Piątek, 27.12.2024, Imieniny: Zaneta, Jan, Maksym
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii INFORMACJE LOKALNE

Tramwaje zyskają lepszą bazę

30.01.2019, 12:11:48 Rozmiar tekstu: A A A
Tramwaje zyskają lepszą bazę

W Urzędzie Miejskim w Elblągu podpisano dziś dwie umowy, które poprawią infrastrukturę wokół zajezdni tramwajowej.  Realizacja pierwszej z umów, na modernizację torowiska wokół zajezdni, umożliwi sprawny ruch tramwajów wjeżdżających i wyjeżdżających ze swojej bazy. Druga umowa na budowę nowej hali usprawni obsługę, konserwację i garażowanie taboru.

 

Umowy podpisali Witold Wróblewski prezydent Elbląga oraz przedstawiciele firm: Mirosław Markiewicz – właściciel firmy Zakład Ogólnobudowlany Mirosław Markiewicz, będący wykonawcą hali oraz Wacław Chamerski członek zarządu Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe RAJBUD i Marek Niewiadomski – dyrektor ds. produkcji tegoż przedsiębiorstwa. Firma RAJBUD zajmie się budową torowiska i  trakcji tramwajowej.  W podpisaniu umów uczestniczył również Andrzej Sawicki dyrektor Tramwajów Elbląskich Sp. z o.o., będący jednocześnie przedstawicielem inżyniera kontraktu.

 

- Podpisujemy dziś umowę na kolejne zadania inwestycyjne, szczególnie zadowoleni powinni być dziś pracownicy Tramwajów Elbląskich. W ostatnich latach realizowaliśmy zadania związane z budową nowych odcinków trakcji, zakupiliśmy też nowe tramwaje, które są obecnie w produkcji. Dziś przystępujemy do modernizacji bazy tramwajów. Stara hala zostanie rozebrana, w jej miejsce powstanie nowy obiekt, który poprawi warunki pracy i zapewni lepsze serwisowanie naszych tramwajów. Termin zakończenia inwestycji, realizowanej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego, to 12 miesięcy od daty przekazania placu budowy. Cieszę się, że możemy zrealizować tę inwestycję dzięki wsparciu ze środków zewnętrznych

– mówił prezydent Wróblewskit

 

- Dzięki nowej hali będziemy garażować nasze pojazdy pod dachem, a nie pod chmurką, ma to szczególne znaczenie w wypadku pojazdów takich jak tramwaje z układem elektrycznym, który trzeba szczególnie chronić. Zyskamy też nowe stanowisko diagnostyczne i myjnię. Przebudowany zostanie również wjazd i wyjazd z zajezdni, to około 300 metrów torowiska. Wszystkie prace będą tak zaplanowane, aby nie zaburzały codziennych kursów tramwajów

– zapewniał dyrektor Sawicki

 

1. Część A -  budowa hali na terenie zajezdni tramwajowej w Elblągu

Na zakres robót części A składa się:
1)    Wykonanie rozbiórki istniejącej hali stalowej na terenie zajezdni tramwajowej przy ul. Browarnej 91 w Elblągu,
2)    Budowa nowej hali postojowej taboru tramwajowego na terenie zajezdni tramwajowej przy ul. Browarnej 91 w Elblągu,
3)    Wykonanie robót sanitarnych w zakresie instalacji wewnętrznych i zewnętrznych, elektrycznych, c.o. oraz usuniecie kolizji związanych z realizacją robót

Wykonawcą robót dla części A będzie: Zakład Ogólnobudowlany mgr inż. Mirosław Markiewicz, 82-300 Elbląg ul. Siedlecka 3 reprezentowane przy podpisaniu umowy przez Pana Mirosława Markiewicza

Wartość robót części A zadania inwestycyjnego wynosi brutto  6 998 267,64 zł.


 
Termin umowny zakończenia robót: 12 miesięcy od daty przekazania terenu budowy.

2. Część B – budowa torów i trakcji tramwajowej na terenie zajezdni tramwajowej przy ul. Browarnej

Na zakres robót części B składa się:
1) Budowa torowiska tramwajowego na terenie zajezdni tramwajowej i wykonanie robót drogowych przy ul. Browarnej 91 w Elblągu,
2) Budowa trakcji tramwajowej na terenie zajezdni tramwajowej przy ul. Browarnej 91 w Elblągu,
3) Wykonanie robót sanitarnych w zakresie montażu skrzynek odwodnienia punktowego i elementów odwodnienia liniowego w torach tramwajowych

Wykonawcą robót dla części B będzie: Przedsiębiorstwo  Usługowo  Handlowe  RAJBUD sp. z  o. o. z siedzibą w Szymbarku ul. Szymbarskich Zakładników 22 reprezentowane przy podpisaniu umowy przez: Członka Zarządu –Wacława  Chamerskiego

Wartość robót części B zadania inwestycyjnego wynosi brutto  4 553 989,31 zł

 

Termin umowny zakończenia robót: 12 miesięcy od daty przekazania terenu budowy.

Informacje szczegółowe o zadaniu:
Przedmiotem inwestycji jest rozbiórka istniejącego budynku hali na terenie zajezdni tramwajowej, wykonanie nowego budynku hali tramwajowej wraz z obsługą komunikacyjną obejmującą tory wjazdowo-wyjazdowe i sieć trakcyjną górną, budowa instalacji towarzyszących myjni taboru, a także budowa przyłączy do instalacji wewnętrznych i instalacji technologicznych myjni.

Budynek hali na potrzeby obsługi taboru tramwajowego zaprojektowano jako dwunawową, jednokondygnacyjną halę stalową o wymiarach osiowych 17,45m x 45,00m o konstrukcji ramowej. Przez całą długość hali i w obu nawach zaprojektowano tory wjazdowo-wyjazdowe i sieć trakcyjną górną, połączone z istniejącym torowiskiem i siecią trakcyjną na terenie zajezdni tramwajowej.
 
Podstawową funkcją zaprojektowanej hali będzie utrzymanie wagonów taboru tramwajowego w pełnej gotowości technicznej i sprawności eksploatacyjnej. W każdej z dwóch naw będą mogły garażować wagony tramwajowe. Dodatkowo w nawie północnej będą wykonywane czynności obsługi codziennej, przeglądy okresowe oraz drobne naprawy awaryjne z wykorzystaniem systemu podnośników do wagonów tramwajowych oraz ruchomych pomostów roboczych. W południowej nawie zostanie zainstalowane stanowisko do mycia wagonów. Pomiędzy nawami zlokalizowano pomieszczenie techniczne związane z obsługą myjni do wagonów tramwajowych, a także zaplecze socjalne.

Realizacja części A i B wymaga koordynacji i musi być prowadzona w oparciu o harmonogram uzgodniony przez obu wykonawców i zatwierdzony przez Inżyniera Kontraktu.  Funkcję Inżyniera Kontraktu dla całego zadania inwestycyjnego pełnić będzie Spółka Tramwaje Elbląskie.

„Modernizacja infrastruktury technicznej na terenie zajezdni tramwajowej do obsługi taboru niskoemisyjnego oraz wsparcie węzła przesiadkowego publicznego transportu zbiorowego” w ramach projektu Poprawa zrównoważonej mobilności mieszkańców Elbląga.
 
Realizacja robót budowlanych obejmujących przedmiot obu umów współfinansowana będzie środkami pochodzącymi z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa 4. Efektywność energetyczna, Działanie 4.4. Zrównoważony transport miejski, Poddziałanie 4.4.4 Infrastruktura transportu publicznego (Niskoemisyjny transport miejski). Łączna wysokość dofinansowania dla zakresu objętego robotami budowlanymi wynosi: 4 562 058,55 zł

 

Oceń tekst:

Ocen: 6

%66.7 %33.3
GALERIA ARTYKUŁU ( zdjęć 4 )


Komentarze do artykułu (11)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    --1
    ~ Ja
    Środa, 30.01

    E tam. Nawet nie ma czego krytykować.

  2. 2
    +6
    ~ EXmieszkaniec-mieszaniec;)
    Środa, 30.01

    We will see. Co by tu jeszcze niedoszacować... co by tu rozmemłać i zwyczajnie spier&&&&ć...? A jak idzie budowa węzła przesiadkowego, wraz ze strefą kiss&ride? W toku czy jak zwykle?

  3. 3
    +5
    ~ Ach och i ech
    Środa, 30.01

    Kwiat umysłów , młodości i nowoczesności, az serce roście patrząc na te czasy

  4. 4
    +6
    ~ 112
    Środa, 30.01

    w 2020r. przeprowadzimy mieszkańców miasta do nowej z ZAJEZDNI aby w zimie mieli ciepło.

  5. 5
    +2
    ~ EXmieszkaniec-mieszaniec;)
    Środa, 30.01

    HaHaHa:D xD o bosh, wygryw! już myślałem, że nic nie przebije w tym miesiącu waszego "kobieta bez OZNAKÓW życia" ale właśnie zrobiliście mi dzień! :D "(...) to 12 miesięcy od daty przekazania placu budowy. Cieszę się, że możemy zrealizować tę inwestycję dzięki wsparciu ze środków zewnętrznych – mówił prezydent Wróblewskit" xD Prezydent... WróblewsKIT?! BUHAHAHA. Ja ***ziu, wróbel będzie miał nową ksywę, przy całej mojej sympatii dla niego:) WróblewsKIT ;) dobre! ;D To nawet... urocze ;P

  6. 6
    +12
    ~ A to dobre
    Środa, 30.01

    Tramwaje zyskają lepszą bazę, chyba złom I szroty. Tyle tego stoi złom I że huta by się ucieszyła. Jedyny ratunek dla tej firmy to nowe trasy tramwajowe ktorych nie budujecie. Kiedy tramwaje pojadą przez ul.mazurska i przez zawade. Kiedy tramwaje pojadą ul.krolewiecka i ul. Fromborska. O tym cisza. Dalej będą jeździły puste trameaje na dodatek to co ma być kupione male ciasne krotkie . To wasze mozliwosci . Wstydu oszczedzcie.

  7. 7
    +9
    ~ Zgroza
    Środa, 30.01

    na co poszły pieniądze z rolowania i oddłużania. Rolowani najbardziej jesteśmy my . Pisano,że na wielkie inwestycje. Gdzie przetracono te wielkie ponad 200 mln pozyskanych. Nic nie dokończone. babrają i babrają. Oni naprawdę nadają się na handlarzy starzyzną.

  8. 8
    +6
    ~ edek, edzik, edziuś
    Środa, 30.01

    Porozumienie bez edka nie jest ważne! On się zna na tremwajach też i ma dla nich innowację.

  9. 9
    +3
    ~ jeżdżę tramwajem
    Środa, 30.01

    Utworzyć Miejski Zarząd Tramwai, wystąpić o pieniądze unijne na remont i modernizację. Inaczej to tylko taka "oprawka" będzie.

  10. 10
    +5
    ~ Idealista
    Środa, 30.01

    @jeżdżę tramwajem - Ty jesteś z Elbląga? Unijny grosz trzeba uczciwie wydać i rozliczyć. A gdzie "nasz" zysk? Chodzi o to aby nad kasą tylko tzw. RM wykonywała wymachy ramion. To co proponujesz jest zbyt proste, skuteczne, uczciwe, a ma być jak woda w Zalewie po przełomie.

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


1.0302381515503