Nie jedno czy dwa auta, niektórzy elbląscy bezdomni "posiadają" nawet kilka samochodów. Do nich trafiają kary za wykroczenia drogowe i zaległości w opłatach OC, mercedesami jeździ jednak ktoś inny?
Ktoś na dane bezdomnych z Elbląga kupuje auta? - W tej chwili trafiły już do nas trzy osoby w tej sytuacji, dwie bezpośrednio do mnie. Większość z nich jest przekonana, że w życiu nie podpisywała umowy związanej z kupnem samochodu, a nie mówimy tu o jednym czy dwóch autach. Jeden z moich klientów "posiada" 4 auta, drugi 3 samochody osobowe i jeden ciągnik siodłowy - mówi Paweł Rodziewicz, Miejski Rzecznik Konsumentów w Elblągu.
Od początku tego roku prowadzimy nieodpłatne porady prawne dla podopiecznych Stowarzyszenia na rzecz Osób Bezdomnych i Potrzebujących "Od Nowa...". Większość z osób, które z nich korzystają, ma wiele różnych problemów. Najczęściej dotyczą one zadłużenia i w tym zakresie staramy się im pomóc. Od pewnego czasu zaczęli się do nas zgłaszać bezdomni z nietypowym problemem... O tym, że są właścicielami jakichś aut, a w jednym przypadku nawet ciągnika siodłowego, bezdomni dowiedzieli się, gdy na adres m.in. Domu Pomocy Społecznej im. św. Brata Alberta zaczęły przychodzić do nich wezwania do zapłaty kar za wykroczenia drogowe, czy też opłat związanych z ubezpieczeniem samochodów. Żaden z nich nie przypomina sobie, aby podawał swoje dane komukolwiek, jeden z nich jakiś czas temu zagubił dowód osobisty i zgłosił to na policję
- dodaje Paweł Rodziewicz.
Prawnik prowadzący sprawę trzeciego bezdomnego "posiadacza aut" zainteresował nią policję. - Złożono zawiadomienie o popełnienie przestępstwa przywłaszczenia mienia. Jeśli nie kwestionujemy samej umowy kupna-sprzedaży to te samochody są własnością bezdomnego. Być może w ten sposób uda się ustalić kto posłużył się danymi naszego podopiecznego - dodaje rzecznik konsumentów.
Na razie nie wiadomo, kto miałby kupować auta na dane bezdomnych i w jakim celu. To ewentualnie mogłaby wyjaśnić policja.
Obawiamy się, że konsekwencje natury cywilno-prawnej są najłagodniejszymi, z tych które mogą dotknąć naszych bezdomnych. Te samochody mogą przecież posłużyć do popełniania różnych przestępstw, np. kradzież benzyny, nie mówiąc już o wykroczeniach drogowych, za które mandaty już do nich trafiają. W ten sposób próbujemy zabezpieczyć ich przed negatywnymi konsekwencjami zawartych na nich umów
- podkreśla Paweł Rodziewicz.
Jedna z tych spraw, dotycząca braku opłat za OC, trafiła już do sądu cywilnego. - Do tej sprawy przystąpiłem jako rzecznik konsumentów. Uważa, że w tym przypadku, ze względu na stan zdrowia mojego klienta, nie mogło być żadnej skutecznie zawartej umowy. Jeżeli na podstawie tej umowy, ktoś dochodzi jakichś roszczeń, to można im przeciwdziałać - dodaje rzecznik.
Do tematu wrócimy.
Cwanie się urządzają posiadacze cztero śladów. I co im kto zrobi?
1. zgłosić kradzież posiadanych aut. 2. jak odzyskają to sprzedać, będzie na uregulowanie zaległości 3. jak nie odzyskają to i tak nie mogą wystawić mandatu czy opłaty składki OC
Może ojciec T. weźmie od nich te auta??
Niedługo połowa samochodów będzie białoruska, ukraińska. Fit for shit zrobi swoje...
Tak się zastanawiam na jaki adres przychodzą do bezdomnych te zawiadomienia i kary? Ps. nie od dziś też niektórzy bezdomni za flaszke bełta biorą udział w "fikcyjnym nabywaniu" aut itp. Cóż państwo nas okrada, to ludzie się bronią jak mogą i potem wychodzi z tego taka patologia.
Tylko czekać aż Lewacy( ćwierk, noszowy) dołącza do czaskowskiego z wawy ktorego POpierali w ostatnich wyborach na prezydenta RP i solidarnie wprowadza SCT takze w kameralnym Elblagu. Oj biada wam wtedy elblążanie oj biada. Patrzac jakie auta jezdza po miescie moze sie okazac ze 3/4 bedzie sie musiala przesiasc do tej nie dzialacej komunikacji miejskiej. Czask te proeko bzdury wprowadza w stolicy juz w 2024 roku pozbawiajac tym samym spora czesc Polakow dojezdzajacych codziennie do pracy w stolicy mozliwosci dojazu autem a przy okazji wymuszajac zakup nowego auta, kogo nie stac ten musi przesiasc sie na komunikacje miejska lub pełzac jak mlody lewacki POmiot z tik toka na kolanach. Dalej glosujcie na lewactwo a czeka was samozagłada.
Polexit, te proeko bzdury w ramach kamieni milowych do KPO podpisał Morawiecki i to dzięki niemu w polskich miastach muszą powstać strefy czystego transportu. Podziękuj za to Morawieckiemu a nie Trzaskowskiemu...
Do Jest: łżesz! Wprowadzenie tegu typu utrudnień dla Polaków leży w 100% w gestii samorządów i to samorządy decyduja czy wprowadzą takie utrunienia i na jak dużym obszarze będą one wystepować(Warszawa I Kraków administrowane przez towarzyszy z PO poszło po bandzie i wprowadzaja SCT na bardzo duzym obszarze. . Oczywiście robia to wzamian za srebrniki z uni na inne gusła. Jesli samorzady nie beda utrudniały zycia normalnym Polakom wtedy nie dostana kredytu z uni. ZA kilka srebrników z Uni chca nas pozbawić normalnosci, wolnosci i suwerennosci. W wawie to radni KO przeglosowali SCT . wWAWIE wraz z towarzyszami z KO na wprowadzenie SCT lobbowały dwie organizacje polskie stowarzyszenie paliw alternatywnych i fundacja promocji samochodow elektrycznych.
Polexit, zacznij się leczyć na nogi, bo na mózg już za późno.
~ Polexit-czytając twoje wypociny to tak jakbym słyszała kwik świni odgonionej od koryta.