Studenckie Koło Naukowe „Humanitas” wraz z Instytutem Pedagogiczno-Językowym PWSZ w Elblągu zapraszają do uczestnictwa w konferencji, która stanowi kontynuację seryjnych spotkań studentów, którzy w kolejnych edycjach „Integraliów” – „Wymiary studenckiej humanistyki” analizują rozmaite obszary humanistycznej refleksji: literaturoznawczy, językoznawczy, translatorski, edukacyjny, dydaktyczny, społeczny. Konferencja odbędzie się 12 maja 2010 roku w auli Instytutu Pedagogiczno-Językowego PWSZ w Elblągu, przy ul. Czerniakowskiej 22. Wstęp jest wolny.
- Celem konferencji jest zintegrowanie wysiłków naukowo-dydaktycznych wszystkich specjalności IPJ PWSZ oraz innych uczelni i ukazanie ich wspólnego wymiaru, jakim jest szeroko rozumiana tradycja humanistyczna – wskazuje Justyna Kościuk z PWSZ w Elblągu. - Organizatorzy nie narzucali jednak prelegentom tematyki i zakresu prac – traktują tę konferencję jako swoiste forum prezentacji dorobku studentów specjalności humanistycznych – dodaje Justyna Kościuk.
Program konferencji studenckiej
9.00 Uroczyste otwarcie konferencji
I 9.15 -11.30 Obrady plenarne (sala 3)
- „Moje spotkania z Maćkiem S.” Aktor czy showman? – Katarzyna Kosztowna (II rok studiów uzupełniających filologii polskiej UG);
- Współczesny ukryty program wychowania. Rozważania na temat stosowania kar cielesnych wobec dzieci – Ewa Ślązak (I rok filologii niemieckiej PWSZ w Elblągu);
- Agresja w szkole podstawowej. Refleksje rodzica – Barbara Kosiacka (I rok filologii angielskiej PWSZ w Elblągu);
- Wileńskie szopki akademickie na Uniwersytecie Stefana Batorego w latach 1922-1933 – Joanna Cieniuch (II rok studiów uzupełniających historii UG);
- Dziecko wobec świata. Inicjacja w „Imperium” Ryszarda Kapuścińskiego – Rafał Konefał (absolwent filologii polskiej UG);
- Pedagogika serca w koncepcji Wasyla Suchomlińskiego – Sylwia Strug (I rok filologii polskiej Pwsz w Elblągu);
- Kontakt języków i hermetyczny dialog w tłumaczeniu –Hanna Makurat (II rok filozofii UG).
II 11.45 – 13.30 Obrady w sekcjach
Sekcja A (sala 3)
- Eurytmia jako przedmiot nauczania szkół waldorfskich – poznanie istoty „sztuki ruchu” – na podstawie własnych doświadczeń – Joanna Kilkowska (I rok studiów uzupełniających pedagogiki szkoły UG);
- Dwujęzyczność dziecięca – świadome nabywanie drugiego języka – Kamila Dudzikowska (Filologiczne Studia Doktoranckie UG);
- Rola tańca w II części „Dziadów” Adama Mickiewicza – Dobrosława Jackowicz-Korczyńska (IV rok filologii polskiej UG);
- Obraz gangstera na podstawie powieści „Ojciec Chrzestny” Mario Puzo i wybranych filmów – Piotr Wenski (I LO w Elblągu);
- Listy – zapomniana forma komunikacji. O korespondencji Elizy Orzeszkowej z literatami i ludźmi nauki – Justyna Rybka (Filologiczne Studia Doktoranckie UG);
- Dramat erotyczny jednego wiersza – Stanisław Grochowiak „Chloe” – Katarzyna Laskowska (I rok studiów uzupełniających filologii polskiej UG).
Sekcja B (sala 23)
- „Memuary” Michała Choromańskiego jako projekt autobiografii surrealistycznej – Barbara Fride (Filologiczne Studia Doktoranckie UG);
- Obraz miasta w literaturze polskiej i europejskiej XIX i XX wieku - Krzysztof Malinowski (I LO w Elblągu);
- Pole semantyczne zapachu w „Pachnidle” Patricka Suskinda – Aleksandra Duda (V rok filologii polskiej Uniwersytetu Łódzkiego);
- Udział środków psychoaktywnych w działalności i ich wpływ na poszerzenie zdolności percepcyjnych człowieka – w oparciu o „Drzwi percepcji” Aldousa Huxleya – Robert Achramowicz (I rok studiów uzupełniających translatoryki UG);
- Tajni współpracownicy w rolniczych związkach zawodowych (1981-1984) – Wioleta Górska (II rok studiów uzupełniających historii UG);
- „Owoc żywota” Tadeusza Różewicza jako mityczna kreacja wroga – Michał Zarzeczny (I rok studiów uzupełniających filologii polskiej UG).
Wszystkich zainteresowanych udziałem w konferencji zapraszamy w dniu 12 maja 2010 roku do auli Instytutu Pedagogiczno-Językowego PWSZ w Elblągu, przy ul. Czerniakowskiej 22. Wstęp jest wolny.