Do 15 września br. można było składać wnioski do Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie o dofinansowanie remontów dróg lokalnych w ramach Projektu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019. Elbląg ubiega się o środki, by naprawić al. Grunwaldzką (od skrzyżowania z ul. Pasłęcką i Okólnik do granicy miasta z miejscowością Gronowo Górne).
Złożyliśmy wniosek na część drogi powiatowej. Dotyczy to al. Grunwaldzkiej od granicy miasta do skrzyżowania wraz z przebudową tego skrzyżowania z ul. Okólnik. Całość tego przedsięwzięcia to kwota 1 mln 702 tys. zł
- mówił Prezydent Elbląga Witold Wróblewski.
W ramach Programu Wieloletniego pn. Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019 można uzyskać maksymalnie 50 proc. dofinansowania.
W ramach tego programu w tamtym roku złożyliśmy wniosek na dofinansowanie remontu Płk. Dąbka i w tym roku mogliśmy zrealizować tą inwestycję
– przypominał Witold Wróblewski.
Naprawiona ma zostać nie tylko sama nawierzchnia drogi, ale także zatoczki autobusowe, chodniki i ścieżki rowerowe. - Tak naprawdę będzie to kompleksowa modernizacja tego odcinka łączącego Elbląg i Grunwaldzką z Gronowem Górnym – dodał Witold Wróblewski.
Jeśli dofinansowanie zostanie przyznane inwestycja ma zostać zrealizowana w 2018 r.
We wniosku zostały ujęte następujące zadania:
- przebudowa skrzyżowania z ul. Okólnik (DG 401122N) poprzez przebudowę wschodniego wlotu ul. Grunwaldzkiej. Zaprojektowano przebudowę przejścia dla pieszych poprzez wykonanie wyniesionej wyspy z azylem dla pieszych o szerokości 2,0 m, dostosowanie krawędzi jezdni oraz przebudowę chodników i ścieżki rowerowej;
- przebudowa skrzyżowania z ul. Pasłęcką (DG 401220N) (odcinek ul. Pasłęckiej stanowiącej łącznik do drogi wojewódzkiej nr 500) poprzez korektę geometrii wlotów; na wlocie południowym zaprojektowano poszerzenia na łukach z kostki kamiennej (zabezpieczenie elementów drogi i dostosowanie do ruchu pojazdów wielkogabarytowych), przebudowę jezdni; zaprojektowano także przejście dla pieszych poprzez wykonanie wyniesionej wyspy kanalizującej z azylem dla pieszych o szerokości 2,0 m; przebudowa i budowa chodników;
- przebudowa skrzyżowania z ul. Augustowską poprzez korektę łuków, przebudowę nawierzchni jezdni, wykonanie chodnika oraz przejazdu dla rowerzystów;
- przebudowa jezdni bitumicznej ul. Grunwaldzkiej na całej długości opracowania tj. 710 m: korekta geometrii, zmniejszenie szerokości jezdni z 7,0 m do 6,0 m, przekrój 1x2, szerokość pasa ruchu 3,0 m w każdym kierunku;
- przebudowa chodnika na całym odcinku drogi po stronie południowej, zaprojektowano chodnik z kostki betonowej o szerokości 2,0m przyległy do jezdni (lokalnie szer. 1,5 m odsunięty od jezdni o min. 0,5 m);
- budowa dwóch peronów dla pieszych o nawierzchni z kostki betonowej szerokości 2,0m przy istniejących przystankach autobusowych komunikacji miejskiej, zlokalizowanych w obrębie skrzyżowania z ul. Pasłęcką (łącznik do DW500) i ul. Augustowską; do peronów zaprojektowano dojścia z przebudowanego chodnika i zaprojektowanych przejść dla pieszych;
- budowa na całym odcinku drogi po stronie północnej dwukierunkowej ścieżki rowerowej o nawierzchni bitumicznej o szerokości 2,0 m, odseparowanej od jezdni opaską szerokości 0,5 m z kostki betonowej;
- przebudowa istniejących zjazdów indywidualnych i publicznych – dostosowanie wysokościowe do projektowanej niwelety jezdni, korekta łuków i szerokości;
- renowacja istniejących rowów przydrożnych, udrożnienie, odkrzaczenie, korekta przebiegu oraz wykonanie po stronie południowej na odcinku 0+556 do 0+630 umocnienia rowu umożliwiającego odprowadzenie wód deszczowych z jezdni za pomocą poprzecznych cieków pochodnikowych;
- niweletę jezdni zaprojektowano zachowując istniejące ukształtowanie terenu i istniejącej jezdni z uwzględnieniem projektowanego wykonania nowych warstw bitumicznych nawierzchni jezdni;
- zaprojektowano 2% spadki poprzeczne jezdni, chodników i ścieżki rowerowej, zapewniając odprowadzenie wody opadowej w kierunku krawędzi jezdni i na zewnątrz korpusu drogi do rowów przydrożnych;
- wykonanie oświetlenia ulicznego LED z doświetleniem przejść dla pieszych;
- wykonanie odwodnienia powierzchniowego przez spływ wód opadowych do istniejących rowów (powierzchnia chodnika, ścieżki rowerowej, jezdni, zjazdów) oraz wpustami deszczowymi do kanalizacji deszczowej i do istniejących cieków (część powierzchni jezdni).
Oby sie udalo !
Kompleksowa modernizacja czego? Odcinka od skrzyzowania widocznego na zdjeciu go Gronowa? Odcinka stricte miejskiego nikt przeciez nawet nie dotknie! Nie robcie z nas mieszkancow idiotow - politycy i dziennikarze.
Grunwaldzką od Leclerca do ronda to trzeba zrobić 4 pasmową! Tam jest jeden wielki korek, nie wspomnę o ścieżkach rowerowych czy chodniku!
Rondo na rawskiej a nie grunwaldzka tam nie ma dziur brać się za no do na rawskiej ile jeszcze wypadków ma tam być. Na Konopnickiej też było dobre skrzyżowanie to zrobili rondo podpaske albo światła niech zamontować i czerwone ustawia
Brawo! Super decyzja. Ta droga wymaga remontu od dawna. Chodnikiem ciężko jest przejść pieszo, nie wspomnę już jak chce się wózkiem przejechać. Brak ścieżki rowerowej powoduje zagrożenie ze względu na dużą ilość rowerzystów, którzy jeżdżą jezdnia i nie mają gdzie uciec przez piekielnie wysokie krawężniki. Nawierzchnia jezdni jest dziurawa... Popieram pomysł i inwestycje. Na pewno ułatwi to życie mieszkańcom Gronowa jak i Elblaga, którzy dojeżdżają tam do pracy.
Ty chyba nie wiesz co piszesz. Na kononickiej bylo dobre skrzyzowanie? Tam co chwila byl wypadek, bo ludzie nie wiedzieli kto ma pierwszenstwo. Teraz jest bajka, skret w lewo to pikus.
Jeśli olsztyn, coś da dla Elbląga to trzeba ogłosić święto w Elblągu. Szkoda że nie powstają bus pasy przy okazji remontów ulic. A tory tramwajowe wołają opomste.
Grunwaldzką w centrum miasta trzeba naprawić/przebudować, a nie odcinek do jakiejś wiochy.
Wlot Augustowskiej powinien być przesunięty na przeciw Pasłęckiej, żeby powstało tam jedno skrzyżowanie zamiast dwóch.
Dwie bańki za takie coś ?