W powiecie elbląskim uruchomiono 64 linie autobusowe we wszystkich dziewięciu gminach. - Było to odpowiedzią na zapotrzebowanie zgłoszone przez gminy. 44 linie komunikacyjne ułatwiają dojazd do miasta Elbląga – wyjaśnia Maciej Romanowski, starosta elbląski.
- Powiat Elbląski od 1 stycznia 2025 r. do 31 grudnia 2025 r. realizuje powiatowe przewozy o charakterze użyteczności publicznej w zakresie 64 linii autobusowych – informuje Maciej Romanowski.
Nowe połączenia udało się uruchomić dzięki dofinansowaniu z rządowego Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych oraz pieniędzy powiatu i gmin, do których dojeżdżają autobusy. Powiat Elbląski otrzymał na ten cel 3 miliony 300 tysięcy złotych. - Powiat Elbląski uczestniczy w programie realizacji przewozów objętych dopłatą z Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych o charakterze użyteczności publicznej od 2019 r. - dodał Maciej Romanowski.
Połączenia przebiegają przez gminę Elbląg (46 linii komunikacyjnych), gminę Tolkmicko (2 linie), gminę Milejewo (10 linii), gminę Gronowo Elbląskie (5 linii), gminę Markusy (5 linii), gminę Rychliki (6 linii), gminę Młynary (5 linii), gminę Pasłęk (15 linii) i gminę Godkowo (2 linie).
Maciej Romanowski przyznał, że uruchomienie 64 linii autobusowych było odpowiedzią na zapotrzebowanie zgłoszone przez gminy z terenu Powiatu Elbląskiego.
Umowy na świadczenie usług przewozowych w ramach publicznego transportu zbiorowego na rok 2025 zostały zawarte z uwagi na brak linii komunikacyjnych o optymalnym przebiegu, ułatwiający transport mieszkańcom Powiatu Elbląskiego
– podkreślił Starosta.
Nowe połączenia pozwalają na łatwiejszy dojazd m.in. do Elbląga. - Powiat Elbląski realizuje 44 linie komunikacyjne ułatwiające dojazd do miasta Elbląga – dodał Maciej Romanowski.
Czy zauważono wymierne korzyści z uruchomienia tych linii? - Dzięki realizacji w 2025 r. przez Powiat Elbląski powiatowych przewozów o charakterze użyteczności publicznej w zakresie 64 linii autobusowych, mieszkańcy Powiatu Elbląskiego nie są wykluczeni komunikacyjnie – podkreślił Maciej Romanowski.
Mieszkańcy mają zapewnioną możliwość dojazdu środkami transportu publicznego m.in. do szkół, zakładów pracy, placówek zdrowia oraz instytucji kultury
– wymieniał Starosta.
Należy podkreślić wiodącą w tym rolę nowego dyrektora departamentu dróg powiatowych u boku pana Romanowskiego, bo gdyby nie było dróg o które on dba, to by autobusy nie miały gdzie jeździć. A kto opracował grafik jazdy na tyle linii? Może pomóżcie Michasiowi, bo on już prawie rok siedzi i myśli czy warto zadbać o mieszkańców i spełnić ich prośbę.
Cieszy taka informacja, już dawno powinni to zrobić. To teraz poprosimy o przywrócenie starej trasy linii 11, bo dzieci do szkół jadą z przesiadkami. Kto w ogóle wpadł na pomysł, żeby 11 jeździła nad jar?
~i wspaniale - wybitny wyborco, ty nadal masz kłopot z rozumieniem podawanej papki i dlatego wybierasz bardzo "trafnie" - przez to masz problem z 11. Opisane linie autobusowe dotyczą powiatu elbląskiego a nie miasta Elbląg. Dobrze że zabrałeś głos, bo potwierdzasz stan umysłu elektoratu miejskiego - nie ważne o czym piszą, mówią, ważne że ładnie i takich "wybierasz".
Teraz dopiero nie będzie można ruszyć się swoim samochodem nigdzie poza miasto. Jedna linia w stronę tolkmicka blokowała ruch, a co dopiero...
Gdyby jeszcze powiat zechciał podpisać umowę zKM w Elblągu na wykorzystanie przystanków w Elblągu przez autobusy podmiejskie dałoby to większy komfort pasażerom, którzy nie musieliby jechać przez całe Miasto na dworzec łub odwrotnie aby wsiąść do swojego autobusu. A gdyby jeszcze powiat wzajemnie honorowano bilety obu komunikacji, byłaby ona wzorcowa w skali kraju.
Pamięta ktoś z was te artykuły o 12stce do Jegłownika? Nagle temat umarł mimo takiego poparcia?