Obecnie prawo nie umożliwia konsumentowi zwrotu towaru zakupionego w sklepie. Jeśli produkt ma wady albo nie funkcjonuje zgodnie ze swoim przeznaczeniem możemy złożyć reklamację do sprzedawcy, który jeśli uzna naszą reklamację, naprawi go lub wymieni na nowy ewentualnie zwróci nam gotówkę.
- Odmienienie wygląda sprawa przy zakupach dokonywanych na odległość za pomocą internetu czy telefonu oraz poza lokalem przedsiębiorstwa podczas prezentacji lub za pośrednictwem akwizytora – mówi Dawid Marchlewicz z Delegatury Inspekcji handlowej w Elblągu. - W takim przypadku możemy zwrócić zakupiony towar w terminie 10 dni od zawarcia umowy (sprzedaż poza lokalem przedsiębiorstwa) lub od wydania rzeczy (sprzedaż na odległość).
Od umowy kupna - sprzedaży należy odstąpić na piśmie bez podania przyczyn. Strony zwracają sobie to co wzajemnie świadczyły w stanie niezmienionym (chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu) nie później niż w terminie 14 dni. Zwracając towar ponosimy koszty przesyłki zwróconego towaru.