Czwartek, 23.01.2025, Imieniny: Maria, Ildefons, Rajmund
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii AKTUALNOŚCI

Powinno eksponować potencjał i energię Elbląga. Konkurs na nowe logo cały czas trwa

10.05.2012, 08:00:26 Rozmiar tekstu: A A A
Powinno eksponować potencjał i energię Elbląga. Konkurs na nowe logo cały czas trwa
Logo Elbląga zaproponowane w „Strategii promocji Elbląga na lata 2012-2015”

Jeszcze do 18 maja swoje propozycje można składać w Urzędzie Miejskim. Warto pamiętać, że projekt musi odzwierciedlać założenia dokumentu „Strategii promocji Elbląga na lata 2012-2015”. 

Każdy uczestnik konkursu może złożyć trzy propozycje logo. Regulamin szczegółowo omawia formę, w jakiej powinny być przygotowane. Projekt ma być przedstawiony na sztywnej planszy w formacie A4 w następujących wymiarach: 15x15, 7x7, 1,5x1,5 cm, w trzech wersjach kolorystycznych: kolorowej, monochromatycznej i achromatycznej. Ponadto do projektu należy załączyć wersję elektroniczną na płycie CD/DVD lub pendrive. Projekt powinien być przystosowany do różnorodnego wykorzystania, zarówno w materiałach promocyjnych i reklamowych, grafice internetowej, banerach promocyjnych i przy wszelkich wydarzeniach informacyjnych i promocyjnych, w różnych formatach i rozmiarach, w odniesieniu do trzech głównych grup docelowych określonych w „Strategii promocji Elbląga na lata 2012-2015”: mieszkańców, inwestorów, turystów. 
 
Uczestnicy konkursu muszą liczyć się z tym, że logo Elbląga powinno korespondować z nową wizją miasta, zawartą w dokumencie opracowanym przez firmę 2ba. „Elbląg to miasto pełne energii do zmian na lepsze. Rozwija się dynamicznie i podąża za trendami” – to główna myśl, którą powinno komunikować. W dokumencie znajdujemy również cechy, które powinny znaleźć odzwierciedlenie w znaku marki miasta – poruszający, kreatywny, pełen wigoru. Wizualizacja marki Elbląga ma eksponować potencjał miasta, perspektywy rozwojowe, integrujący charakter, przyjazny charakter miejsca i ludzi, mobilność i energetyczność.
 
Zgodność z założeniami "Strategii promocji" to nie jedyne kryterium oceny. Oprócz tego oceniane będą wartości marketingowe znaku, łatwość rozpoznania i zapamiętania oraz wartości użytkowe. Kapituła oceniająca prace konkursowe do 25 maja wybierze te projekty, które spełnią wymagania bycia marką miasta. Ich autorzy otrzymają nagrody finansowe w kwocie 1.000 zł brutto.  
 
W następnym etapie projekty zostaną poddane ostatecznej ocenie mieszkańców. Elblążanie w internetowym głosowaniu, które potrwa do 11 czerwca na stronie miasta, wybiorą znak promocyjny Elbląga. Już wiadomo, że jedną z propozycji w tym głosowaniu będzie logo zaproponowane w „Strategii promocji”. Popularny „ślimak”, jak nazwali je elblążanie, autorstwa Andrzeja-Ludwika Włoszczyńskiego od początku nie zbierał dobrych ocen. Być może opinie mieszkańców zmienią się po konfrontacji znaku z innymi projektami. Odpowiedź ma dać internetowe głosowanie. 
 
 

Oceń tekst:

Ocen: 9

%11.1 %88.9


Komentarze do artykułu (12)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    +3
    ~ zioło
    Czwartek, 10.05

    Już o tym pisałem. DAJCIE MI 150 TYSIA ŻEBY BYŁY RÓWNE SZANSE. INACZEJ PALCEM NIE KIWNĘ.

  2. 2
    +8
    ~ eb
    Czwartek, 10.05

    czyli dalej , z uporem maniaka popieranie tej żenującej strategii i psiej kupy. Pewnie dziwnym trafem ona wygra

  3. 3
    +3
    ~ Kubuś Puchatek
    Czwartek, 10.05

    Uważam obecne logo za najlepsze. pokazuje jakie to miasto nie zrozumiane, dziwne, nie przystające do niczego, czego mieszkańcy potrzebują. G..... tu się dzieje dobrego, a opłaty należą do wyższych w kraju. Panie Prezydencie, szanowni Radni... ja stąd wyjeżdżam. Jeśli nie teraz, to wkrótce.

  4. 4
    +5
    ~ Wowka
    Czwartek, 10.05

    Jako uczestnik ostrzegałem"...W momencie jak zaprezentowano logo z „e” i hasło „Elbląg turbo” poczułem się wyjątkowo nieswojo. Rozpoczęła się dyskusja, w której jako jedyny precyzyjnie i stanowczo powiedziałem, że „…takie logo i hasło jest nie do zaakceptowania przez Elblążan. Hasło i logo nie ma nic wspólnego z tożsamością i historia miasta. Ostrzegam, że po zaprezentowaniu tego pomysłu na twórców i urząd poleją się kubły z zimną woda…”- jak się okazuje miałem rację! Uważam, że logo było by idealne jeśli w Elblągu powstała by fabryka „Elektroluxa” lub siedzibę miała firma produkująca proszek do prania „e”.

  5. 5
    +8
    ~ Basenji
    Czwartek, 10.05

    Niestety, warunki przygotowane dla speców od grafiki komputerowej. Jeżeli mam ręcznie namalowany projekt to nawet nie mam szans na zgłoszenie go. A przecież miasto zatrudnia także fachowców od grafiki komputerowej, więc eliminacja wielu artystów na starcie poprzez wymaganie grafiki wektorowej jest wygodnictwem urzędników. Bo chyba nie złą wolą.

  6. 6
    +7
    ~ abc
    Czwartek, 10.05

    Ktos widzial kiedys slimaka ktory przyspiesza ??

  7. 7
    +9
    ~ sas
    Czwartek, 10.05

    straszne to logo, obrazuje ślimaczych urzędasów na czele z nieudacznym preziem.

  8. 8
    +9
    ~ rejtan
    Czwartek, 10.05

    a i tak radni PO Nowaczyka przegłosują ten gówniany projekt co już jest bo inaczej musiał by Nowaczyk zwrócić kasę z własnej kieszeni bo postąpił wbrew prawu sam sie porządził

  9. 9
    +11
    ~ elblążanin
    Czwartek, 10.05

    Nowaczyk oddaj 150 tysięcy co wydałeś bez uzgodnienia z radą

  10. 10
    +10
    ~ cichy
    Czwartek, 10.05

    a dlaczego tylko 1000 zł??? firma zainkasowała za "ślimaka - sprintera " 150000 a tu ma być 1000 zł??? dziękuje ale nie już za 3 lata bedą wybory i wtedy pospiesznie pobiegnę na nie aby tylko obecny Pan prezydent ani nikt z PO nie wygrał. I to zrobie za darmo:)

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2025 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


2.2369928359985