Sobota, 23.11.2024, Imieniny: Cecylia, Jonatan, Stefan
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii OPINIE NADESŁANE

Jak będą wyglądały nowe ceny biletów? (opinia nadesłana)

09.11.2012, 07:00:39 Rozmiar tekstu: A A A
Jak będą wyglądały nowe ceny biletów?

Na naszą skrzynkę redakcyjną wpłynęła odpowiedź Zarządu Zakładowej Organizacji Związkowej ZZPKM w RP przy Spółce „Tramwaje Elbląskie” na stanowisko Dyrektora Zarządu Komunikacji Miejskiej w Elblągu.

Oto treść stanowiska ZOZ ZZPKM w RP przy Spółce "Tramwaje Elbląskie":

Szanowny Panie Dyrektorze ZKM, Szanowni Mieszkańcy Elbląga

Nasze wystąpienie do portalu info.elblag.pl z prośbą o zamieszczenie artykułu dotyczącego podwyżki cen biletów nie miało zamiaru rozpoczęcia polemiki z Dyrekcją ZKM w internecie, a  podanie do publicznej wiadomości informacji, która ujrzałaby światło dzienne  zapewne dopiero 28 listopada po jej zatwierdzeniu przez Radę Miasta Elbląga.

Informacja ta i tak nie była kompletna, gdyż brakowało nowego cennika, więc przytaczamy go, oczywiście nie w całości:

bilet normalny papierowy:  z 2,40 do 3,00 zł;

bilet  u kierowcy-motorniczego  z 3,00 do 3,40 (bilet godzinny)

bilet weekendowy rodzinny 1,60 od osoby- warunek  dziecko do 16 lat i maksymalnie dwóch rodziców 
dla EKM odpowiednio 20 groszy taniej,

zamiast biletu miesięcznego -bilet  imienny 50-przejazdowy,30-dniowy -  85,00 zł

bilet imienny 200-przejazdowy,30-dniowy  - 95,00 zł

bilet imienny bez ograniczonej liczby przejazdów, 30-dniowy - 110 zł no i inne cuda wymysły.

Należy od razu przypomnieć zasady finansowania komunikacji miejskiej;

Całą pulę z biletów plus dofinansowanie z budżetu miasta zgarnia ZKM Elbląg, stamtąd na podstawie umów z przewoźnikami wypłaca się ALP-owi, PKA i PKS oraz „Tramwajom Elbląskim” wg stawki za wozokilometr wykonany . Do tego dochodzą jeszcze kary umowne ,które obciążają przewoźników (opóźnienia , przyspieszenia, niewykonane kursy)

Nie trzeba wielkiej ekonomii, żeby stwierdzić rzeczy następujące:

- przy takiej ofercie przewozowej jaką mamy na dzień dzisiejszy-  linie tramwajowe 200,400 i autobusy T 3 i T 4 ,remont drogi 503 i ulicy 12 Lutego, zakorkowane miasto i ciągłe opóźnienia w komunikacji miejskiej z tego wynikające i przy takiej podwyżce cen biletów trzeba mieć na uwadze rezygnację z korzystania z  usług spółek przewozowych przez mieszkańców Elbląga.
- osoby uprawnione do przejazdów bezpłatnych( emeryci ,renciści , inwalidzi) nadal będą korzystać z komunikacji miejskiej( bo nie płacą) , a zapłata za ich przejazd będzie „niestety” refundowana z budżetu Miasta ,ale w wyższej wysokości,
- zakładane w cytowanym przez pana Dyrektora -Planie Zrównoważonego Rozwoju Publicznego Transportu Zbiorowego dla Gminy Miasto Elbląg na lata 2013 – 2020 szacunki dotyczące spadku ilości pasażerów o 3 mln w planowanym okresie  mogą się ziścić a nawet zwiększyć.

Nie negujemy zasadności  podwyżek cen biletów jako takich , podnosimy jednak temat terminu ich wprowadzenia i informowania o takich propozycjach mieszkańców miasta. Powinno się to także przekładać na oczekiwania spółek przewozowych czyli  podniesienie ceny wozokilometra , zwiększenie ilości  tramwajów i autobusów na trasach , wpłynie to na odnowę  taboru , być może da efekt w postaci podwyżek płac dla pracowników tych spółek , a przede wszystkim usatysfakcjonuje pasażerów .

Bilety wolnej jazdy były przywilejem  dla pracowników komunikacji  i ich rodzin zanim powstał ZKM, uchwałą Rady Miejskiejz lat 90-tych pozostawiono je(przyznano) pracownikom SPÓŁKI KOMUNALNEJ „TRAMWAJE ELBLĄSKIE” i to tylko tym ,którzy są „pracownikami eksploatacji i utrzymania ruchu Spółki”, czyli sieciowcom ,torowcom i motorniczym, teraz mają je posiadać „ pracownicy podczas wykonywania czynności służbowych” pytamy więc po raz kolejny : czemu ma to służyć? Czy nie jest to kopniak za walkę z naszej strony i mieszkańców miasta o obronę tramwajowej „2”, czy  może ma to związek ze zbieraniem podpisów pod wnioskiem do budżetu obywatelskiego z przeznaczeniem kwoty 2 mln złotych na wymianę taboru tramwajowego (ze swej strony dziękujemy w  imieniu tramwajarzy wszystkim mieszkańcom, którzy podpisali się pod tym projektem).

Boli Nas- pracowników, że my rozumiejąc trudną sytuację naszej firmy od trzech lat nie żądaliśmy na razie podwyżek płac ,a Pańska - niewątpliwie propozycja odbiera nam jeszcze przywilej bezpłatnego przejazdu komunikacją miejską, co z pewnością spowoduje upomnienie się o wyrównanie tej straty u pracodawcy, ale Pana to już nie interesuje.

Argument, że w innych miastach podnoszone są ceny biletów to dowód na to, że firmy komunikacyjne bądź gminy zainwestowały wcześniej bardzo duże środki w zakup taboru:

Warszawa- umowa na zakup 186 wagonów PESY -do końca roku ma już jeździć  91 sztuk tych tramwajów,

Gdańsk- 35 nowych wagonów PESY,

Słupsk - w przeciągu półrocza 2010-2011 - zakup 12 nowych autobusów Scania,
 
Olsztyn – 2005 rok -zakup 10 nowych Scanii,2006 – 8 Solarisów,2012 podpisana umowa na zakup 15 sztuk tramwajów Solaris i budowa nowej 11-kilometrowej  linii tramwajowej ;
 
Radom – w 2010 roku zakup 10 szt. Solarisów na gaz ziemny,
nawet komunikacja w Malborku reaktywuje się zakupując dwa nowiutkie Solarisy,
bądź remont taboru:

Grudziądz –zakup używanych 10 wagonów typu GT-8 plus ich modernizacja,
 
to są argumenty przemawiające za zasadnością podwyżek cen biletów- komfort  i nowoczesność dla pasażera.

Odnosząc się do naszej związkowej aktywności przypomnę tylko, że Zarząd Związku ZZPKM w RP wystosował raz pismo do Pana  Dyrektora ZKM z dnia 21.02.2012 roku, na które do dziś nie otrzymał odpowiedzi.

Myli się Pan popierając to wykrzyknikiem ,że ostatnia podwyżka cen biletów okresowych miała miejsce w 2003 roku :
„(…)Jak podkreśla Michał Górecki z Zarządu Komunikacji Miejskiej w Elblągu ostatnie podwyżki cen biletów miały miejsce w 2006 roku - wówczas podrożały bilety okresowe(…)” wypowiedź dla portEL.pl z dnia 25.08.2011 roku.

Mamy nadzieję ,że Rada Miejska Elbląga nie zdecyduje się na przegłosowanie uchwały o podwyżce cen biletów przynajmniej do czasu uruchomienia komunikacji miejskiej w pełnym zakresie.

Zarówno niniejsza odpowiedź jak i poprzednie wystąpienie jest autorstwa całego Zarządu Zakładowej Organizacji Związku Zawodowego Pracowników Komunikacji Miejskiej w RP przy Spółce „Tramwaje Elbląskie”

 

Roman Kluczyk - przewodniczący
Zarządu Zakładowej Organizacji Związkowej ZZPKM w RP przy Spółce „Tramwaje Elbląskie”

Oceń tekst:

Ocen: 8

%62.5 %37.5


Komentarze do artykułu (43)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    +38
    ~ Tomek
    Piątek, 09.11

    Ceny biletów rosną zaś komfort podroży spada !!!!

  2. 2
    +28
    ~ przeciwnik ZKM
    Piątek, 09.11

    APEL do mieszkańców. Nie jeżdzić komuikacją miejską. Szukać alteratywnych środków trasportu. Pieszo (zdrowo i tanio), rower (zdrowo i tanio) , Taxi (wygodnie od drzwi do drzwi), własny transport (niezależnie) Po co stać i marznąć na przystankach, wychodzić wcześniej, wracać później, stać w tłoku w godzinach szczytu, jechać w smorodzie i brudzie? .. Niech sami taplają się we własnych odchodach.

  3. 3
    +20
    ~ as
    Piątek, 09.11

    Orzecha trzeba na taczkach wywiesc. Gdzie on sie nauczyl zarzadzac komunikacja? W Malborku??? A to dobre sobie!!!!

  4. 4
    +23
    ~ no nie
    Piątek, 09.11

    hahahahaha za 85zł miesięcznie to mój samochodzik śmiga a w nim kilka osób

  5. 5
    +23
    ~ tragedia
    Piątek, 09.11

    Podniesc ceny bilety az o 60 gr w miesice w ktorym nie ma pracy i ludzie zyja w nedzy ? nie długo podwyżka zbk o 100%. ja se poprostu nie wyobrazam jak ludzie beda zyli w tym miescie.. Ci co głosowali na Pana N teraz maja a on sie cieszy bo ma karte debetowa na 5tys. Pozdrawiam.

  6. 6
    +21
    ~ BEZ ŚCIEM proszę
    Piątek, 09.11

    Były nie tak dawno wybory. Czytałem wszystkie wpisy za Grzegorzem Nowaczykiem przeciwko Henrykowi Słoninie. Młody przeciko staremu, nowoczesnośc vs skostnienie, świeże układy z PO zamiast nieaktualnych SLDowskich... Dzisiaj bez satysfakcji widzę jak wszyscy zrozumieli: słabego (na koncówce) prezydenta zastąpił znacznie gorszy celebryta. Poprzednikowi można zarzucac nietrafione inwestycje typu Modrzewina ale trzeba przyznac, że był on gospodarzem miasta, jakiego Elblag nigdy nie miał i niestety nie ma. Pytanie jest tylko: skoro nie Nowaczyk to kto? Czy znajdzie się ktoś kto wyciągnie nasze miasto z zapaści i uchroni przed rządami komisarycznymi? Czy jest taki wizjoner, menager i cudotwórca w jednej osobie? Najwyższy czas zacząc go szukac,kolejne wybory juz niedaleko...

  7. 7
    --2
    ~ ja
    Piątek, 09.11

    ci zwiąskowcy nic nie robią i podwyrzki i przywileje masakra taki k`raj zwiąskowcy dupki obsrane

  8. 8
    +11
    ~ Ajax
    Piątek, 09.11

    Nowoczesny Elblag...

  9. 9
    +1
    ~ janusz
    Piątek, 09.11

    Płacimy za przywileje tysięcy ludzi, rodzin pracowników i zarządów ZKM itp...

  10. 10
    0
    ~ do~ janusz
    Piątek, 09.11

    janusz - co do zkm to się mylisz. pracownicy, a tym bardziej ich rodziny nie mają darmowych biletów - sprawdź tu: http://zkm.elblag.com.pl/info/uprawnienia.html

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


1.1419711112976