Magistrat wzorem lat ubiegłych szuka firmy, która poprowadzi kampanię promocyjna tegorocznych wydarzeń miejskich. Jej przedmiotem mają być m.in. Dni Elbląga, Święto Chleba, czy akcja Elbląg za pół ceny. Urzędnicy chcą reklamować imprezy przede wszystkim w Internecie, radiu, telewizji oraz na plakatach i billboardach. W zeszłym roku na podobne działania wydano 94 tys. zł. Ile pieniędzy kosztować będzie nas tegoroczna kampania? O tym dowiemy się prawdopodobnie pod koniec kwietnia, kiedy nastąpi otwarcie ofert od zainteresowanych firm.
Ogłoszony przez Miasto przetarg dotyczy promocji pięciu największych organizowanych przez Urząd Miejski imprez: Dni Elbląga (24-26 czerwca), Elbląskiego Święta Chleba (2-4 września), akcji Elbląg za pół ceny (10-11 września), Świątecznych Spotkań Elblążan (17-18 grudnia) i Elbląskiej Nocy Sylwestrowej (31 grudnia), a także realizacji kampanii informacyjnych i społecznych.
Na czym polegać będzie kampania? Chodzi przede wszystkim o wykonanie i emisję bannerów na stronie internetowej Urzędu Miejskiego www.elblag.eu oraz o publikację artykułów sponsorowanych w trzech elbląskich gazetach internetowych. Przewidziano również emisje spotów reklamowych w jednej ze stacji radiowych o charakterze ogólnopolskim oraz w telewizji, która swoim zasięgiem obejmuje Elbląg i Braniewo. Reklama docierać ma do odbiorców także poprzez billboardy (umieszczone na tablicach przy drogach wokół Elbląga oraz na ścianie budynku przy ul. Portowej w Krynicy Morskiej) oraz ulotki i plakaty (umieszczone na wiatach przystanków, na 33 słupach ogłoszeniowych, w centrach handlowych, instytucjach kultury, instytucjach publicznych i szkołach). Co ciekawe miasto całkowicie zrezygnowało z reklamowania imprez w gazetach drukowanych.
Firma, która podejmie się wykonania tego zadania, odpowiadać będzie również za realizację kampanii informacyjnych i społecznych (radiowe spoty reklamowe, artykuły sponsorowane w elbląskich serwisach internetowych, plakaty okolicznościowe i wielkoformatowe, wyklejenie 4 bilbordów dwustronnych, wydruk 2 siatek reklamowych na ścianę budynku w Krynicy Morskiej).
Ubiegłoroczna kampania promocyjna miejskich wydarzeń kosztowała Miasto blisko 94 tys. zł. O tym ile będzie kosztować tegoroczna, dowiemy się prawdopodobnie 26 kwietnia, kiedy nastąpić ma otwarcie ofert od zainteresowanych nią firm.
Nowy pełniący szefa wydz.Kultury i promocji miasta stara się jak moze żeby imprezy dobrze zadziałały i zeby elblązanie dobrze wspominali te dni.Trzymamy kciuki.
Niech tylko olsztyn nie reklamuje Elbląga i imprez bo na tym stracimy.Popatrzmy jak informacje turystyczne z olsztyna niszczą Elbląg :foldery,reklamowanie.
a co z Jazzblągiem ?