„Spróbuj trochę z siebie dać tym, co mają gorszy świat” - śpiewa Rynkowski, a słowa te padają z jego ust nie bez pokrycia. W minioną sobotę gwiazda rodem z Elbląga odebrała nagrodę w I edycji ogólnopolskiego konkursu Gwiazdy Dobroczynności. Jak podają nieoficjalne źródła, w swojej kategorii Rynkowski zwyciężył ogromną przewagą głosów internautów.
Pierwsza edycja konkursu organizowanego przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce oraz tygodnik „Newsweek” przyniosła laureatów w sześciu kategoriach. Rynkowski zwyciężył jako darczyńca organizacji społecznej. Od lat zaangażowany w działalność Fundacji Elbląg, wspierał ją w rozmaity sposób. Coroczna Gala Filantropa Roku odbywa się z jego udziałem – tu każdorazowo prezentuje swój repertuar, a także licytuje własną statuetkę, którą przed paroma laty otrzymał od Fundacji w podziękowaniu za pomoc. Statuetka poprzez licytację na rok trafia w ręce nowego właściciela, a zdobyta dzięki temu kwota zasilała Fundusz utworzony przez artystę w ramach Fundacji Elbląg. Z Funduszu z kolei pieniądze trafiają do młodych, muzycznie uzdolnionych elblążan. Do przekazywania 1% na rzecz stypendystów Rynkowski nakłania w ramach spotu telewizyjnego, a podczas ostatniej Gali, artysta przekazał na rzecz Fundacji prawa autorskie do piosenki „Nie kupisz nieba”, która ukazała się na jego najnowszej płycie.
Gwiazdy Dobroczynności, to także inne kategorie i inne nazwiska. Za najlepszą wolontariuszkę głosujący (za pośrednictwem internetu oraz SMS-ów) uznali Katarzynę Rogowiec – paraolimpijkę, w kategorii „twarz kampanii społecznej” zwyciężyła Ewelina Flinta – piosenkarka, za zaangażowanie w program społeczny nagrodę odebrał dziennikarz Oliwier Janiak. Doceniono również własną działalność społeczną aktorki Ewy Gorzelak-Dziduch oraz całokształt działalności prowadzonej przez Krzysztofa Hołowczyca.
Jak tłumaczy tygodnik „Newsweek”, ranking stworzony w ramach pierwszej edycji Gwiazd Dobroczynności „nie jest kolejnym konkursem popularności”. Organizatorzy chcieli podkreślić wagę pomocy niesionej przez osoby znane i lubiane w Polsce, którym często zarzuca się działalność charytatywną jako sposób na zdobywanie rozgłosu. Przez to sami artyści, piosenkarze, sportowcy niechętnie mówią o tym, co robią dla innych ot tak – z potrzeby serca. A chcą wspierać tak jak inni, przeciętni Polacy. Według opublikowanych przez „Newsweek” danych wynika, że w ubiegłym roku przekazaliśmy 360 mln zł na organizacje pożytku publicznego w ramach akcji 1%, a ponad połowa rodaków udzieliła materialnej pomocy ludziom potrzebującym. Z tym dobrym duchem dzielenia się z innymi warto pamiętać również w tegorocznych akcjach.
a może by tak napisać co konkretnie zrobili w ramach tej dobroczynności czy przez lata bedą bazowac na jednym geście
Dla Elbląga nic nie robi tylko robi dorze w miejscu urodzenia na wsi.