Miasto wyłoniło firmę, która zajmie się przebudową sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach przy ulicy Bema. Na to zadanie z budżetu miasta pójdzie ponad 1,3 mln.
Przetarg na przebudowę sygnalizacji świetlnej na trzech skrzyżowaniach w ciągu ul. Bema, wraz z zapewnieniem optymalizacji ruchu i koordynacji sygnalizacji na tej ulicy ogłoszono w marcu tego roku. Ratusz zamierzał przeznaczyć na realizację zadania 1 mln 320 tys. zł. Do przetargu przystąpiły dwie firmy: ELDRO Budowa z Żukowa (cena oferty 1 399 475 zł brutto) oraz ELMAR Electric z Elbląga (1 341 664 zł brutto). Teraz poznaliśmy wyniki postępowania. Miasto uznało, że najkorzystniejszą ofertę złożyła elbląska firma.
Przypomnijmy. Prace zostaną przeprowadzone na trzech skrzyżowaniach Bema z: ul. Saperów i ul. Czołgistów, ul. Żeromskiego oraz skrzyżowaniu Bema-Mickiewicza-Kościuszki-Orzeszkowej. Będą polegały m.in. na: wymianie sterowników, wymianie masztów i słupków sygnalizacji wraz z sygnalizatorami oraz wykonaniu pętli indukcyjnych i przycisków dla pieszych wraz z zasilaniem tych elementów w nowych kanalizacjach kablowych, czytamy w ogłoszeniu postępowania. Na zakres robót składa się również wykonanie połączenia światłowodowego pomiędzy sterownikami sygnalizacji świetlnych z podłączeniem ich do istniejącej miejskiej sieci szerokopasmowej w uzgodnieniu z Departamentem Innowacji i Informatyki Urzędu Miejskiego w Elblągu oraz zapewnienie koordynacji pracy pomiędzy tymi sygnalizacjami.
Przebudowa sygnalizacji nie zmieni w jakimś znaczącym stopniu przepustowości ul. Bema. Inżynieria ruchu jednoznacznie określa jaka jest przepustowość jednej jezdni o dwóch pasach ruchu. Niestety w godzinach szczytu jest to już maksymalna ilość pojazdów, która może przejechać tą ulicą. bez budowy alternatywy typu obwodnica wschodnia od ul. Pasłęckiej (jak kiedyś była planowana) nic nie rozwiąże problemu ul. Bema.
Nic nie ms za darmo.
Po co te przyciski dla pieszych?
Dobra wiadomość. Sygnalizacja ma z 20 lat. Poza tym będzie zielona fala, poprawi to przejazd przez Bema. Docelowo jednak będzie trzeba wybudować Wschodnia do końca.
najlepiej sie jezdziło jak sygnalizacja była zepsuta na żadnym skrzyżowaniu nie było korków kierowcy też myślą......
Sygnalizacja to jedno , ale czekamy z niecierpliwością na dwukierunkową 13 Pułku od Saperów do Kościuszki i najważniejsze na II część Obwodnicy Wschodniej / od Wschodniej do Sybiraków ./
Brawo miasto, pierwsza zielona fala, może za 20 lat doczekamy się następnych.
Zlikwidować światła, postawić posterunkowych do regulacji ruchu to ok. 20 000 zł/ mc, mamy oszczędności, większą przepustowość, no i mundurowi zapracują na swoją emeryturę. O kur...cze zapomniałem, że kierowcy nie umieją jeździć jak im światła wyłączą.
A zwolennicy ptaka ciągle o tej wschodniej. Z nowego osiedla na Łęczyckiej będziecie jeździć na imprezy, do knajpy na starówkę wschodnią? W przeciwnym kierunku i gdzie wyjedziecie na Królewiecką, Piłsudskiego zakorkowaną przez linie ciągłe i również mieszkańców nowego osiedla, czy pojedziecie Agrykolii i spotkamy się w korku na Nowowiejskiej. Najpierw trzeba pomyśleć gdzie budować osiedla, markiety czy remizę, czy teren jest uzbrojony i jest możliwość na dziś wybudować drogę 4 jezdniową, nie mówię o SKMce czy metrze, ponieważ nasi myślący o własnej kieszeni chcą abyśmy ciągle jeździli furmanką lub zakazać wjazdu do centrum miasta co robi się teraz modne.
Niech płaci ten co wpadł na pomysł budowy remizy na ul.Łęczyckiej.