twórcze rozwiązywanie zadań, a więc stosowanie heurystyki, wymaga odejścia od rutyny, krępującej twórczości oraz przyjęcia postawy nastawionej na innowacyjność. Dzięki temu można odkrywać nieznane dotąd rzeczy, poprzez wykrywanie cech łączących fakty. Najlepsze jednak efekty można osiągnąć przy wspomaganiu samodzielnego dochodzenia do rozwiązania problemu czy zadania. W poradniku wykorzystano także inne metody i techniki rozwijające ciekawość poznawczą uczniów, ich kreatywność, inspirujące oraz stymulujące rozwój poznawczy gimnazjalistów.

W świetle uzyskanych wyników okazało się, że na początku trwania projektu zainteresowania przedmiotami matematyczno - fizycznymi wyraziło średnio jedynie ok. 30% badanej populacji. Wyniki te poprawiły się pod koniec trwania projektu o ok. 25%. Oznacza to, że część uczestników, nisko zmotywowanych w zakresie nauk ścisłych, dzięki prowadzonym zajęciom dodatkowym z fizyki, zrozumiała i polubiła ten przedmiot.

Więcej na temat realizowanego projektu można znaleźć na stronie projektu: www.projektfizyka.experimentarium.pl. Istnieje także możliwość bezpłatnego pobrania ze strony „Poradnika metodycznego dla nauczycieli do nauczania fizyki metodą eksperymentu”.


 
 


.......................... Materiał promocyjny ..........................

Oceń tekst:

Ocen: 0

%0 %0


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


0.12472295761108