- Decyzję o upadłości i zawieszeniu wszelkiej działalności operacyjnej spółki podjął w środę rano sztab kryzysowy firmy Orbis Travel. Za granicą jest ponad tysiąc turystów. Spółka zapewnia, że są oni bezpieczni, bo Orbis ma gwarancję ubezpieczeniową na kwotę ponad 6 mln zł. - Sytuacja dla przedsiębiorców w tym roku nie była łatwa - wyjaśnia prezes Polskiej Izby Turystyki Jan Korsak w rozmowie z TVN24.
Ostrzeżenie o tym, że w najbliższym czasie może dojść do upadłości, redakcja Kontaktu24 otrzymała już wczoraj wieczorem od anonimowego internauty. Z jego informacji wynikało, że wniosek o upadłość spółki Orbis Travel wpłynął już we wtorek do wydziału Gospodarczego ds. Upadłościowych i Naprawczych warszawskiego Sądu Rejonowego. Tego samego dnia informatycy zablokowali sprzedaż na stronie www.
Orbis Travel to jedno z największych i najbardziej znanych biur podróży w Polsce. Każdego roku z usług biura korzystało ponad milion osób i ponad 2000 przedsiębiorstw.
Ogłoszenie upadłości
Dzisiaj (środa), kilka minut po godz. 8 rano zarząd spółki poinformował na swojej stronie internetowej, że faktycznie 28 września do sądu rejonowego w Warszawie został skierowany wniosek o ogłoszenie upadłości spółki.
Turyści bezpieczni
Poza granicami kraju jest 1064 klientów Orbisu: w Grecji, Turcji, Hiszpanii i na Malcie. Spółka zapewnia, że są oni bezpieczni, bo Orbis ma gwarancję ubezpieczeniową na kwotę ponad 6 mln zł w towarzystwie ubezpieczeniowym Signal Iduna.
Nadal nie ma pewności, czy będą oni musieli przedwcześnie wracać do kraju. - Wciąż ustalane jest czy będą musieli wrócić wcześniej do kraju. Na pewno dzisiaj wróci pierwsze 80 osób z Turcji. Powrót był planowany. Kolejni wrócą w najbliższych dniach, jeszcze nie wiadomo dokładanie kiedy - mówiła na antenie TVN24 Anna Groszyk z Mazowieckiego Urzędu Marszałkowskiego.
- Jeszcze trwa spotkanie i jest ustalane czy część przynajmniej klientów będzie mogła powrócić w planowanym terminie. Ci którzy mają dłuższy pobyt pewnie będą musieli go skrócić - dodała.
Klientów biura, którzy jeszcze nie wyjechali na wakacje, a już za nie zapłacili spółka informuje, że wszelkie bilety zakupione do wczoraj powinny być honorowane przez przewoźników. Natomiast rezerwacje hotelowe i w wypożyczalniach samochodowych klienci powinni sprawdzać we własnym zakresie.
Więcej informacji można znaleźć tutaj.
Źródło: TVN24