Elbląski Magistrat rozstrzygnął konkurs ofert na prowadzenie punktów Informacji Turystycznej w Elblągu. Do ratusza wpłynęła tylko jedna oferta, którą złożyło Polskie Towarzystwo Turystyczno– Krajoznawcze Oddział Ziemi Elbląskiej. Oferta stowarzyszenia została przyjęta. PTTK obsługę punktów IT rozpocznie już od 1 lutego. Zadaniem tym zajmować się będzie do końca 2019 r.
Do tej pory prowadzeniem dwóch punktów Informacji Turystycznej zajmowali się miejscy urzędnicy. Magistrat poszedł jednak za przykładem innych miast i zdecydował, że lepszym rozwiązaniem będzie powierzenie tego zadania podmiotowi zewnętrznemu.
Dzięki temu punkty będą mogły funkcjonować w innych godzinach, niż te, w których urzęduje urząd. Dodatkowo ten, kto poprowadzi punkty, będzie mógł rozwinąć w tym miejscu większą działalność gospodarczą, której miasto prowadzić nie mogło, między innymi chodzi o wynajem przewodników i sprzedaż większej liczby gadżetów. Warto jednak dodać, że każda z takich „pamiątek z Elbląga” będzie musiała być zatwierdzona przez urząd
- uzasadniał w grudniu Łukasz Mierzejewski z Biura Prasowego Urzędu Miejskiego.
Konkurs ofert na prowadzenia tego zadania publicznego ogłoszony został w połowie grudnia zeszłego roku. Dotyczył on obsługi w latach 2017 – 2019 dwóch punktów informacji turystycznej, jednego znajdującego się w Ratuszu Staromiejskim (punkt całoroczny) i drugiego w Bramie Targowej (punkt sezonowy). Udział w konkursie mogły wziąć wyłącznie podmioty, które w statucie mają działalność w sferze turystyki i krajoznawstwa oraz organizacje pozarządowe.
Na konkurs swoją ofertę złożyło tylko Polskie Towarzystwo Turystyczno– Krajoznawcze Oddział Ziemi Elbląskiej. Po jej sprawdzeniu pod kątem formalnym i merytorycznym, 23 stycznia oferta została wybrana przez urzędników do realizacji. Do zadań PTTK należeć będzie obsługa, co najmniej w dwóch językach obcych, turystów i mieszkańców, ale też m.in. opracowywanie i wydruk materiałów promocyjno-informacyjnych, przeprowadzanie ankiet z turystami oraz ścisła współpraca z Departamentem Promocji i Kultury.
PTTK obsługę punktów IT rozpocznie już 1 lutego. Umowa z nią obowiązywać będzie do 31 grudnia 2019 r. Na realizację tego zadania Miasto przeznaczy łącznie 442 tys. zł (142 tys. zł w 2017 r. i po 150 tys. zł na lata 2018 i 2019).
a co na to rzecznik PTTK?
Brawo i powodzenia
Doskonały wybór !!
Mam nadzieje że dotychczasowa załoga tego przybytku, pójdzie na bruk.