Piątek, 8.11.2024, Imieniny: Wiktoria, Seweryn, Wiktoriusz
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii SPOŁECZNE

Bezrobotny elblążanin organizuje dwudniowy festyn na złość "urzędasom". Pozyskał już 40 firm

17.02.2015, 07:00:38 Rozmiar tekstu: A A A
Bezrobotny elblążanin organizuje dwudniowy festyn na złość "urzędasom". Pozyskał już 40 firm
fot. Adrian Sajko

Sylwester Nadolski jest bezrobotnym od ponad 20 lat. Od niedawna organizuje prelekcje dla elblążan, głównie zachęcającą do bycia przedsiębiorczym. Aktualnie pracuje również nad festynem dla mieszkańców naszego miasta. Z Urzędem Miasta prowadzi „otwartą wojnę”, a w pojedynkę udało mu się pozyskać już 40 sponsorów.

W niedzielę, 15 lutego na schodach Ratusza Staromiejskiego odbyło się spotkanie zorganizowane przez Sylwestra Nadolskiego pt. "Pasja - Motor Życia". Miało na celu pokazać mieszkańcom, jak zainteresowania i pasje mogą pomóc w rozwiązywaniu codziennych problemów. Poruszono kwestie budowania własnych wartości i tworzenia zainteresowań dla osób, które ich nie posiadają. Poświęcono czas budowie ludzkiej osobowości oraz wyjaśnieniu funkcji świadomości oraz podświadomości.

Bezrobotny nie otrzymał zgody na zorganizowanie spotkania w jednej z sal, które są udostępniane przez Urząd Miasta, toteż zorganizował je … na schodach Ratusza Staromiejskiego.

Dlaczego Miasto odmówiło pomocy w takim przedsięwzięciu?

Oficjalne pismo w sprawie udostępnienia sali w Ratuszu Staromiejskim, autor inicjatywy „Pasja motor życia” złożył w Urzędzie Miejskim dopiero w piątek (13.02.2015) ok. godz. 14.00. W związku z tym nie było możliwości rozpatrzenia tej prośby. Wcześniej mężczyzna informował o tym spotkaniu jedynie na swoim profilu facebookowym

- poinformował nas Rafał Maliszewski, inspektor ds. kontaktów z mediami Urzędu Miejskiego w Elblągu.

Bezrobotny ogłasza się przede wszystkim na portalu społecznościowym Facebook, w grupie Akademia Marzeń DJ Poety. To jednak nie wszystko. Pan Sylwester organizuje również dwudniową imprezę dla Elblążan na masową skalę. Odbędzie się ona na Placu Jagiellończyka, w dniach  22-23 marca.

Festyn pod nazwą "Dziecięcy Świat Marzeń" zostanie zorganizowany, żeby pokazać wszystkim urzędnikom, że mimo papierów, które posiadam - jako elektryk, prezenter i masę innych - można zorganizować coś na taką dużą skalę, wystarczy tylko chcieć. Od kilku lat jestem bezrobotny, po walce o życie w Holandii podjąłem decyzję o zorganizowaniu tej imprezy. Będzie to rodzinny festyn, typowo dla dzieci, prezentujący nasze możliwości. Ludzie czasami nie wierzą, że jedna osoba potrafi to wszystko zorganizować

 

- mówił elblążanin.

Organizator pozyskał już 40 firm, w formie sponsorów i nie zamierza na tym poprzestać.

Już niedługo podejrzewam, że będzie pięćdziesiąt. Pozyskałem je sam, jako osoba bezrobotna, bez pomocy Urzędu Miasta, z własnego marzenia. A takiego festynu w Elblągu jeszcze nie było! Do wygrania są wspaniałe nagrody, od tortu urodzinowego po udostępnienie sali weselnej.

Tym razem - jak zapowiada - by dopełnić wszystkich formalności zgłosi się do Departamentu Kultury, Sportu i Turystyki. Jak poinformował nas Pan Sylwester, Urząd Miasta do tej pory nie podjął decyzji czy obejmie patronat nad imprezą czy też nie.

Szczegółowy plan i dokładniejsze informacje dotyczące festynu będą dostępne już w przyszłym tygodniu. Właśnie wtedy Sylwester Nadolski rusza z publikacją reklam w naszym mieście.

 

 

Magdalena Marcinkiewicz

Oceń tekst:

Ocen: 31

%87.1 %12.9
GALERIA ARTYKUŁU ( zdjęć 8 ) fot. Adrian Sajko


Komentarze do artykułu (32)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    +19
    ~ wołanie o pomoc!
    Wtorek, 17.02

    To nie "wojna" z "Urzędem Miasta! To wołanie o pomoc! Osobie bezrobotenej ciężko się przebić jako nie reprezentującej jakieś organizacji społecznej, stowarzyszenia, fundacji. Nic w tym dziwnego, dziś wszystko kosztuje: wynajęcie placu, prąd, wynajęcie sali, sceny , nagłośnienie, toalety, kosze na śmieci, posprzątanie, itp.Nie mając nic do zaoferowania oprócz pomysłu, chęci, jakiegoś doświadczenia energetycznego trudno jest zorganizować imprezę bez wsparcia firm i instytucji. I termin jakiś dziwny. Może w czerwcu lepiej na Dzień Dziecka, a nie w zimę lub wczesną wiosną tego typu sprawy robić!. W każdym razie powodzenia organizatorowi życzę!

  2. 2
    +32
    ~ kuki89
    Wtorek, 17.02

    Sorry, ale każdy kto miał kontakt z tym panem, wie, że to nie jest zupełnie zdrowy człowiek...

  3. 3
    +33
    ~ Olek
    Wtorek, 17.02

    Bezrobotny ,a zachęca jak być przedsiębiorczym ,buhhahaha..

  4. 4
    +25
    ~ oszołom?
    Wtorek, 17.02

    Nasuwa mi się jedno pytanie - nie znam tego Pana ale trochę z branżą estradową jestem związany - cóż to żadna sztuka pochodzić po barach i pizzeriach zebrać zaproszenia bo dla nich to darmowa promocja i żaden koszt - takich beneficjentów - możemy nazwać partnerami albo fundatorami nagród a nie SPONSORAMI ;) To po pierwsze po drugie jak bezrobotny człowiek, który sam nie ma pracy i pomysłu na siebie mówi o przedsiębiorczości? Czemu nie założy własnej firmy? Nie skorzysta z dofinansowania? Nie zatrudni innych takich jak on? To gdzie tu jest przedsiębiorczość? Zaradność? Kreatywność? Z tego co widzę w piśmie do prezydenta prosi o prąd, scenę, nagłośnienie czyli o większość bo nic nie ma... a 40 "pseudo sponsorów" dało mu vouchery jedynie na loterię fantową :)

  5. 5
    +25
    ~ ja
    Wtorek, 17.02

    żal.pl mam wrażenie że ten człowiek nie wie co robi. Załatwił kilka bonów na jedzenie i ludzi do malowania twarzy i myśli że jest fajny :) Przygotowanie takiej imprezy to kilka miesięcy: zgłoszenia, pozwolenia, faktury, rozliczenie i przede wszystkim kasa... Skąd weźmie scenę? nagłośnienie? ochronę? zabezpieczenie medyczne? Nawet jak dostanie kasę to skąd to rozliczy? Jako Sylwester Nadolski? Ludzie jak tak się przejawia w naszym mieście przedsiębiorczość to ja już się boję. Zero wiedzy, zero doświadczenia, zero odpowiedzialności :/ Masakra

  6. 6
    +12
    ~ nocomment
    Wtorek, 17.02

    O matko, DJ Poeta. Najlepszym komentrzej będzie jego brak.

  7. 7
    --4
    ~ Maciej
    Wtorek, 17.02

    @ja - przedsiębiorczość nie ma nic wspólnego z tym o czym piszesz. Po prostu wytresowano (sic!) nas jak żyć w tzw. matrixie urzędniczo-fiskalno-administracyjnym :-) A prawdziwa PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ - to MAM GŁOWĘ, DWIE SPRAWNE RĘCE, DWIE SPRAWNE NOGI wiec DZIAŁAM, TWORZĘ. Żal ludzi zafiksowanych na jedyne "prawdziwe" życie - PIT, CIT, VAT, SRAT, FAKTURA, ZUS, US, KONTROLA, KONTO, ROZLICZENIE etc... :-( Ludzie zacznijcie ŻYĆ i działać! Olejcie sitwę, kastę urzędniczą i banksterski sposób finansowania życia!

  8. 8
    +21
    ~ niedoszlypartner
    Wtorek, 17.02

    Sam tytuł już wprowadza w błąd - nie "organizuje" a chciałby zorganizować. Po drugie - czy redakcja sprawdziła czy owe 40 firm naprawdę wyraziło formalną zgodę i chęć udziału w tej imprezie? Po trzecie - początkowym założeniem imprezy chyba był sam festyn, a nie robienie komukolwiek na złość. Taki zarzut pewnie pojawił się w momencie, kiedy okazało się, że kolega Sylwester kompletnie nie ma pojęcia o organizowaniu takiej imprezy, wszystko załatwia "na gębę", uważając swoje pojawienie się w danej firmie czy instytucji i przedstawienie pomysłu za załatwienie sprawy i pozyskanie sponsora czy partnera. Gość jest totalnie poza rzeczywistością, na którą - niestety - skłądają się owe CIT-y, VAT-y, PIT-y i faktury. A jeśli mu się to nie podoba to chyba nie powinien zajmować się organizacją imprez.

  9. 9
    +11
    ~ ania
    Wtorek, 17.02

    Facet nie wie co mówi, buduje zamki na piasku ..

  10. 10
    +3
    ~ Maciej
    Wtorek, 17.02

    @niedoszlypartner - masz oczywiście rację ale to nie ma nic wspólnego z przedsiębiorczością :-) Panu Sylwestrowi życzę POWODZENIA i TRZYMAM KCIUKI za zorganizowanie fajnej, ciepłej i rodzinnej imprezy. A Wy zamiast szukać dziury w całym - podejmijcie wyzwanie i też organizujcie - bez narzekania :-) :-) :-)

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


3.6045460700989