Niedziela, 17.11.2024, Imieniny: Waleria, Salomea, Grzegorz
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii AKTUALNOŚCI

ZKM bliżej pasażerów i centrum miasta

15.02.2011, 13:39:50 Rozmiar tekstu: A A A
ZKM bliżej pasażerów i centrum miasta
fot. Rafał Kadłubowski

Już ponad 5 tysięcy osób posiada Elbląską Kartę Miejską. Od dziś wyrobić ją będzie można także w samym centrum miasta – w nowo otwartym Centrum Obsługi Klienta ZKM przy ul. Czerwonego Krzyża. Oznacza to, że nie będzie trzeba fatygować się po ten dokument do głównej siedziby ZKM przy ul. Browarnej, gdzie także wyrabiana jest karta. Nowe biuro będzie przyjmowało interesantów od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8:00 do 18:00, w soboty od 10:00 do 13:30.

Centrum Obsługi Klienta (COK) zlokalizowane jest w jednym ze skrzydeł zabytkowego budynku przy ul. Czerwonego Krzyża 2, w którym mieszczą się m.in. Wydziały Kultury i Sportu Urzędu Miejskiego, czy delegatura Urzędu Marszałkowskiego. Punkt mieści się na parterze, w pomieszczeniach dawnej pracowni RTG i posiada niezależne wejście od ul. Hetmańskiej. W pomieszczeniu biurowym COK wydzielono boks kierownika działu oraz 6 stanowisk obsługi klienta.

- Podstawowym zadaniem Centrum, jest możliwość wyrobienia Elbląskiej Karty Miejskiej. Będzie tu można także wnieść opłaty za korzystanie z komunikacji miejskiej. Tutaj będą rozliczani przewoźnicy i kontrolerzy biletów. Ponadto w tym Centrum będzie można załatwiać wszystkie sprawy związane ze Strefą Płatnego Parkowania oraz załatwiać sprawy dotyczące skarg na funkcjonowanie komunikacji miejskiej – wylicza Jan Kantypowicz, dyrektor Zarządu Komunikacji Miejskiej. - W ten sposób wychodzimy do pasażera, aby ułatwić mu dostęp do komunikacji miejskiej. Tu krzyżują się praktycznie wszystkie linie komunikacji miejskiej i pasażerom będzie dużo łatwiej z załatwieniem wszelkich formalności.

Centrum Obsługi Klienta ZKM przy ul. Czerwonego Krzyża jest przystosowane do przyjęcia i obsługi osób niepełnosprawnych. Osoby na wózku mogą dostać się do budynku za pomocą schodołazu. Na placyku przed wejściem usytuowano pylon infomatu, składający się z 3 elementów w kształcie sześcianu, o różnej funkcji: zegara, obrotowej reklamy i obudowy infomatu, za pomocą którego sprawdzić można m.in. rozkład jady komunikacji miejskiej.

Uruchomienie Centrum Obsługi Klienta (COK), to jedno z działań towarzyszących wprowadzeniu przez ZKM systemu Elbląskiej Karty Miejskiej. Cały system EKM kosztować będzie 4 mln zł i będzie spłacany w trzech ratach.

- W tej chwili pracujemy nad instalacją pierwszych komputerów pokładowych, łącz GPS i kas fiskalnych oraz kasowników. Te urządzenia do końca lutego będą zamontowane w 8 tramwajach, gdzie będą testowane wyłącznie przez ZKM. Sprawdzimy czy to funkcjonuje. Jeżeli nie będzie problemów, będą instalowane kolejne urządzenia na wszystkich tramwajach – zapowiada Jan Kantypowicz, dyrektor ZKM. - W kwietniu/maju planujemy montaż tych urządzeń także w autobusach i zakończyć ten etap w trzecim kwartale tego roku. Równolegle będziemy budować system elektronicznej portmonetki, gdzie będzie można wnosić określone środku na usługi i korzystać z jednorazowego biletu elektronicznego, który w przyszłości zastąpić ma bilet papierowy.

Dyrektor ZKM zaznacza jednak, że właściwą decyzję o wycofaniu z obiegu biletów papierowych podejmą władze miasta i radni miejscy. Wiąże się to bowiem ze zmianą przepisów.
- Im szybciej wyprzemy bilet papierowy, tym komunikacja miejska będzie tańsza – mówi Jan Kantypowicz.

Przypomnijmy, że od marca ZKM zaprzestanie sprzedaży biletów okresowych w tradycyjnej formie. Bilet miesięczny będą mogli nabyć wyłącznie posiadacze Elbląskiej Karty Miejskiej.

Rafał Kadłubowski
Wyślij wiadomość do autora tekstu

Oceń tekst:

Ocen: 2

%0.0 %100.0


Galeria / Otwarcie Centrum Obsługi Klienta ZKM przy ul. Czerwonego Krzyża ( zdjęć 12 )
Dodano: 2011-02-15 | fot. Rafał Kadłubowski
0

Komentarze do artykułu (24)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    +5
    ~ Kuba
    Wtorek, 15.02

    ZKMowskie COK jest przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych. To miły gest z jednocześnie skrzyżowanymi palcami ręki za plecami. Bo ci niepełnosprawni np. nie dojadą tramwajem niskopodłogowym i nie wysiądą np. na placu grunwaldzkim bo TE/ZKM ma ich w poważaniu. I tak ten chocholi taniec trwa w najlepsze. No, ale się pokazali o dobrej strony i uwagi jak ta zawarta w tym komentarzu zostanie zepchnięta w niebyt. No bo przecież są otwarci na klienta niepełnosprawnego. WSTYD!!!

  2. 2
    +1
    ~ Do przedmówcy
    Wtorek, 15.02

    Jak wymienisz torowisko na grunwaldzkiej to dojadą tramwajami niskopodłogowymi, koszt to wiele milionów i nie wiem czy miasto na to stać!

  3. 3
    +4
    ~ brud
    Wtorek, 15.02

    No cóż biura budujecie a jechałem dziś autobusem szyby brudne autobus cały brudny od zewnątrz i wewnątrz .Dotknąłem się poręczy rękę ubrudziłem .TRAGEDIA ,popatrzyłem na inne pojazdy ZKM to samo .PYTAM SIĘ DLACZEGO NIE MYJECIE POJAZDÓW!!!! TRAMWAJÓW I AUTOBUSÓW !!! Przyjeżdżają autobusy z za granicy błyszczą szyby czyste a jadą w taką samą pogodę i to z daleka a nasze pojazdy tu na miejscu .WSTYD BRUDEM ZAROŚNIECIE i to państwo w UNII EU.

  4. 4
    +3
    ~ uszczęśliwiony
    Wtorek, 15.02

    Czyli nastąpiła faktyczna podwyżka cen biletów miesięcznych, bo jak nie kupisz karty miejskiej, to nie kupisz biletu. Dlaczego ZKM generuje zbyteczne koszty którymi następnie obarcza mieszkańców - mam w du.. waszą "kartę miejską" skoro sam sobie za nią zapłacę.

  5. 5
    +2
    ~ jmaniek
    Wtorek, 15.02

    nie dośc że brudne autobusy to jeszcze w nich śmierdzi chyba ZKM nie stać na sprzątaczki

  6. 6
    --2
    ~ kierowca brudnego autobusu
    Wtorek, 15.02

    ZKM nie jest właścicielem autobusów i tramwajów. Usługi przewozowe wykonują firmy ALP, PKS, PKA i Tramwaje Elbląskie, i to te firmy są odpowiedzialne za czystość pojazdów (nie ma oficjalnych skarg więc nie ma reakcji). Co do karty to za wyrobienie jest KAUCJA (czyli opłata jest zwrotna). Dzięki temu każdy posiadacz bedzie o nią dbał i jej pilnował, gdyż od tego zależy zwrot kaucji.

  7. 7
    +2
    ~ brud 2
    Wtorek, 15.02

    CHODZI O BRUDNE AUTOBUSY KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ a dokładnie jechałem autobusem linii nr 12 o godz 11,30 był brudny od zewnątrz że nie było widać przez szyby nic ani numeru linii.A wewnątrz nie lepiej.Póżniej jechałem autobusem linii nr 7 o godz 13,20 ubrudziłem sobie dłonie od poręczy były tak brudne ta u góry .WYKRĘTY MNIE NIE INTERESUJĄ czyja to firma.Kubeł ,woda,płyn i myć ,pasażer chce widzieć po to są okna i czysto jeżdzić.I wykręty mnie nie interesują płacę i wymagam czystości a nie to bydło wozić nie ludzi.

  8. 8
    +2
    ~ jmaniek
    Wtorek, 15.02

    zasranym obowiązkiem jest umycie pojazdu przez kierowcę(wjechanie na myjnię) oni powinni dbać o czystość autobusu,każdy pracownik powinien dbać o swoje miejsce pracy w takim wypadku o cały autobus nie tylko o szoferkę

  9. 9
    0
    ~ ifo
    Wtorek, 15.02

    jezdzicie po kierowcach ale nastepnym razem jak banda szczeniaków bedzie wyrywała "gabki z siedzen" albo smiecila np chipsami to miejcie odwage za przeproszeniem "palnąć w pysk" :P

  10. 10
    +3
    ~ xyz
    Wtorek, 15.02

    I znowu ksiądz święci miejsce pracy. Pytam się po co!? Bez księdza punkt ZKM nie mógłby funkcjonować???

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


3.5897641181946