Piątek, 22.11.2024, Imieniny: Cecylia, Jonatan, Stefan
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii INFORMACJE LOKALNE

Zobacz, na jakim etapie jest przekop Mierzei Wiślanej (film z drona)

12.04.2021, 13:00:01 Rozmiar tekstu: A A A
Zobacz, na jakim etapie jest przekop Mierzei Wiślanej (film z drona)
Materiały prasowe NDI/Besix

Już coraz bliżej do zamknięcia obwodu sztucznej wyspy. Lada dzień zaczną się tam roboty narzutowe. Potrzebny do tego kamień hydrotechniczny przypłynie z Elbląga. Nie mniej dzieje się na obu falochronach, gdzie wkrótce będzie można wrócić do pogrążania ścianek szczelnych.

 

Prace na przekopie Mierzei minęły już półmetek i idą zgodnie z harmonogramem. To przedsięwzięcie jest jednym z wielu dowodów, że w trudnym momencie epidemii inwestycje publiczne napędzają gospodarkę i przyczyniają się do dobrej kondycji polskiego rynku

– powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.  


W połowie marca pogoda pozwoliła wznowić roboty budowlane w rejonie sztucznej wyspy. Zima, choć sroższa niż w poprzednim roku, okazała się łaskawa. Po ustąpieniu zalodzenia, nie stwierdzono żadnych uszkodzeń na wykonanej wcześniej konstrukcji.

- Początek wiosny to dla nas czas bicia rekordu. Okazało się, że w marcu, mimo że pracowaliśmy tylko dwa tygodnie (przy sztucznej wyspie), udało nam się zamontować 136 podwodnych ściągów – mówi Paweł Śpiewak, kierownik robót hydrotechnicznych z konsorcjum NDI/Besix. - Poza tym, pogrążyliśmy 570 metrów bieżących ściany szczelnej grodzy, co też jest naszym nowym rekordem. Łączne zaangażowanie robót kafarowych wynosi ok. 66 procent. Zbliżamy się do pełnego zamknięcia obwodu sztucznej wyspy.
 

Oprócz tego, prowadzone są roboty czerpalne i refulacyjne oraz ziemne wewnątrz grodzy. Na drugą połowę kwietnia zaplanowano rozpoczęcie prac narzutowych. Kamień hydrotechniczny będzie transportowany drogą wodną z Elbląga.

 

Budowa nowej drogi wodnej przez Mierzeję Wiślaną już na tym etapie aktywizuje Port Elbląg. Jego terminale wykorzystywane są do składowania i lada chwila do transportu materiałów niezbędnych do realizacji inwestycji. Całość kamienia hydrotechnicznego, potrzebnego do obudowy sztucznej wyspy, zostanie dostarczona drogą wodną, barkami, właśnie z elbląskiego portu

– powiedział kpt.ż.w. Wiesław Piotrzkowski, dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni.
 

Praca wre także na falochronie zachodnim i wschodnim. - Korzystając ze sprzyjających warunków pogodowych, kontynuujemy roboty żelbetowe na obu falochronach. Realizujemy prace związane z układaniem kamienia hydrotechnicznego, a także warstwy ochronnej z użyciem prefabrykatów Xbloc plus – wylicza Anna Kosmaczewska-Lemańska, kierownik działu technicznego konsorcjum NDI/Besix. - Na falochronie wschodnim warstwa ochronna zostanie ułożona na odcinku 900 metrów, a na zachodnim prefabrykaty będą ułożone na odcinku 300 metrów.

 

 

 


W połowie kwietnia wykonawca planuje wrócić, po przerwie zimowej, do pogrążania ścianek szczelnych na obu falochronach w zakresie grodzy, a także głowy falochronu. Kontynuowane będą również prace związane z pogrążeniem pali rurowych.


- Pomimo, iż wyprzedzamy założony harmonogram, dla pełnego zabezpieczenia robót, wykonawca wzmacnia swoje siły i obecnie sprowadza dodatkowy, specjalistyczny sprzęt do realizacji prac zarówno z lądu, jak i z wody – dodał Andrzej Małkiewicz, z-ca pełnomocnika dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni ds. realizacji inwestycji.


Prefabrykowane elementy betonowe typu Xbloc plus magazynowane są na placu składowym. Do wykonania całej inwestycji potrzeba ich ok. 10 tysięcy.


Intensywne roboty są prowadzone także w rejonie kanału żeglugowego. Zakończono już m. in. tworzenie elementów oczepów niezbędnych do wykonania tymczasowego portu – to dwie ściany o długości około 340 metrów bieżących każda. Poza tym, wykonano mikropale i zakończono pogrążanie ścianek na kanale (z wyjątkiem obszaru drogi 501). Dodatkowo prowadzone są prace czerpalne na części północnej.
 

 

 

Tymczasem w śluzie zakończono wykopy, wykonano beton podkładowy, zabetonowano dwie ściany w kieszeni bramy południowej oraz wykonywano płytę denną śluzy - zabetonowano dwie sekcje z siedmiu.


Prace trwają również przy obu mostach. Na południowym m. in. zamontowano przeciwwagi.  Miejsca styków technologicznych zabezpieczono przed korozją. Przygotowano powierzchnię konstrukcji do wykonania nawierzchni jezdni i chodników. Trwa montaż elementów hydrauliki.

 

 

Z kolei na moście północnym, dostarczono pierwsze elementy konstrukcji stalowej - przeciwwagi i łożysko królewskie. Trwają prace hydrauliczne, a wkrótce rozpocznie się scalania konstrukcji stalowej ustroju nośnego.


W budynku Kapitanatu trwają prace związane z montażem instalacji wewnętrznych oraz wykończeniem pomieszczeń.

 

 

Magdalena Kierzkowska
Rzecznik Prasowy/Asystent Dyrektora
Urząd Morski w Gdyni

Oceń tekst:

Ocen: 1

%0.0 %100.0


Galeria / Zobacz, na jakim etapie jest przekop Mierzei Wiślanej ( zdjęć 24 )
Dodano: 2021-04-12 | Fot. Materiały prasowe NDI/Besix
0

Komentarze do artykułu (7)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    +3
    ~ wyczieczka
    Poniedziałek, 12.04

    Rejs Elbląg-Hel ;)

  2. 2
    --2
    ~ WAL
    Poniedziałek, 12.04

    Może i jest to kolejny etap. Tylko pytanie - PO CO ?

  3. 3
    +1
    ~ Do_pomorskiego
    Poniedziałek, 12.04

    Jest świetnie! Za to irytacja przeciwników rozwoju Elbląga to swoista wisienka na torcie tego wszystkiego :)

  4. 4
    +3
    ~ karo
    Wtorek, 13.04

    Podstawowe pytanie . Dla kogo ten pomnik głupoty i marnotrawienia potrzebnych krajowi miliardów ? Ten przekop to najmniej potrzebna krajowi inwestycja , która nigdy nie umożliwi przepływu innym jednostkom niż jachty i łodzie motorowe które bez żadnego problemu mogą pływać i dzisiaj. Miliardy wrzucone w muł zalewu , utopione w fantazji starca dla jego próżności i ambicji. Oszustwo dla otumanionego narodu którego początkowo mamiono zwrotem inwestycji dzięki tonom wydobytego bursztynu , zamienionego w efekcie na 17 kg. Inwestycja która nie przyniesie nic oprócz milionowych strat rocznie , oprócz zakorkowania wjazdu na mierzeje co było widoczne w niedziele już od wjazdu do Nowego Dworu. Degradacja środowiska tylko i wyłącznie dla postawienia tablicy lub pomnika ,,wielkiego przywódcy narodu,,

  5. 5
    --1
    ~ oto
    Wtorek, 13.04

    Pięknie - czyli "wyspa" jest tam gdzie powinna a nie tam gdzie ją wielu lokowało, czyli przy południowym falochronie. Turystycznie przekop jest super, ale gospodarczo dla Elbląga "zero" pod tą władzą miasta.

  6. 6
    +1
    ~ MIESZKANIEC
    Wtorek, 13.04

    Opozycja oszustów jak patrzy na to , to nie wierzy co może zrobić PIS , CUDA I NAPEWNO SIĘ UDA ,

  7. 7
    0
    ~ lkjh
    Środa, 14.04

    Ah ten ból dupci u Julek z twitera i resortowych dzieci. Aż przyjemny :) Ciągle to samo jątrzenie. "Degradacja środowiska" - no tak, wielkie halo! Bo modyfikujemy kupę piachu naniesionego przez Wisłę na przestrzeni kilku pokoleń. Koszty! Niewiele wyższe od kosztów walki z bezrobociem i biedą w regionie, które zafundowały nam kolejne władze wojewódzkie i miejskie wspólnie z państwowymi. W tym ponad wszystko Buzek z PO, który odebrał Elblągowi województwo przy cichej zgodzie ówczesnych władz miasta i województwa (ci sami, którzy teraz są przeciwnikami przekopu). "Przepłyną tylko motorówki" - i małe statki i wodoloty też. Elbląg utracił prawie cały przemysł. Pozostała nam turystyka. Przekop jej nie zaszkodzi, lecz pomoże.

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


1.9477319717407