Magistrat zamierza wynająć firmę, która będzie promować Elbląg na najpopularniejszych portalach społeczniościowych tj. Facebook, Twitter, Google+, Linkedin, YouTube. Wybrany wykonawca najpierw utworzy, a następnie przez rok będzie prowadził konta na wymienionych portalach. Ambicją ratusza jest uzyskanie w ciągu pół roku, co najmniej 2 tysięcy fanów na Facebooku.
- Taka jest potrzeba rynku i takie są trendy – tłumaczy Rafał Gruchalski, dyrektor Departamentu Komunikacji Społecznej w Urzędzie Miejskim. - Tak naprawdę to Internet i portale społecznościowe mają największy wpływ na to, co się dzieje na świecie. Proszę zobaczyć np. taki protest ACTA. Nie byłby on możliwy, gdyby nie media społecznościowe. Ludzie, dzięki nim się integrują i o coś walczą. Dlatego chcielibyśmy, aby Elbląg w tym uczestniczył.
W opublikowanym w ratuszowym Biuletynie Informacji Prasowej ogłoszeniu, wyszczególniono m.in. cele prowadzenia serwisów Elbląga w mediach społecznościowych. Głównym jest dotarcie do nowych grup docelowych i budowanie pozytywnego wizerunku miasta w mediach społecznościowych, a także informowanie o tym, co ciekawego dzieje się w Elblągu, co można zobaczyć, czego posłuchać, jak spędzić wolny czas.
Miasto chce, aby prowadzeniem kont na portalach zajęła się firma zewnętrzna z odpowiednim doświadczeniem i wiedzą. W tym celu magistrat opublikował w BIP-ie brief oraz rozesłał do kilku potencjalnych wykonawców zapytania ofertowe. - Chcielibyśmy, aby firma, która zostanie wyłoniona w tym postępowaniu, zapewniła nam przez rok rozruch kont miasta, żeby tworzyła aplikacje, które pomogą nam promować Elbląg w sieci – informuje Rafał Gruchalski. - To nie jest tak, że DKS wszystko zrzuca na innych, bo sami się na niczym nie znamy. Dzięki temu, my jako pracownicy Departamentu Komunikacji Społecznej, będziemy mieli bazę, którą będziemy rozwijać. Po roku urzędnicy przejdą szkolenia z prowadzenia serwisów i samodzielnie będą je prowadzić.
Zadaniem wybranej firmy będzie założenie i prowadzenie, w języku polskim i angielskim, nowoczesnego, ciekawego, niebanalnego konta Urzędu Miejskiego na portalach społeczniościowych tj. Facebook, Twitter, Google +, Linkedin, YouTube. Miasto wymaga od wykonawcy by ten, przynajmniej raz w miesiącu, zaprojektował i zaprogramował aplikacje dla użytkowników Facebooka. Jego zadaniem będzie również stałe moderowanie wpisów (kontrolowanie jakości wpisów, ewentualne usuwanie, odpowiadanie na zapytania, dodawanie nowych wątków), komentowanie stron i profili tematycznych, rozwijanie bazy kontaktów i znajomych (w ciągu pół roku co najmniej 2 tysięcy fanów) oraz redagowanie i publikowanie 4 wpisów dziennie. Ponadto zorganizowanie co najmniej jednego konkursu w miesiącu, przeprowadzenie 3 sond w kwartale i utworzenie jednego quizu miesięcznie promującego Elbląg.
- Te wszystkie działania mają sprawić, że wizerunek miasta będzie bardziej pozytywny i informacja co się dzieje w mieście, dotrze do większej grupy internautów, nie tylko w Elblągu, ale także w kraju i na świecie – zaznacza Gruchalski i powołuje się na inne miasta, które korzystają z portali społecznościowych. - Robi to np. Gdańsk, który wydał na to bardzo dużo pieniędzy i nie wiem, czy osiągnął zamierzony skutek. My takich środków na to nie przeznaczymy. Zrobimy to inaczej. Chcemy małymi krokami iść do przodu i mieć pewną bazę, z której możemy zrobić coś większego.
Ile to wszystko będzie kosztować miasto? Dyrektor DKS odpowiada, że niewiele. - Departament Komunikacji Społecznej zrobił rozeznanie rynku, ile mogłoby kosztować prowadzenie w sposób profesjonalny serwisów społecznościowych miasta na portalach społecznościowych. Chcielibyśmy zrobić to, za naprawdę niewielką kwotę. Nie mogę teraz ujawnić, ile środków przeznaczyliśmy – mówi Rafał Gruchalski.
W tegorocznym budżecie miasta, na działania promocyjne zaplanowano 3 mln zł. Z tego do dyspozycji DKS jest 2,3 mln zł. Są to pieniądze, które zostaną rozdysponowane m.in. na organizowane przez Urząd Miejski imprezy, promocję miasta na zewnątrz, kampanię reklamowe i gadżety.
Myslę,że z 30tyś firma sobie zażyczy za rok prowadzenia,żeby tylko
pewnie wygra były państwa współpracownik - pan P.
a ja myślę, że trochę poprowadzi, nic z tego nie wyjdzie i dostanie premię z 500 tysi ostatnio premie są na TOPie
to jest k.... chore. Kiedy skończy się bezsensowne wydawanie pieniędzy ?? Czy musimy na prawdę czekać aż do wyborów? nie można tego zakończyć szybciej ??
"Ambicją ratusza jest uzyskanie w ciągu pół roku, co najmniej 2 tysięcy fanów na Facebooku. " Wystarczy, aby pracownicy UM oraz spółek miasta "polubili to". Małe te ambicje. Ale trzeba przyznać - 3 000 000 zł. na promocję !? no to chłopaki z miasta zacierają już ręce.
A już myślałem że te obligacje to im są potrzebne bo im się kończy kasa.
no to jeszcze zostanie nk i fotka może tam też się popromujemy nie mówiąc o "innych portalach ":):)
Ciekawe za społeczne ( publiczne ) pieniądze, promocja miasta czy władz. Będziemy obserwować
KOŃCZĘ EDUKACJĘ I WYJEŻDŻAM STĄD
Contact albo Softel.