W najbliższą sobotę w Elblągu rusza akcja „Podaruj – Darując Jesteś Lepszy”. Od 16 maja przez 3 miesiące, w każdą sobotę, mieszkańcy poszczególnych dzielnic będą mogli nieodpłatne pozbyć się niepotrzebnych rzeczy, wystawiając je przed swój dom. Wystawione rzeczy zabrać będą mogli potrzebujący elblążanie. Te, które nie zostaną zabrane, uprzątnie MPO. W sobotę akcja obejmie obręb ulic zawartych pomiędzy ul. Królewiecką, Moniuszki, Traugutta, Nowowiejską i 12 Lutego.
- Organizowana od 15 lat przez Urząd Miejski w Elblągu akcja „Podaruj – Darując Jesteś Lepszy”, umożliwia mieszkańcom Elbląga nieodpłatne pozbywanie się niepotrzebnych rzeczy oraz zmniejsza ilość odpadów wielkogabarytowych wystawianych w obudowach na pojemniki i ilość nielegalnych wysypisk – mówi Piotr Rzepczyński, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego w Elblągu. - Stanowi również pomoc dla najuboższych mieszkańców, którzy z wystawionych rzeczy wybierają sobie te, które mogą być jeszcze przydatne.
Poszczególne akcje przeprowadzane będą, w soboty, od 16 maja do 29 sierpnia (15 akcji).
Już w nadchodzącą sobotę, pierwsza „wystawka” obejmie budynki gminne, wspólnot mieszkaniowych i prywatne przy ulicach: 12 Lutego, Ratuszowa, Trybunalska, Zielona, Kosynierów Gdyńskich, Słoneczna, Andrzeja Struga, Diaczenki, Zajchowskiego, Nowowiejska, Pilgrima, Władysława IV, Bażyńskiego, Traugutta, Kopernika, Chopina, Norwida, M. Skłodowskiej- Curie, Szymanowskiego, Królewiecka (od ul. Nowowiejskiej do ul. Moniuszki), Moniuszki.
Jeżeli posiadasz rzeczy, które są ci niepotrzebne (meble, sprzęt gospodarstwa domowego, naczynia, wykładziny, pościel, ubrania, sprzęt turystyczny, makulaturę, butelki itp.), a mogą być one wykorzystane przez innych - wystaw je w sobotę, 16 maja do godz. 14.00 przed budynek. Wystaw również te rzeczy, które są już zniszczone i nieprzydatne. Jeżeli któreś z wystawionych rzeczy mogą ci się przydać, weź je. Pozostałe rzeczy zabierze nieodpłatnie Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania.
W 2008 roku, w okresie od maja do sierpnia, podczas trwania akcji zebrano ok. 17 ton odpadów, zawierających rzeczy bardzo zniszczone i praktycznie nieprzydatne. Koszty akcji, które w wyniosły 12.699 zł pokrywane są w całości ze środków budżetu miejskiego.
dobrze by było podać harmonogram akcji na cały sezon