3 lipca podpisana została umowa na adaptację pomieszczeń w budynku szkoły. Prace budowlane realizuje elbląska firma BUD-MAR Usługi Ogólnobudowlane. Pracownia ma być czynna w październiku br. Koszt inwestycji wynosi ponad 520 tys. zł.
W ramach inwestycji trwa remont czterech sal zajęć. Zadanie jest częścią składową projektu pn. "Matematyka - indywidualizacja i eksperyment w edukacji wczesnoszkolnej". Jego całkowita wartość wynosi 4 467 985,75 zł, z czego unijne dofinansowanie to 4 243 985,75 zł.
2 487 279,00 zł przeznaczone zostanie na wyposażenie w pomoce dydaktyczne, pozostałe środki wykorzystane zostaną na doskonalenie nauczycieli oraz zajęcia dla uczniów.
Celem projektu jest zwiększenie kompetencji matematycznych i umiejętności naukowo-technicznych poprzez doposażenie bazy dydaktycznej w pomoce i sprzęt, wykorzystanie nowoczesnych metod nauczania, w tym metody eksperymentu u 700 uczniów kl. II-III, doskonalenie kwalifikacji/kompetencji dydaktycznych 100 nauczycieli i organizację zajęć pozalekcyjnych w 15 szkołach podstawowych na terenie Elbląga.
Projekt realizowany będzie do 30.09.2022 r.
Grupa docelowa to:
• 700 z kl. II-III z 15 elbląskich szkół podstawowych,
• 30 nauczycieli– trenerów
• 70 nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej 15 elbląskich szkół
• podstawowych.
W ramach projektu zaplanowano realizację następujących zadań:
1. Doposażenie bazy dydaktycznej 15 elbląskich SP polegające na utworzeniu MIĘDZYSZKOLNEJ PRACOWNI EKSPERYMENTOWANIA w Szkole Podstawowej nr 19 w Elblągu oraz wyposażeniu szkolnych pracowni w pomoce dydaktyczne do nauczania matematyki w oparciu o eksperyment uczniów kl. II i III w 15 szkołach podstawowych.
2. Doskonalenie kompetencji i kwalifikacji zaw. n-li matematyki edukacji wczesnoszkolnej, które obejmie podniesienie umiejętności zawodowych 30 n-li trenerów (15 merytorycznych i 15 obsługi technicznej) poprzez certyfikację i nadanie im uprawnień do prowadzenia szkoleń dla 70 nauczycieli I etapu edukacyjnego w obszarze innowacyjnych metod.
3.Kształtowanie i rozwijanie kompetencji matematycznych na etapie edukacji wczesnoszkolnej w oparciu o eksperyment podczas zajęć dodatkowych dydaktyczno -wyrównawczych, rozwijających i kół zainteresowań z matematyki dla 700 uczniów klas
II-III w 15 szkołach podstawowych objętych wsparciem projektu.
Joanna Urbaniak
Rzecznik prasowy UM w Elblągu