W nocy, z 17 na 18 października br. na elbląskie tory przetransportowano niemiecki tramwaj, który został zakupiony przez Tramwaje Elbląskie. W maju tego roku dwa tramwaje z Augsburga przewieziono do Poznania, gdzie przeszły gruntowną modernizację. W listopadzie tramwaj rozpoczął testy. Jak się sprawdza wagon typu M8C nr inw. 812 i kiedy mieszkańcy będą mogli z niego korzystać?
Do tej pory wykonano tak zwane badania rozszerzone wagonu. - Badania były wykonywane przez pracowników Instytutu Gospodarki Przestrzennej i Mieszkalnictwa z Warszawy. W wyniku przeprowadzonych badań i pomiarów wagon uzyskał zgodę na użytkowanie. Następnie przeprowadzono czynności odbioru wagonu od firmy wykonującej modernizację. Sprawdzono zgodność wykonanej modernizacji ze specyfikacją przetargową. Tramwaj został odebrany – tłumaczy dyrektor Tramwajów Elbląskich – Bogdan Kaliński.
W chwili obecnej prowadzone są testy ruchowe związane z dostosowaniem wagonu do istniejącej infrastruktury miasta lub istniejącej infrastruktury do wagonu. - Przed nami między innymi wykonanie prób podnoszenia wykolejonego wagonu oraz szkolenie motorniczych i pracowników zajezdni – mówi Bogdan Kaliński. - Tak więc testy w dalszym ciągu trwają. Nie jesteśmy w stanie w obecnej chwili podać dokładnej daty skierowania wagonu do eksploatacji. Bardzo byśmy chcieli, aby odbyło się to jeszcze przed Świętami Bożego Narodzenia 2013r. - mówi dyrektor.
Mieszkańcy mogą wypatrywać nowego M8C na elbląskich torach, który przechodzi obecnie "testy sprawnościowe". Tymczasem zapytaliśmy ich, co sądzą o nowych wagonach. - Faktycznie gdzieś mi śmignał ten tramwaj a wypatrywałem go specjalnie, bo chciałem sprawdzić jak wygląda. Zdradziło go to obniżone środkowe wejście. Chciałbym móc już ocenić jego walory wewnętrzne, ale na to trzeba jeszcze poczekać - mówi Piotr Jankowski, student z Elbląga.
- Bardzo jestem ciekawa, jak sprawdzą się te nowe tramwaje. Mam nadzieję, że komfort jazdy nimi będzie większy niż tymi starociami, bo aż żal biletu kasować jadąc w takich warunkach. Wieje z każdej strony, kapie. Masakra - mówi Pani Judyta Krukowska.
Są też mieszkańcy, którzy nie patrzą przychylnym okiem na nowy nabytek Elbląskich Tramwajów. - Kupili je po to, żeby je całkowicie zmodernizować i to za jaką kasę. Niestety, nasze Miasto nie słynie z przemyślanych decyzji. Zobaczymy, czy ta inwestycja się opłaci, jak mieszkańcy zaczną z nich korzystać - mówi Pan Tomasz Wasicki, 47-letni mieszkaniec Elbląga.
Drugi zmodernizowany wagon zostanie dostarczony do Elbląga w drugiej połowie grudnia 2013r.
Jeśli się na jakiś temat wypowiada - warto się zainteresować, żeby nie strzelić takiego babola. Modernizacja jest bodaj 6 razy tańsza od zakupu nowego wozu o podobnych parametrach. Pan Piotr tym razem nie zasłynie przemyślaną wypowiedzią :D
A PESA ŚWIĘTUJE TRIUMFY I poDPISUJE KONTRAKTY NA CAŁĄ EUROPĘ,A U NAS SPROWADZA SIĘ STARE GRATY I MODERNIZUJE!SKANDAL!
POlska nigdy nie stworzy wlasnej silnej gospodarki. Sprowadza sie stare tramwaje i autobusy z innych krajow podczas gdy to u nas produkowane sa solarisy,pesy,jelcze. Francuzi w wiekszosci kupuja swoje wyroby i dodatkowo nakrecaja wlasna gospodarke, niemcy to samo, a polacy? POlska jest skladowiskiem europejskiego zlomu, to skup zlomu europy bez szansy na rozwoj rodzimych marek. a tlumaczenie ze zachodni szrot jest tanszy w remoncie niz zakup nowych rodzimych pojazdow jest smieszne i czuc tu manipulacje unijna.
A łyżka na to: niemożliwe! ;) Niemożliwe że głosu (klawiatury?) nie zajął przy okazji Pan (niedo)rzecznik Michał Górecki. Tak to zawsze się udziela, a tu proszę! A może zajął się w końcu tymi torami na Pocztowej i PROSTUJE temat? Czekamy, Panie Michale, Czekamy... jak to mówiła moja babcia: żeby Pana święta nie zastały...
Dzień bez głupot ze strony Floryńskiego - dniem straconym :P
Rozwiejmy podejrzenia o korupcję, pokażmy dokumenty, ile kosztował tramwaj ile modernizacja, ile transport. Pokażmy nazwy firm które to czynią. Wszak to nie jest tajemnicą bo pieniądze są społeczne.
Bardzo mądra i dobra decyzja o zakupie. Tak trzymać!
i jak tu ma się nasza gospodarka rozwijac, jak ciagle się wspomaga obce?
W Elbląskich tramwajach na stanowisku prezesa powinna być osoba z miasta gdzie są tramwaje i firma dobrze prosperuje .A w Elblągu odwrotnie.CHYBA BYŁ CZAS na szkolenia ,zapoznanie się z pojazdem.JEST to wio niech zarabia na siebie a nie czekanie tylko na co????KIEDY konkretny termin i ZKM zacznie układac tory tramwajowe na ul.12 Lutego ,to wstyd by nie było do tej pory ruchu .
A wiecie co jest dobre stare , WINO I TEŚCIOWA BOGATA PO TRZECIM ZAWALE , a tramwaj to kupa złomu pomalowana .