Plan budowy centrum handlowego w sąsiedztwie elbląskiego lotniska i S7 ma już kilkanaście lat. Do tej pory nikt go nie zrealizował. Czy nowemu inwestorowi uda się to, co nie wyszło jego poprzednikom? Jeśli podejmie się zadania, będzie musiał zmierzyć się z problemem skomunikowania terenu. To nie będzie łatwe. Decyzję ws. węzła Lotnisko wczoraj, 4 marca, wydał Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska.
Jest nowy inwestor, który obecnie tworzy koncepcję zagospodarowania tego terenu. W tej chwili nie znamy bliższych informacji na ten temat
- mówi Joanna Urbaniak, rzecznik prasowy prezydenta Elbląga.
Chodzi o realizację na terenie przy ul. Akacjowej, w okolicy lotniska i drogi S7. Zgodnie z pierwotnym planem w tym miejscu miało powstać centrum handlowe "Siódemka". Pierwsze prace nad jego projektem rozpoczęto już w 2007 r. W 2010 r. ówczesny inwestor otrzymał pozwolenie na budowę. Prace budowlane nigdy jednak nie ruszyły. Co kilka lat, za każdym razem gdy ktoś inny kupował teren, mówiło się o realizacji przedsięwzięcia. Efektów jednak nie było. Teraz nieruchomość ponownie zmieniła właściciela i temat powrócił. Nowy inwestor na razie nie podaje szczegółów przedsięwzięcia. Wiadomo jednak, że będzie musiał zmierzyć się ze starym problemem. Newralgicznym punktem tej realizacji od początku było skomunikowanie terenu z obwodnicą Elbląga. W tym celu już wcześniej planowano budowę węzeł drogowego Lotnisko (bazą dla niego miał być istniejący wiadukt nad S7 w przedłużeniu ulicy Skrzydlatej).
Wczoraj, 4 marca, ukazało się zawiadomienie Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w sprawie budowy węzła Lotnisko na drodze ekspresowej S7 w Elblągu.
Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska decyzją z dnia 2 marca 2021 r. w całości uchylił decyzję Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Olsztynie z dnia 29 kwietnia 2016 r. o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn. Budowa węzła „Lotnisko” na drodze ekspresowej S-7 w Elblągu i odmówił zgody na realizację tego przedsięwzięcia
- informuje Anna Jasińska, Dyrektor Departament Ocen Oddziaływania na Środowisko.
A kto teraz jest właścicielem terenu?
Aaaa..ha. Ehe. Yhy. Tyle w temacie inwestycji w tym smutnym jak p12da "mieście".
Chlopie zabuduj to cale lotnisko,niech sie wynosza ze zlomem jak najdalej od cywilizacji i przestaja pierdziec tymi szrotami i smiglami przyczepionymi do doopy.Moze bedzie w koncu spokoj w miescie.
Generalny Dyrektor Ochrony Srodowiska odmówił zgody na realizację tego przedsięwzięcia. Czyli ludzie obsadzeni przez PiS blokują tę inwestycję . Teraz kolej na włączenie się do tematu elbląskiego posla PiS , pana Leonarda Krasulskiego . Załatwił dla Elbląga przekop Mierzei , więc może i tę sprawę załatwi pozytywnie .Czekamy na jego działanie ,bo sprawa naprawdę ważna .
pisiory nie mogą się dogadać ile ,dla kogo i na jakim etapie można przekręcić.a może i tu parę kilo bursztynu by się znalazło?
Krasulski to morze wytrzepać łupież temu małemu obrzydliwcowi -takiego nieroba jak Leon to świat nie widział ,swoją drogą jak taki nieudacznik trafił do rządu ??????(chociaż tam jest pełno nieudaczników).
No i będzie ... kartoflisko ...
To co wy wiecie w tym ratuszu, pani rzecznik?
@cichy - EXPENSA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ. Były projekty zagospodarowania terenu, skomunikowania, przyłączenia do sieci. Teren głęboko rozminowany pod palowanie. Pierwsze podejście rozbiło się o specustawę zjazdu z S7 - zmieniła się międzyczasie władza i powstał warunek albo Nowa Holandia albo Siódemka.
ehh - sugerujesz ,że wlaściciele Nowej Holandii są mocno zainteresowani blokowaniem konkurencji i lobbują za blokadą zgody u dzialaczy PiS. A jakie jest stanowisko w tym temacie wladz Elbląga , radnych , oraz wspomnianego posla Krasulskiego . Przecież to teren elbląga ,a sprawa ciągnie się już kilkanaście lat . A może warto w szerokim skladzie doprowadzić do negocjacji ,pod szefostwem prezydenta Wroblewskiego , wojewody i marszalka województwa , oraz posla Krasulskiego . Przecież za coś Wam panowie placimy z naszych podatków .