Z końcem czerwca Komisja Spraw Społecznych i Samorządowych zwróciła się do Prezydenta Miasta z wnioskiem o dokonanie przeglądu skrzyżowań i przejazdów rowerowych pod kątem bezpieczeństwa. W Elblągu są bowiem miejsca, w których należy zachowywać szczególną ostrożność.
Członkowie Komisji Spraw Społecznych i Samorządowych zwrócili się z wnioskiem o dokonanie przeglądu wszystkich skrzyżowań, przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych pod kątem dostatecznej widoczności.
Zdarza się, że w wielu miejscach przy skrzyżowaniach istnieje dodatkowa infrastruktura np. skrzynki elektryczne, wysokie żywopłoty, które znacznie ograniczają widoczność. Kierowca bądź pieszy lub rowerzysta nie są wówczas dostatecznie widoczni
- mówi Robert Turlej, Przewodniczący Komisji Spraw Społecznych i Samorządowych.
Zdaniem radnych określenie takich miejsc to dopiero pierwszy krok. - Po dokonaniu audytu należy dążyć do eliminacji niebezpieczeństw poprzez m.in. ustawianie luster czy przycinkę wysokich żywopłotów – dodał Robert Turlej.
Kolejną poruszoną przez radnych kwestią było zwiększenie bezpieczeństwa pieszych na skrzyżowaniach. - Podczas ostatniego posiedzenia Komisji Spraw Społecznych i Samorządowych członkowie komisji zapoznali się z propozycjami Zarządu Dróg celem zwiększenie bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych. Niestety w budżecie miasta na ten cel zarezerwowana została kwota 35 tys. złotych, która wystarczy na dokonanie zmian tylko na dwóch przejściach. Radni zdecydowali, że w pierwszej kolejności należy zwiększyć bezpieczeństwo na przejściach przy Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym – zaznaczył Robert Turlej.
Członkowie komisji zawnioskowali także o pilne przygotowanie projektu zwiększenia bezpieczeństwa na bardzo niebezpiecznym przejściu dla pieszych przy al. Grunwaldzkiej.
Nie można odwlekać w czasie i czekać aż zdarzy się tragedia. W tym miejscu dochodzi do wielu niebezpiecznych sytuacji i potrąceń
– podkreślił Robert Turlej.
Zwróciliśmy się z zapytaniem do Urzędu Miasta, by dowiedzieć się, kiedy zostanie sporządzony przegląd skrzyżowań pod kątem bezpieczeństwa zarówno przechodniów, jak i kierowców.
Zgodnie z art. 20 ust. 10 ustawy o drogach publicznych (Dz.U.2015 poz.460 t.j. z póź. zm.) do zadań zarządcy należy wykonywanie okresowych przeglądów dróg i drogowych obiektów inżynierskich. Takie przeglądy realizowane są w cyklu corocznym i pięcioletnim. Od ponad 10 lat wykonują je firmy zewnętrzne wyłaniane w drodze postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. W lutym br. takie zamówienie, na przegląd szczegółowy dróg publicznych, zostało również przeprowadzone i obecnie jest w trakcie realizacji. Wyniki końcowe poznamy w październiku br. Na bazie tych informacji będzie można zaplanować dalsze działania. W trakcie bieżącej pracy Departamentu Zarząd Dróg przyjmowane są zgłoszenia o takich utrudnieniach. W trakcie objazdów terenowych pracowników DZD zauważone nieprawidłowości są również na bieżąco zgłaszane do zarządców terenów. Wiele bowiem nasadzeń, które ograniczają widoczność rośnie poza pasem drogowym
- informuje Joanna Urbaniak, rzecznik prasowy Prezydenta Elbląga.
Z roweru powinni schodzić tylko tam gdzie są światła powinni jechać.
Jadąc od Bulwaru w kierunku Galerii El, przy nowo budowanym budynku, reklamy i samochody stojące na poboczu zasłaniają widok.
Towarzyszu zgodnie z przepisami Prawa o Ruchu Drogowym to takie proste.
Jest straż miejska i nadal nie reaguje na parkując Yahoo na trawnikach. Taksa o ul. Stary rynek na starówce stojąca na ulicy i chodnikach auta cały dzien i zero reakcji strażników.
Paradoksalnie ograniczenie widoczności zwiększa bezpieczeństwo.
Wyjazd z Topolowej w Obr.Pokoju masakra. Tramwaj niejednokrotnie hamuje z piskiem kół, żeby nie doszło do dzwonu. Bardzo ograniczona widoczność przez żywopłot.
Wyjazd z Reja w Komeńskiego koło parkingu.
przychodzi mi do głowy ulica mickiewicza, skrzyżowanie z ogrodową i z wojska polskiego
zapraszam policję do sprawdzenia jak łatwo wyjeżdża się z Diaczenki w Słoneczną - elbląscy rajdowcy rozpędzają się na długiej prostej i zwalniają dopiero przed progiem, który umieszczony jest daleko za skrzyżowaniem. Dodatkowo Janusze parkowania parkują dosłownie na skrzyżowaniu nie zachowując wymaganych kodeksem drogowym 10m. A jak wyjedziesz takiemu pędzącemu 80km/h przed maskę to klakson i pisk opon. Jak redakcja potrzebuje zdjęć ilustracyjnych do artykułu to zapraszam na Diaczenki.
Gdzie nie spojrzysz ......Turlej i " bardzo " ważne tematy .