Od 01 września 2010 roku można składać wnioski o świadczenia rodzinne na nowy okres zasiłkowy, który rozpocznie się 1 listopada i potrwa do 30 października 2011 r. Jednym z dokumentów jakie należy dołączyć do wniosku o przyznanie świadczeń rodzinnych, jest zaświadczenie z urzędu skarbowego o wysokości osiągniętego dochodu w 2009 roku. Co należy zrobić, aby takie zaświadczenie otrzymać.
W Urzędzie Skarbowym należy złożyć wniosek o wydanie zaświadczenia. Wniosek musi zawierać:
imię i nazwisko,
adres zamieszkania,
numer NIP lub PESEL,
dokładne określenie treści żądanego zaświadczenia (tj. za jaki okres i w jakim celu),
określenie sposobu odbioru zaświadczenia,
podpis wnioskodawcy.
W przypadku wspólnego rozliczenia się małżonków wniosek może złożyć jedno z małżonków, natomiast w przypadku rozliczenia indywidualnego, każdy z małżonków składa odrębny wniosek o wydanie zaświadczenia.
Wniosek o wydanie zaświadczenia można złożyć w Urzędzie Skarbowym w Elblągu (Sala Obsługi Podatnika stanowisko 19, literka H z automatu wydającego bilety lub przesłać pocztą na adres urzędu skarbowego.
Przygotowane zaświadczenie może zostać:
- odebrane osobiście przez wnioskodawcę w umówionym dniu z pracownikiem urzędu – konieczne jest okazanie dokumentu ze zdjęciem potwierdzającym tożsamość;
- odebrane przez osobę upoważnioną przez wnioskodawcę w umówionym dniu z pracownikiem urzędu – konieczne jest tu pisemne upoważnienie do odbioru zaświadczenia oraz okazanie dokumentu ze zdjęciem potwierdzającym tożsamość osoby upoważnionej;
- wysłane pod wskazany adres.
Uwaga!
Zaświadczenia nie odebrane w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku zostaną wysłane listem poleconym na adres zamieszkania.
Przygotowany wzór wniosku o wydanie zaświadczenia można pobrać w siedzibie Urzędu Skarbowego w Punkcie Informacyjnym lub ze strony internetowej urzędu www.uselblag.pl