Wygraną w konkursie :DobryZnak są dla Elbląga nowe szyldy lokali przy ulicach: Browarnej i Robotniczej. Projektanci wzięli na warsztat witryny zakładu czyszczenia pierza, serwisu urządzeń gazowych, sklepów: wędkarskiego, spożywczego i dwóch odzieżowych. Efekty ich pracy możemy już oglądać. Dziś (30 lipca) odbył się wernisaż.
:DobryZnak, to inicjatywa, której celem jest wspieranie rozwoju małej przedsiębiorczości, ale również poprawa wyglądu ulic i miast poprzez szerzenie przykładów i zasad dobrego projektowania. Akcję organizuje MasterCard, we współpracy ze Stowarzyszeniem Traffic Design. W ubiegłym roku organizatorzy kampanii zmienili wygląd witryn przy ul. Puławskiej w Warszawie. Tym razem o :DobryZnak walczyły między innymi: Zakopane, Szczecin i Sosnowiec. Ostatecznie największą ilość głosów zdobył Elbląg. Dzięki temu całkowicie zmieniły się szyldy i witryny sześciu elbląskich lokali przy ul: Robotniczej i Browarnej. Niektórym ta zmiana bardzo przypadła do gustu.
Bardzo mnie ucieszyło, że wśród wybranych lokali znalazł się również mój. Efekt bardzo mi się podoba. Nazwa sklepu jest czytelna. Napis na szybie bardzo dobrze się prezentuje. To ręczna robota, ta pani malowała cały dzień. W tym czasie nawet kropla farby nie spadła jej z pędzla. Byłem pod wrażeniem. Ogólnie szyld jest prosty, ale ładny. Bardzo się z niego cieszę
- mówi Edward Cywiński, właściciel sklepu odzieżowego przy ul. Robotniczej.
Każdy z szyldów został zaprojektowany przez innego projektanta, co dało różnorodne pomysły, wykonane różnymi technikami, które jednak razem tworzą spójną całość. Witryny są stonowane, daleko im do krzykliwych i jaskrawych reklam "zdobiących" ulice wielu miasta. Dziś (30 lipca) odbył się wernisaż. Jego uczestnicy, podczas spaceru, poznali nową historię każdej z witryn.
Teren, w którym działaliśmy, czyli te dwie ulice: Browarna i Robotnicza, z mojego punktu widzenia nie jest najłatwiejszym do tego typu działań. Większość z tych budynków jest stara i wymaga remontu. W moim osobistym odczuciu stworzenie dobrego podkładu pod szyld, czyli uspokojenie fasady z tych wszystkich rozpraszających detali, jakimi są potłuczone tynki, czy instalacje po starych szyldach. Naturalną reakcją powinno być umycie fasady, pomalowanie jej, posprzątanie. To się jednak rzadko zdarza, najczęściej zawieszane są kolejne, jeszcze większe, jeszcze bardziej intensywne kolorystycznie szyldy. Tutaj pokazaliśmy, że można zrobić inaczej. W trakcie tego projektu duży nacisk postawiliśmy na przygotowanie elewacji pod interwencje grafików
- mówi Jacek Bielawski ze stowarzyszenia Traffic Design.
Elbląski urzędnicy liczą na to, że akcja :DobryZnak sprawi, że szyldy w podobnym tonie pojawią się na innych elbląskich lokalach i sklepach.
Akcję :DobryZnak po raz pierwszy, w 2018 roku, przeprowadzono na warszawskiej Pradze. Wydało mi się, że ulica Browarna jest trochę podobna. Skontaktowałem się z Traffic Design. To oni poinformowali nas o konkursie. Udało się. Wygraliśmy. Mam nadzieję, że to, co zadziało się na tych dwóch ulicach, będzie inspiracją dla firm reklamowych i to one będą proponowały klientom tego rodzaju filozofię projektowania szyldów. Sama kampania pokazuje tak naprawdę, do czego służy szyld, że warto robić szyldy, które przyciągają nie wielkością, nie szaleństwem kolorystycznym, ale czytelnością
- przekonuje Roman Smoleński, plastyk miejski.
Co na temat akcji :DobryZnak w Elblągu sadzą Czytelnicy info.elblag.pl? Tak powinny wyglądać witryny większości sklepów, czy jednak przyzwyczajeni jesteśmy do bardziej "krzykliwych" reklam? Czekamy na wasze komentarze.
Stary budynek popekany od sławnych konstali i co reklama szyld . Tylko meble zniszczą bo non stop przejść nie można tylu stoi i poszło ciągnie tłucze butelki. Pety,kapsle to otoczenie sklepu.
Najładniejszy szyld ma sklep "Teresa". Pomysł z "wyrzeźbieniem" bułek mleka itp bardzo fajny. Znalazło się nawet piwo na szyldzie - czyli wszystko się zgadza, bo to główny punk zaopatrzenia w ten trunek dla lokalnych smakoszy wystających pod sklepem całe ranki i południa.
Czym wy się podnieście, zwykle napisy i tyle. Ul browarna ma trasę wycieczkowa???? To prawda koło tego sklepu stoją piją, przejść nie można. Zamknijcie może skończą się imprezy piwoszy.
Sklep Spławik jeden z dwóch najstarszych sklepów wędkarskich ,kawał dobrej roboty,a co najważniejsze pozytywni właścicielem,gorąco pozdrawiam.
Brawo, świetna akcja i wykonanie, dodaje charakteru tej ulicy. Kojarzy mi się z urokliwymi uliczkami Łodzi.
Brawo, prezent dla "biednych" prywaciarzy! Szczególnie dla Teresy i Moniki, im naprawdę miasto jeszcze musi pomagać!!! A trochę dalej Browarną, też na rogu przedwojennych kamiennic, przed zakładem czyszczenia pierza, jeden z najlepszych męskich zakładów fryzjerskich w mieście, z bardzo miłą i skromną właścicielką!!!
Szyldy jak szyldy rzecz gustu,za to malowanie tynków to istny mastersztyk,no i sprzątanie po ,,artystach''zostawione dla lokatorów.Mycie tynków karszerem beż zabezpieczenia okien i drzwi,malowanie oglądających tynków farbą,to prawdziwy majstersztyk .Gratulacje dla pomyslodawcy.
Od kiedy pamiętam zawsze na ul. Browarnej wystawała miejscowa śmietanka towarzyska. Bez względu na ustrój ta "tradycja" przetrwała do dzisiaj z piwkiem oczywiście. I co im zrobicie?