We wrześniu, w związku z modernizacją torów, pociągi dalekobieżne ominą Elbląg i pojadą przez Iławę. Do stacji: Elbląg, Morąg i Pasłęk zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa.
1 września zmieni się rozkład jazdy na kolei. Nowe godziny przyjazdów i odjazdów pociągów dostępne są na portalpasazera.pl i stronach przewoźników. Po wakacjach ruszą również kolejne prace modernizacyjne prowadzone m.in. na torach. W związku z tym, w niektórych miejscowościach, pasażerowie muszą się liczyć z utrudnieniami. Dotyczy to również Elbląga.
We wrześniu rozpoczną się prace na trasie Gutkowo – Olsztyn, Efektem będzie krótszy czas przejazdu i lepszy dostęp do kolei dla mieszkańców regionu. Od 13 września pociągi dalekobieżne TLK Rybak, IC Żuławy, TLK Gryf, TLK Branicki pojadą trasą zmienioną na odcinku Malbork – Olsztyn przez Iławę. Do stacji, Elbląg, Morąg i Pasłęk zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa. Pociąg TLK Stańczyk będzie kursował w skróconej relacji Szczecin Gł. – Gutkowo – Szczecin Gł. W zamian na odcinku Gutkowo – Olsztyn Gł. – Gutkowo zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa. Od września za pociągi regionalne na odcinku Olsztyn – Gutkowo oraz Olsztyn – Braniewo także autobusy pojadą
- informują Polskie Linie Kolejowe.
Inwestycje, po wakacyjnej przerwie, ruszą także w innych częściach Polski. Planując dalszą podróż, warto się zapoznać z ich grafikiem. Od września kontynuowane będą prace na linii Zakopanego. Na trasie Nowy Targ – Zakopane utrzymany zostanie ruch pociągów regionalnych. Również od września na odcinkach Kraków Płaszów – Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona oraz Kraków Płaszów – Nowy Targ za pociągi regionalne będą kursować autobusy. Od 2 września pociągi EIC Tatry jako EIC Kościuszko, IC Witkacy, TLK Karpaty, TLK Wit Stwosz pojadą w skróconej relacji z i do Krakowa, informuje PLK.
Niektóre pociągi regionalne pojadą zmienionymi trasami przez Kraków Olszę lub Nową Hutę, lub będą zastąpione autobusami. Zmienią się godziny odjazdów pociągów kategorii Express InterCity Premium (EIP) i Express InterCity (EIC). Wybrane składy PKP Intercity będą kursowały objazdem przez Nową Hutę, pomijając stację Kraków Płaszów lub Kraków Główny. Pomiędzy tymi stacjami wprowadzono honorowane biletów w komunikacji miejskiej ZTP w Krakowie. Szczegóły na intercity.pl.
Wprowadzana 1 września korekta rozkładu jazdy pociągów będzie obowiązywała do 19 października. Przewoźnicy, wspólnie z zarządcą infrastruktury opracowali ofertę połączeń dalekobieżnych, regionalnych i aglomeracyjnych z uwzględnieniem możliwości sieci kolejowej. Pasażerowie już korzystają z efektów inwestycji. Coraz więcej stacji i przystanków zapewnia dogodny dostęp do pociągów. Uruchamiane są kolejne połączenia na nieczynnych od lat liniach
- dodaje PLK.
Widząc jak na własne życzenie stacza się ta pogrążona w regresji i marazmie mieścina, to nawet się nie dziwię. Pociągi dalekobieżne zwykle nie zatrzymują się na wioskach, to jest rola "osobówek", więc skąd to zaskoczenie?
olsztyn buduje do Gutkowa linię dwutorową ,aby uruchomić kolej podmiejską (trochę to śmieszne,ale prawdziwe) ,co robi UM Elbląg w sprawie linii kolejowej nr254?
A co z trasą Elbląg Malbork i koleją nadzalewowa? Gdzie nasi posłowie i samorządowcy?!
był problem z kolejkami do kasy...i się rozwiązał....
Elbląg miasto wykluczone w IIIRp zaczęło się od likwidacji przemysłu potem była degradacja administracyjna i ekonomiczna teraz czas na wykluczenie komunikacyjne
Przegonic z miasta Elbląg wszystkich polityków wszystkich nacji. Jesteście tyle warci co przeciąg.
doskonała pora na budowe węzła przesiadkowego przy dworcu
Nie ma bytu kolej nadzalewowa. Wciąż pojawiające się żądania jej odtworzenia to puste, demagogiczne hasła, nie poparte żadnymi konkretami. Obecny czas wykluczył kolej nadzalewową, bo w tym terenie nie ma już żadnych zakładów, turystycznie przegrał, bo ani Zalew, ani Frombork nie są alternatywą w wyborze miejsca wypoczynku. Poza tym nawet w przypadku uruchomienia tej linii i tak większość ludzi jeździłaby własnymi samochodami. Obecnie funkcjonująca na tej trasie komunikacja autobusowa zapewnia odpowiedni zakres przewozów mieszkańcom z tych terenów. Więc czas przestać płakać nad rozlanym mlekiem i skoncentrować się na aktualnych problemach ułatwiających życie ludzi z tego obszaru.
Kolej nadzalewowa to mrzonka bez żadnego uzasadnienia turystycznego ani ekonomicznego. te czasy już minęły i nikt tu nie będzie przyjeżdżał po ta aby przejechać się koleją np. do Suchacza. Nawet dworców już nie ma bo albo są w ruinie ( Elbląg Zdrój, Frombork, Suchacz) albo już w prywatnych rękach (Tolkmicko). Ktoś kto pisze ciągle o tej kolei niech sam ruszy 4 litery i na własne oczy zobaczy jak to teraz wygląda.