Co się dzieje z sygnalizacją świetlną na przejściach w okolicach ratusza i szkoły muzycznej. Nowe przejście funkcjonuje na dziwnych zasadach, a przyciski, które uruchamiają sygnalizację, na istniejących już przejściach, nie działają. To rozwiązanie tymczasowe, czy zmiana na stałe - pyta Czytelniczka info.elbląg.pl.
Blisko miesiąc temu uruchomiono nowy odcinek torowiska w ciągu ulic Grota Roweckiego i 12 Lutego. Miasto wraz z tą inwestycją zyskało nie tylko dodatkowy fragment torów. Jako że w tym miejscu pojawił się tramwaj, przebudowano również przejście dla pieszych na ulicy Grota-Roweckiego, między ratuszem a sądem - do tej pory w tym miejscu była tylko zebra, teraz jest również sygnalizacja świetlna. Mieszkańcy muszą się przyzwyczaić do nowego przejścia, ale jak na razie mają z tym spore problemy.
Na jakich zasadach ono funkcjonuje? Z tego, co zauważyłam światła dla pieszych w ogóle nie działają
- pyta pani Krystyna, elblążanka.
O wyjaśnienie poprosiliśmy ratusz. Jak się okazuje sygnalizacja działa, ale w trybie podstawowym.
Sygnalizacja pracuje zgodnie z wdrożonym projektem tj. dla pojazdów w obu kierunkach funkcjonuje sygnał żółty pulsujący, natomiast dla pieszych uruchamiany jest sygnał czerwony, który wzbudzany jest przez nadjeżdżający tramwaj. Ten tryb funkcjonowania sygnalizacji zapewnia płynność ruchu pojazdów (z uwagi na brak kolizji z ruchem tramwajów) oraz zwiększa bezpieczeństwo pieszych w momencie przejeżdżania tramwajów. Przy działaniu tego programu nie są aktywne przyciski dla pieszych
- wyjaśnia Joanna Urbaniak, rzecznik prasowy elbląskiego ratusza.
Aktualnie funkcjonowanie sygnalizacji w takim trybie jest ustawione jako podstawowe, podlega obserwacji i w razie potrzeby także będzie podlegać regulacji. Dodatkowo sterownik posiada także drugi alternatywny program działający w pełnym trybie „kolorowym” tj. uruchamianiem sygnału zielonego dla pieszych za pomocą przycisków z jednoczesnym sygnałem czerwonym dla pojazdów, który może być wdrożony np. w przypadku zwiększonego ruchu pojazdów, wyjaśnia rzeczniczka.
Pani Krystyna zwróciła również uwagę zmiany w funkcjonowaniu sygnalizacji na przejściach dla pieszych między sądem a urzędem miejskim. Te od jakiegoś czasu nie są już uruchamiane żółtym przyciskiem.
W związku z uruchomieniem linii tramwajowych prowadzone są działania w zakresie optymalizacji programu sterownika oraz regulacji i dostosowania podłączeń istniejących elementów sygnalizacji do nowego sterownika (pętle indukcyjne, linie sygnałowe urządzeń, w tym m.in. przycisków). W związku z powyższym do zakończenia tych prac sygnalizacja pracuje w trybie stało-czasowym, a przyciski na przejściach nie są aktywne
- dodaje Joanna Urbaniak.
Uruchomienie odcinka nie linii tramwajowych to jedno. A po drugie dlaczego brakuje przystanka koło szkoły muzycznej jadąc od ul. 12 lutego. Absurdy i dziadostwo z tymi tramwajami, chodzi o połączenia.
Inwestycja zakończona, odebrana i ma wszystko działać a w Elblągu jak zwykle tłumaczenia, wkręty. Ośmieszacie się.
Niech rzecznik się wypowie w sprawie lamp nad przejsciami dla pieszych które nie świecą. Czy to takie trudne by świeciły i było widno.
Czyżby sygnalizacja świetlna była odzwierciedleniem niemocy gospodarza miasta?
Bardzo dobrze, że tak jest. Kierowcy jadący od strony ul. Armii Krajowej mają 3 zmiany świateł na krótkim odcinku ( przy Feniksie, przy sądzie i przy szkole muzycznej). Jakby miały wszyskie działać w trybie kolorowym to zaraz zrobią się tam korki. Przez lata na przejściu przy sądzie świateł nie było i piesi sobie dawali świetnie radę. Teraz jak przejeżdza tramwaj zapala się dla pieszych czerwone. Chwilę poczekają a kierowcy maja zapewnioną płynność przejazdu. Proste.
Pieszy to wróg a najlepiej to wszędzie ploty postawić. Oj poleci w wyborach za takie traktowanie.
Anonimowy czy ty widziałeś kiedyś korki ? Gdzie? Bo chyba nie we wsi ELBLĄG. Łaź pieszo jak za dużo ci światełek
Do MO (MARUDZĄCY OBYWATEL): łażę pieszo i też mi światełek nastawiali. Korki w Elblągu, godzina 15-16. Rycerska, Grunwaldzka, Hetmańska. Stoi się po3-4 zmiany świateł. Pewnie, to nie Warszawa, żeby korki były po kilka kilometrów. Ale sygnalizacja ze światłem ostrzegawczym to jednak ułatwienie dla kierowców.
Bardzo dobrze, że na skrzyżowaniu Traugutta/Grota nie działają przyciski, to duże ułatwienie dla pieszych (nieraz przechodziło się na 2 cykle, teraz praktycznie zawsze przechodzi się jednoetapowo) tylko smuci informacja, że to tymczasowe rozwiązanie, wszystko co dobre się kiedyś kończy. A wiele miast odchodzi od przycisków dla pieszych, bo okazało się że to bardziej utrudnia niż pomaga, zanim elbląskie władze to odkryją to minie pewnie kilka lat.