Dr Michał Glock wygrał konkurs na stanowisko specjalisty ds. mediów społecznościowych w Urzędzie Miejskim. Znany elbląski felietonista i komentator lokalnej sceny politycznej, będzie zatrudniony na pół etatu w Departamencie Promocji i Kultury. Jego głównym zadaniem będzie promocja Elbląga m.in. na Facebooku, Twitterze czy serwisie You Tube.
Do wyłonienia odpowiedniego kandydata na stanowisko specjalisty ds. mediów społecznościowych potrzeba było aż trzech konkursów. Łącznie swoje aplikacje złożyło w nich 12 osób.
Pierwszy nabór na stanowisko specjalisty / podinspektora ds. mediów społecznościowych w Departamencie Promocji i Kultury ogłoszono na początku sierpnia zeszłego roku. Drugi natomiast przed świętami Bożego Narodzenia. Magistrat poszukiwał osoby z wykształceniem wyższym (kierunek: marketing, reklama, ekonomia lub dziennikarstwo) z minimum rocznym stażem pracy i doświadczeniem na podobnym stanowisku. Ratusz wymagał od kandydatów m.in. bardzo dobrej znajomości serwisów społecznościowych i zagadnień związanych z wykorzystaniem social media w marketingu, a także wiedzy i doświadczenia w organizowaniu akcji promocyjnych lub kampanii społecznych. Ponadto za wymóg postawiono również umiejętność obsługiwania aplikacji mobilnych i znajomość takich narzędzi jak: GoogleAdWords, Google Analytics, Webmaster Tools oraz innych służących do mierzenia ruchu na stronach WWW i optymalizacji kampanii online. Kandydat na to stanowisko powinien również potrafić redagować teksty i obsługiwać programy graficzne.
Chętnych do objęcia tego stanowiska nie brakowało. Łącznie na pierwsze dwa konkursy zgłosiło się dziesięciu kandydatów (po pięciu w każdym z nich). Po sprawdzeniu ofert pod względem proceduralnym i przeprowadzeniu rozmów kwalifikacyjnych z wybranymi osobami, Magistrat uznał jednak, że żaden z kandydatów nie spełnił wymagań.
Wobec tego, w połowie lutego ogłoszono trzeci konkurs. Tym razem Magistrat zdecydował się na obniżenie wymagań. Od potencjalnych kandydatów nie wymagano już konkretnego wykształcenia kierunkowego z takich dziedzin jak marketing, reklama, ekonomia lub dziennikarstwo. Wystarczyło mieć wykształcenie wyższe. W ogłoszeniu nie wskazano również, wymaganej wcześniej znajomości takich narzędzi jak: GoogleAdWords, Google Analytics czy Webmaster Tools.
Nieco mniejsze oczekiwania, sprawiły, że tym razem urzędnikom udało się wybrać odpowiedniego kandydata do zatrudnienia. - Do trzeciego konkursu przystąpiło dwóch kandydatów, z czego jeden nie spełniał wymagań postawionych w ogłoszeniu - przekazał nam Łukasz Mierzejewski z Biura Prasowego Urzędu Miejskiego.
10 marca ratusz ogłosił, że wyniku zakończenia procedury naboru specjalistą od social media w Urzędzie Miejskim będzie Michał Glock. Jak podano w uzasadnieniu wyboru: "Michał Glock spełnił kryteria wymagane do pracy na ww. stanowisku, wykazał się niezbędną wiedzą i doświadczeniem z zakresu objętego naborem, co zapewni prawidłowe wykonywanie zadań".
Michał Glock jest politologiem i doktorem historii. 38-letni elblążanin ukończył stosunki międzynarodowe na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. Obronił też pracę magisterską pt. "Robotniczo-chłopska Flota Czerwona 1917-1941". Dr Michał Glock swego czasu aktywnie udzielał się również jako felietonista i komentator elbląskiej i nie tylko sceny politycznej. Jest prezesem Stowarzyszenia "Lastadia", zabiegającego o zachowywanie zabytków techniki morskiej. Interesuje się historią II wojny światowej i jest autorem licznych monografii na ten temat. Swoich sił próbował również w polityce. W 2013 r. startował do Rady Miejskiej z listy Elbląskiego Komitetu Obywatelskiego. Rok później kandydował na radnego z listy komitetu SLD Lewica Razem. W obu przypadkach nieskutecznie.
Zadaniem Michała Glocka na stanowisku specjalisty ds. mediów społecznościowych w Urzędzie Miejskim, będzie przede wszystkim przygotowywanie, publikowanie i aktualizowanie treści na miejskich profilach społecznościowych oraz przygotowywanie komunikatów reklamowych, tekstów promocyjnych i haseł. Jego rolą będzie również przygotowywanie i publikowanie w czasie rzeczywistym relacji z udziału w wydarzeniach kulturalnych i promocyjnych, prowadzenie i aktualizacja stron internetowych, a także prowadzenie kampanii mailingowych oraz tworzenie newslettera.
Michał Glock zostanie zatrudniony w ratuszu w wymiarze pół etatu (czas pracy to 20 godzin tygodniowo).
Brawo SLD! Janusz ma nosa do ludzi!
o jejku, a mój głos na plus łapka w górę ktoś zablokował było 2 i po moim kliknięciu dalej jest 2.
"Robotniczo-chłopska Flota Czerwona 1917-1941"....a teraz podobno pracuje nad wielkim dziełem pt "Robotniczo-Chłopski Elbląg - lata 1989- 2018"
Zobaczymy co ten Pan potrafi. Po pierwsze - pisze się Google AdWords. Po drugie - nie ma webmaster tools tylko SEARCH CONSOLE. Po czwarte nie można być każdym :P
...no to może teraz pora Janusz na załatwienie tobótki dla jego przyjaciela Edzia....
Nareszcie dobra decyzja kadrowa. Michał-powodzenia. Informacja publiczna wymaga odświeżenia.
pół etatu? zal.pl
KKW SLD Lewica Razem GLOCK Michał 18 głosów http://samorzad2014.pkw.gov.pl/359_Rady_gmin/0/2861
I wszystko jasne, czy to SLD - namaściło?
Przecież on kandydował też z EKO i dostał ze 20 głosów - taki z niego fachowiec od PRu. Nie znam też żadnego jego profilu na fb, który by prowadził i osiągnął jakieś sukcesy. Widać marny z niego doktorek, że łasi się na takie marne posadki.